Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Youtube Music får mig att lämna Spotify

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-05-22 13:13
Ursprungligen av amandareventlid:

Det är halvsant. Har vi gjort en miss och har med upphovsskyddat ljud går Youtube in och lägger på reklam, så ibland är det inte avsändaren som bestämmer när och om det ska vara reklam.

Har man upphovsrättsskyddat ljud blockerar google hela klippet fick jag erfara.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-05-23 10:09
Ursprungligen av SweSG:

Köp en Raspberry Pi och släng in Pi-hole på den. Den ligger på nätverket och tar bort skit på alla dina prylar. Även i appar. En beg hittar man för småpengar idag. Även nya är inte så farligt dyra. Lätt är det också, och tar ca 10 min att sätta upp. Skönt att slippa hålla på att pilla med adblock på alla prylar.

Testade ditt förslag men tyvärr så får jag fortfarande in reklam både före och mitt i filmerna när jag kör på paddan och YT-appen. Det funkar dock finfint på alla hemsidor men det hade varit überskönt att slippa reklam när man youtubar!

I appen föreslår dom nåt script för att bli av med reklam i appen men jag vågar inte prova

Ursprungligen av Jedih:

Testade ditt förslag men tyvärr så får jag fortfarande in reklam både före och mitt i filmerna när jag kör på paddan och YT-appen. Det funkar dock finfint på alla hemsidor men det hade varit überskönt att slippa reklam när man youtubar!

Det var ju trist :/ Jag kan dock inte testa då jag inte har en iOS-pryl längre. Jag vet dock att den tar bort reklam i ATV-appen. Jag kikar på YT ofta där och inte sett någon reklam på något år.

Ursprungligen av iSweden:

Lurk Moar

Det där var nya ord för mig, aldrig sett förut. Fick googla vad det betyder och tolkar jag det rätt så tycker du att jag ska leta mer innan jag postar? I så fall får jag får be så hemskt mycket om ursäkt!

Jag har tidigare försökt hitta hur jag blir av med reklam på youtube-appen men är för dålig på att finna, har inte svart bälte i Google tyvärr. (Inte ens vitt skulle jag tro).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-05-25 23:27
Ursprungligen av tmjonasson:

Det där var nya ord för mig, aldrig sett förut. Fick googla vad det betyder och tolkar jag det rätt så tycker du att jag ska leta mer innan jag postar? I så fall får jag får be så hemskt mycket om ursäkt!

Jag har tidigare försökt hitta hur jag blir av med reklam på youtube-appen men är för dålig på att finna, har inte svart bälte i Google tyvärr. (Inte ens vitt skulle jag tro).

Nej då. Det var menat med glimten i ögat. Det följdes ju av en glad emoji :D. Och lite för att kittla till att söka mer.

iOS är som bekant inte så fritt. Troligen går det att lösa med en Jailbreak:ad iPhone. Den vägen har jag dock inte testat. Enklast vore att byta till en bra DNS med inbyggd ad-block.

På Android är det enklare. Antingen med Xposed appen och modulen YouTube AdAway, eller appen Magisk och modulen YouTube Vanced. Jag skulle rekommendera den senare.
https://forum.xda-developers.com/apps/magisk/...

Eller som nämnts ovan blocka på hela nätverket med Pi-Hole eller pfSense med ex. pfBlockerNG.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-05-26 12:26
Ursprungligen av SweSG:

Det var ju trist :/ Jag kan dock inte testa då jag inte har en iOS-pryl längre. Jag vet dock att den tar bort reklam i ATV-appen. Jag kikar på YT ofta där och inte sett någon reklam på något år.

Är du verkligen säker på att det är Pi-Hole som tar bort reklamen på YouTube?
Googlar man på det så ser det ut som att det inte går.

https://github.com/pi-hole/pi-hole/issues/198...

Senast redigerat 2018-05-26 12:40
Ursprungligen av Innis:

Är du verkligen säker på att det är Pi-Hole som tar bort reklamen på YouTube?
Googlar man på det så ser det ut som att det inte går.

Det måste det vara. Har inget annat som tar bort reklam på ATV:n. Jag har inte sett reklam via ATV-appen sedan jag la Pi-hole där i alla fall. Jag har dock lite extra filter i Pi-hole. Google gör dock allt för att göra livet surt för oss som blockerar reklam! Håller på att ändra grejer m.m.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-05-26 12:41
Ursprungligen av SweSG:

Det måste det vara. Har inget annat som tar bort reklam på ATV:n. Jag har inte sett reklam via ATV-appen sedan jag la Pi-hole där i alla fall. Jag har dock lite extra filter i Pi-hole. Google gör dock allt för att göra livet surt för oss som blockerar reklam! Håller på att ändra grejer m.m.

Nu han du svara innan jag la till länken.
Jag använder Pi-hole och ingen reklam från YouTube blockeras.
Och vad dom säger i länken jag postade är reklamen inbakad i strömmen så blockerar du reklamen med Pi-hole blockerar man själva klippet också.

Ursprungligen av Innis:

Nu han du svara innan jag la till länken.
Jag använder Pi-hole och ingen reklam från YouTube blockeras.
Och vad dom säger i länken jag postade är reklamen inbakad i strömmen så blockerar du reklamen med Pi-hole blockerar man själva klippet också.

Jag har ingen aning vad som blockerar reklamen då. Jag har ingen reklam där i alla fall. Inte haft det på flera år. Reklamen kan inte vara inbakad i strömmen heller. Då skulle jag aldrig kunna se klipp. Jag har ingen reklam i datorn heller. Där har jag uBlock också.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-05-26 13:27
Ursprungligen av SweSG:

Jag har ingen aning vad som blockerar reklamen då. Jag har ingen reklam där i alla fall. Inte haft det på flera år. Reklamen kan inte vara inbakad i strömmen heller. Då skulle jag aldrig kunna se klipp. Jag har ingen reklam i datorn heller. Där har jag uBlock också.

Lång lång tråd men med stock pi-hole kommer ingen reklam att blockeras.
https://discourse.pi-hole.net/t/how-do-i-bloc...

Ursprungligen av Innis:

Lång lång tråd men med stock pi-hole kommer ingen reklam att blockeras.
https://discourse.pi-hole.net/t/how-do-i-bloc...

Hmm, min är dock inte helt stock heller. Men jag har mest lagt på reklamfilter. Annars har jag inte gjort så mycket. Jag har dock varit och pillat i min brandvägg också. Blockerat massa skit där. Kan ju vara den också som gör något. Jag pillar runt med det mesta ibland så kommer inte ihåg allt jag gör

Intressant tråd dock!

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-05-26 21:50
Ursprungligen av SweSG:

Hmm, min är dock inte helt stock heller. Men jag har mest lagt på reklamfilter. Annars har jag inte gjort så mycket. Jag har dock varit och pillat i min brandvägg också. Blockerat massa skit där. Kan ju vara den också som gör något. Jag pillar runt med det mesta ibland så kommer inte ihåg allt jag gör

Intressant tråd dock!

Har lagt till alla filter jag kan hitta men inget gör att reklamen på YouTube stoppas. Läser man tråden så lär det aldrig hända heller tråkigt nog.

Ursprungligen av iSweden:

Nej då. Det var menat med glimten i ögat. Det följdes ju av en glad emoji :D. Och lite för att kittla till att söka mer.

iOS är som bekant inte så fritt. Troligen går det att lösa med en Jailbreak:ad iPhone. Den vägen har jag dock inte testat. Enklast vore att byta till en bra DNS med inbyggd ad-block.

På Android är det enklare. Antingen med Xposed appen och modulen YouTube AdAway, eller appen Magisk och modulen YouTube Vanced. Jag skulle rekommendera den senare.
https://forum.xda-developers.com/apps/magisk/...

Eller som nämnts ovan blocka på hela nätverket med Pi-Hole eller pfSense med ex. pfBlockerNG.

Är för oteknisk för att hänga med där, men tack ändå för förklaringen ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-05-28 19:24
Ursprungligen av tmjonasson:

Är för oteknisk för att hänga med där, men tack ändå för förklaringen ?

Om du har en android-mobil så är det mycket enkelt och det finns mängder med hjälp för Magisk på nätet.

Bevaka tråden