Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amanda säger hejdå

Tråden skapades och har fått 58 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2018-05-27 22:24

Tack för allt Amanda och lycka till med nya jobbet ?

Ursprungligen av SweSG:

Men för bövelen vännen! Nu när jag börjat gilla dig <3

Ursprungligen av SweSG:

Tack för allt du skrivit i alla fall. Podd m.m. Din glädje o.s.v.

Lycka till på nya jobbet och häng med oss i forumet!

Haha, gulle! Tack så mycket, och har inte hunnit säga det men jättekul att du är tillbaka i forumet efter tidigare uppehåll.

Ursprungligen av Cancerman:

Men nej ? Önskar dig all lycka med allt du har framför dig i livet. På återseende ??

Tack så mycket!

Tråkigt att du försvinner från 99. Hoppas 99 teamet plockar in dig som gäst då och då! Lycka till med kommande jobbet!

Ursprungligen av keptang:

Lycka till på nya jobbet Amanda.

Tack så mycket @keptang! Och stor eloge till dig som modererar och hjälper oss like a boss! <3

Ursprungligen av Texmex:

Vaaaa?? Men nej!
Du har ju förgyllt 99 sedan din ankomst. Ditt skratt är bäst i poddarna och youtube.
Håll oss uppdaterade över var du hamnar!

Tack, så kul att höra att min närvaro har uppskattats! <3 Nästa måndag börjar jag på Internetstiftelsen och ska producera innehåll åt dem. Förhoppningsvis kommer jag stanna där länge!

Ursprungligen av snefmeister:

Lycka till Amanda!

Tack!

Ursprungligen av Zeugma:

På återseende, säger jag, och lycka till med nya jobbet. Tack för allt du har gjort.

Ursprungligen av calinou:

Tack Amanda och lycka till med ditt nya jobb.

Ursprungligen av westerlu77:

Lycka till Amanda med det nya jobbet!

Ursprungligen av Raxxor:

Lycka till!

Tack för alla trevliga podavsnitt.

Ursprungligen av matssoderstrom:

Lycka till Amanda!

Ursprungligen av Json_81:

Lycka till!

Tack så himla mycket! <3

Ursprungligen av Ljung:

Wut? Ja, det var verkligen tråkigt att du slutar. Men tack Amanda och lycka till.

Tack för fina ord och lyckönskningar. Ja, det kommer kännas lite konstigt att inte åka in till kontoret imorgon.

Ursprungligen av CekariYH:

Tack för den här tiden och lycka till med nästa och kommande jobb och projekt Amanda och Jakob. Varit ett nöje att läsa era artiklar mm.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag blir kvar, alltså! ?

Ursprungligen av CekariYH:

Vad synd... eh, jag menar, vad fick jag det ifrån att du sticker också?

Haha, ja, tack så mycket, kul att du gillat det jag gjort! Haha, ja nej Jakob blir ni inte av det, vilken chock om flera slutat samtidigt.

Ursprungligen av PaO:

Det hade jag missat att det var ett vikariat. Tack för allt du gjort och lycka till i framtiden ?
Då är där alltså ingen på 99 som gillar Samsung längre, hur skall det gå ?

Ja, nästan så jag hade glömt bort det själv Det var ju så himla passande att de skaffade barn samtidigt och löste av varandra sådär. Stort tack för allt och för ditt otroliga engagemang i forumet, det är roligt och se och glädjen smittar av sig! <3

Haha, åh så långt skulle jag ändå inte sträcka mig! Du har ju @ekloev kvar som fortfarande gillar Samsung även om han har pausat sitt Samsunganvändande (fast han verkar galet förtjust i den nya Oneplus-telefonen så han kanske överger Samsung helt snart).

Ursprungligen av WiFi:

Men Amanda, tack själv! Du kommer vara saknad! Ett stort lycka till nu, och vad härligt att du blir kvar på forumet!

Tack så mycket! <3 Jag kommer sakna att jobba här också (även om jag tror att IIS kommer bli jättekul men lite dubbelt såklart), men det är tur att jag kan vara kvar i forumet. ^^

Ursprungligen av Mackan1984:

Du måste gästpodda Ibland ?
Annars ger jag upp podden!
(Nej det kommer jag inte, men ändå...!)
Önskar dig all lycka!

Ursprungligen av xms67:

Tack för den här tiden och lycka till! Kan du inte övertala de andra att intervjua dig om ett tag när du är varm i kläder dör du får berätta om ditt nya jobb och arbetsgivare. Internetstiftelsen har ett viktigt uppdrag men är väldigt anonym.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Väldigt bra idé!

Åh, vad glad jag blir! Haha, ja det är en liten plan jag har! Tänker att 99 är intresserade av svenskars internetvanor och massa andra saker som IIS jobbar med och idén om att komma och prata om det nya jobbet låter strålande! Ja, de gör väldigt mycket bra saker men många vet inte att det är IIS som gör det. Hoppas att det kan bli ändring på detta.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-05-28 10:19
Ursprungligen av amandareventlid:

Ja, nästan så jag hade glömt bort det själv Det var ju så himla passande att de skaffade barn samtidigt och löste av varandra sådär. Stort tack för allt och för ditt otroliga engagemang i forumet, det är roligt och se och glädjen smittar av sig! <3

Haha, åh så långt skulle jag ändå inte sträcka mig! Du har ju @ekloev kvar som fortfarande gillar Samsung även om han har pausat sitt Samsunganvändande (fast han verkar galet förtjust i den nya Oneplus-telefonen så han kanske överger Samsung helt snart).

@PaO

Haha, ja men visst var det fantastiskt lämplig tajming att Amanda anslöt till sällskapet lagom till att jag hoppade ur Samsung-lägret? Men jag har fortfarande kvar min Gear S2, oförskämt nöjd fortfarande efter mer än tre års användning. Men även om Amanda hänger hos IIS numera lär vi kunna tjata om Samsung och andra tekniktrevligheter i forumet framöver! "Man kan ta Amanda ur 99, men inte 99 ur Amanda" - gammalt djungelordspråk

Ursprungligen av TheiPad:

Tråkigt att du slutar @amandareventlid precis före WWDC också. Kan du inte komma in för WWDC som gäst i strömmen?

Tack! <3 Ja, min första arbetsdag är samma dag som WWDC. Lite otur att jag inte hinner vara med, hade varit kul! Haha, får ringa och klaga hos Apple om att de lade eventet för sent. Jag planeringar dock att kolla tillsammans med er och bombardera chatten!

Ursprungligen av rKID:

Tråkigt, du kommer bli saknad. Alltid gillat ditt sätt att skiva och prata. För att inte tala om ditt härliga humör som förgyllt podcasten och era videos.

Lycka till och ha det gott!

Tack så jättemycket för de fina orden, de värmer verkligen.

Ursprungligen av Innis:

Håller med ovanstående talare. Du kommer vara saknad. Lycka till med nya jobbet

Tack!

Ursprungligen av Jedih:

Men vaf....n Amanda! Jag kommer att sakna dig och dina inlägg samt nyhetsartiklar. Önskar dig lycka till framöver och hoppas du tittar förbi i kommentarsfälten.

Tack! <3 Kul att du gillat det jag gjort, jag kommer definitivt titta förbi i kommentarsfälten!

Ursprungligen av cubeis:

Tack Amanda för den här tiden du har verkligen varit en frisk fläkt Roligt att du stannar på forumet ..

Tänkte just säga till Ida att skaffa ett litet syskon så du får stanna Amanda undrar bara vad Ida tycker om den iden hehehehe...

Lycka till med nya jobbet...

Roligt att höra! Haha, ja jag har gjort mitt bästa, jag kanske ska ställa in en Carola-fläkt på min plats som ersättare.

Hehehe, ja Jakob och Ida får klunsa om vem som får skaffa ett till barn

Ursprungligen av Krylovrum:

Från någon som kom hit för ett år sen och inte visste att du var på vikariat: Jösses, jag trodde du var bland de första här. Med det sagt har du passat in extremt bra bland kolleger. Nästan för bra haha.

Lycka till i framtiden!

Haha, åh vad roligt att höra, jag har också trivs jättebra och kände mig som hemma nästan på studs. Tack så mycket!

Ursprungligen av MultiMan:

En stor förlust för 99 och jag kommer verkligen sakna din medverkan.

Lycka till med ditt nya jobb!

Tack! Det värmer <3

Ursprungligen av Hoya:

Tack för allt Amanda och lycka till med nya jobbet ?

Tack så mycket!

Ursprungligen av The Real Viking:

Tråkigt att du försvinner från 99. Hoppas 99 teamet plockar in dig som gäst då och då! Lycka till med kommande jobbet!

Tack så mycket! Haha, ja det skulle vara kul om de gjorde.

Ursprungligen av amandareventlid:

Tack! <3 Ja, min första arbetsdag är samma dag som WWDC. Lite otur att jag inte hinner vara med, hade varit kul! Haha, får ringa och klaga hos Apple om att de lade eventet för sent. Jag planeringar dock att kolla tillsammans med er och bombardera chatten!

Ja dåligt Apple eller IIS som sätter starten på ditt arbete för tidigt eller så är det 99:s fel som avslutar ditt vikariat precis innan.

Ursprungligen av TheiPad:

Ja dåligt Apple eller IIS som sätter starten på ditt arbete för tidigt eller så är det 99:s fel som avslutar ditt vikariat precis innan.

Haha, ja just i det här fallet är det Apples eller 99:s fel

  • Medlem
  • 2018-05-28 20:48
Ursprungligen av amandareventlid:

Ja, nästan så jag hade glömt bort det själv Det var ju så himla passande att de skaffade barn samtidigt och löste av varandra sådär. Stort tack för allt och för ditt otroliga engagemang i forumet, det är roligt och se och glädjen smittar av sig! <3

Haha, åh så långt skulle jag ändå inte sträcka mig! Du har ju @ekloev kvar som fortfarande gillar Samsung även om han har pausat sitt Samsunganvändande (fast han verkar galet förtjust i den nya Oneplus-telefonen så han kanske överger Samsung helt snart).

Tack än en gång

Vi får se hur de sköter sig utan dig när Samsung släpper Note 9 i sommar ?

  • Medlem
  • 2018-05-28 20:52
Ursprungligen av ekloev:

@PaO

Haha, ja men visst var det fantastiskt lämplig tajming att Amanda anslöt till sällskapet lagom till att jag hoppade ur Samsung-lägret? Men jag har fortfarande kvar min Gear S2, oförskämt nöjd fortfarande efter mer än tre års användning. Men även om Amanda hänger hos IIS numera lär vi kunna tjata om Samsung och andra tekniktrevligheter i forumet framöver! "Man kan ta Amanda ur 99, men inte 99 ur Amanda" - gammalt djungelordspråk

Mycket bra timing, håller med ?

Föstår dig angående klockan och jag är själv mycket nöjd med Gear Sport / Icon X kombo
Skall bli spännande att se hur S4 blir och om det nu blir Galaxy Watch istället.

Har du svårt att slita dig från OP6
Byt ut X vetja ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-05-29 09:38
Ursprungligen av PaO:

Mycket bra timing, håller med ?

Föstår dig angående klockan och jag är själv mycket nöjd med Gear Sport / Icon X kombo
Skall bli spännande att se hur S4 blir och om det nu blir Galaxy Watch istället.

Har du svårt att slita dig från OP6
Byt ut X vetja ?

Haha, ja nu har jag ju förlängt abonnemanget med två år med min Iphone X så det är inte så aktuellt dessvärre. Eller, dessvärre är hårt, jag gillar verkligen min Iphone X, men jag är Android-fantast i grunden och då är Oneplus 6 ohotad favorit just nu. Får se om jag ändrar åsikt när Note 9 släpps!

Just Gear S4, eller vad den kommer kallas, blir väldigt intressant. Min S2 är fortfarande bra men jag behöver köra den i energisparläge om jag vill att batteriet ska hålla en dag, så det börjar dra ihop sig ändå. Det har ryktats om att Samsung ska hoppa på Wear OS, att den ska kallas Galaxy Watch, med mera. Ska bli intressant att se vad det blir av det!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-05-29 11:19
Ursprungligen av amandareventlid:

Åh, vad glad jag blir! Haha, ja det är en liten plan jag har! Tänker att 99 är intresserade av svenskars internetvanor och massa andra saker som IIS jobbar med och idén om att komma och prata om det nya jobbet låter strålande! Ja, de gör väldigt mycket bra saker men många vet inte att det är IIS som gör det. Hoppas att det kan bli ändring på detta.

Yes Amanda in och rör om i grytan och sätt IIS på kartan

Bevaka tråden