Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 12 ska få bättre NFC-stöd

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När IOS 12 släpps i höst ska NFC-kretsen i Iphone kunna användas för fler saker, bland annat låsa upp dörrar och blippa i kollektivtrafiken.

Läs hela artikeln här

Om det stämmer samt implementeras i iOS12 så blir jag genuint lycklig ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-05-28 13:36
Ursprungligen av Cancerman:

Om det stämmer samt implementeras i iOS12 så blir jag genuint lycklig ?

Verkligen, samma här, tycker att NFC-funktionen är beklagligt outnyttjad så jag välkomnar användningsområden med öppna armar!

På ett sätt ironiskt, då lär jag få nytta av NFC innan jag får Apple pay...

Ursprungligen av Zeugma:

På ett sätt ironiskt, då lär jag få nytta av NFC innan jag får Apple pay...

Haha exakt min första tanke ? Men inget jag skrev ?

NFC till Apple Watch!

Låter inte så smidigt för dom Apple anställda att behöva ta fram telefonen varje gång dom ska låsa upp en dörr, en nyckelknippa är lättare att greppa tag i och dessutom mycket lättare än den tunga telefonen. Isåfall skulle det vara bättre med NFC för Apple Watch!

Ursprungligen av Cancerman:

Om det stämmer samt implementeras i iOS12 så blir jag genuint lycklig ?

Samma här! Det skulle vara guld.

Ursprungligen av Granskõg123:

Låter inte så smidigt för dom Apple anställda att behöva ta fram telefonen varje gång dom ska låsa upp en dörr, en nyckelknippa är lättare att greppa tag i och dessutom mycket lättare än den tunga telefonen. Isåfall skulle det vara bättre med NFC för Apple Watch!

Haha, ja om man inte som jag konstant går med mobilen i handen. XD

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-05-29 08:57
Ursprungligen av Granskõg123:

en nyckelknippa är lättare att greppa tag i och dessutom mycket lättare än den tunga telefonen.

Inte för mig. Jag har två nyckelknippor (en för bilnycklar och en för annat) i samma ficka, och de trasslar allt som oftast ihop sig i varandra så det blir knöligt att få upp rätt. Mobilen ligger i andra fickan och är hur lätt som helst att fiska upp. Slät och fin och inget som spretar och hakar fast i fickan.

Nyckelknippa? Det var länge sedan, taggen till yaledoorman ligger i plånboken och det räcker att plånboken läggs mot låset
En bilnyckel har jag i jackan men den behöver man ju inte heller ta upp numera

Kommer detta nu i IOS 12? Såg ut så på inledningsfilmen på eventet.

1
Bevaka tråden