Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Live – 99 bjuder in till Google-kväll

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om en liten stund presenterar Google höstens nya produkter och redan nu kan du hänga med 99 på en stunds video-live med försnack!

Läs hela artikeln här

Jag är en riktig äppleälskare, men också pepp på att se vad konkurrenterna har i pipan. Sedan undrar jag var Jakob är någonstans, inte så att ni andra är dålig...inte alls...men jag saknar Jakob en gnutta.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-10-04 18:11
Ursprungligen av jamesgrieve:

Jag är en riktig äppleälskare, men också pepp på att se vad konkurrenterna har i pipan. Sedan undrar jag var Jakob är någonstans, inte så att ni andra är dålig...inte alls...men jag saknar Jakob en gnutta.

Han är upptagen med att vara föräldraledig. Men vi saknar honom också!

Trevlig stämning. Och värst vad alla såg snygga ut i rutan

OnT: Tror Google Home kommer kunna bli stort i framtiden. Kan se fler hemprylar släppas och nu när IoT är på gång så kommer Google vilja ta marknadsandelar. Detta i kombination med AI kommer göra att varje hem kommer bli ett "smart-hem". Likt smartphone när den första Iphone kom till. Blir en kapplöpning mellan Apple och Google, tror inte Microsoft hänger med i det racet, de satsar nog på molntjänster. Ska bli intressant att se vad som händer efter 2020

OffT: Diggar Andreas look! Riktigt snyggt! Men hade också varit snyggt med: antingen mer sido-skägg och en aning mer rakat vid brytlinjen, eller inget sido-skägg alls. Hursomhelst gillar jag din look!

Ursprungligen av jamesgrieve:

Jag är en riktig äppleälskare, men också pepp på att se vad konkurrenterna har i pipan. Sedan undrar jag var Jakob är någonstans, inte så att ni andra är dålig...inte alls...men jag saknar Jakob en gnutta.

Föräldraledig, men kommer åter. Saknar dig med! ?

Samlar allt från eventet igår i den här tråden.

Under Googles event igår presenterade bland annat en ny Pixel-telefon. Ett komplement till telefonen är Google Clips – en kamera som tar bilder utan att du behöver anstränga dig.
Läs hela artikeln här

Under kvällens event presenterade Google som väntat generation två av de egenproducerade telefonerna i Pixel-familjen.
Läs hela artikeln här

Börjar bli mer sugen på Googles Pixel än Apples iPhone faktiskt. Det enda som är jobbigt är att man skulle bli av med delar av det utmärkta ekosystemet som Apple ändå har. Så himla tråkigt att de inte kommer till Sverige dock...

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Börjar bli mer sugen på Googles Pixel än Apples iPhone faktiskt. Det enda som är jobbigt är att man skulle bli av med delar av det utmärkta ekosystemet som Apple ändå har. Så himla tråkigt att de inte kommer till Sverige dock...

Har man gjort det en gång så är det enkelt att växla mellan som man vill sen.
Tycker båda dessa nya Pixel 2 verkar vara fina lurar.

Jag råkade somna. Vad skiljer denna telefon från dess föregångare?

Ursprungligen av _empty:

Jag råkade somna. Vad skiljer denna telefon från dess föregångare?

Om man läser specifikationerna så ser man att Skärm, processor, kamera, batteri och chassi skiljer sig mellan de båda.

  • Medlem
  • 2017-10-04 22:27

Lite mer kött på benen, kanske.

Följde live-sändningen igår och det verkar vara delade meningar på diverse forum runtom på nätet. Vissa säger att de gillar den lite utstickande designen medan andra tycker att kanterna (bezel) och avsaknad av 3,5 mm kontakt är en smärre katastrof.

Personligen gillar jag designen. Både den svartvita och den blåa. Den sticker ut lite från de hundrafemtio andra telefoner som finns på marknaden. Visst kan vissa tycka att det ger lite "hipster-vibbar", jag däremot tycker det är en uppfriskande och fräsch design. Avsaknad av 3,5 mm kontakten gör dock att jag inte kommer köpa telefonen.

Vad tycker ni andra som hänger här då? Gjorde Google en bra eller dålig lansering?

Senast redigerat 2017-10-05 12:43

En helt okej telefon imo - de försöker ju inte klå Samsung eller Apple i hårdvara, utan fokuserar mer på mjukvaran - så man får se på telefonerna för vad de faktiskt är och prioritera själv vad som är viktigt för en.

Jag anser att Androidtelefoner har en tendens att hårdvaran inte flyter på lika bra med mjukvaran som den gör med iPhone. En kan ju hoppas att Pixel 2 och dess framtida uppdateringar löser detta när både mjukvara och hårdvara kommer från Google.

Även jag är en trogen Apple användare, som börjat vrida på huvudet efter Apples senaste lansering. iPhoneX är löjligt dyr och detta om inte förr får mig att börja se mig om efter vad andra tillverkar hittar på.

Pixel verkar lovande måste jag säga, speciellt om man tittar på ev. prissättning. Dags att Apple, men även Samsung, får konkurrens när det kommer till prissättningen. Dessa bägge har sakta med säkert skruvat priserna uppåt, utan att egentligen tillföra något som rättfärdigar det. När en mobiltelefon kostar lika mycket som min laptop börjar jag faktiskt fundera lite... Visst, mindre teknik är dyrare osv, men...

Så, heja Pixel!

  • Medlem
  • 2017-10-07 17:11

Jag begriper inte varför Google släpper nya modeller som knappt finns att köpa någonstans. Inte ens i de länder där de ska finnas, varav Sverige inte är ett. Snacka om limited edition.

Ursprungligen av Alix:

Jag begriper inte varför Google släpper nya modeller som knappt finns att köpa någonstans. Inte ens i de länder där de ska finnas, varav Sverige inte är ett. Snacka om limited edition.

Det kommer. Tänk på att detta endast är Googles andra telefon i Pixel-serien. Man är som en startup i sammanhanget och Pixel blev väldigt populär, så kommande Pixel-enheter kommer komma i fler länder.

Annars är det bara att köpa från ett annat EU-land, inte speciellt krångligt och man har bra konsumentskydd.

Finns ju dock ingen brist på andra tillverkares telefoner i Sverige. Finns fler tillverkare än Apple, Samsung och Google.

  • Medlem
  • 2017-10-07 18:29
Ursprungligen av keptang:

... Annars är det bara att köpa från ett annat EU-land, inte speciellt krångligt och man har bra konsumentskydd. ...

Poängen är att de verkar vara slut redan även i de länder de säljs. Läste det här.

Är det någon (i forumet) som har köpt/testat Pixel Buds?

Ursprungligen av matssoderstrom:

Är det någon (i forumet) som har köpt/testat Pixel Buds?

Svarar mig själv -jag har precis köpt ett par. Fungerar utmärkt men sladden känns lite b...

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-06-14 11:45
Ursprungligen av matssoderstrom:

Svarar mig själv -jag har precis köpt ett par. Fungerar utmärkt men sladden känns lite b...

Ah vad kul! Kan du använda Google Assistant på engelska? Testat översättningen än?

Ursprungligen av ekloev:

Ah vad kul! Kan du använda Google Assistant på engelska? Testat översättningen än?

Yes assistenten funkar på engelska. Jag fick dem igår så jag har inte hunnit testa så mycket. Jag ska testa om översättning funkar när jag kommer hem. Räckvidden verka vara bättre än för Airpods. Det var en sak som jag irriterade mig på för Airpods. Om man kom utom räckhåll så kopplade de bort och återanslöt aldrig när man var inom räckhåll igen. I alla fall var det så när de var kopplade till min NVIDIA Shield TV. Med Buds så har jag inte det problemet.

1
Bevaka tråden