Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

macOS 10.13.5 ute nu med Messages in iCloud

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
Ursprungligen av Christian_W:

#nyhetstips

Finns inte kvar längre på AppStore. 5 Macar på jobbet - "Inga tillgängliga uppdateringar". Verkar som Apple dragit tillbaka denna update. Hemma fanns ingen ny text+kryssruta för att synka Messages mot iCloud efter update - på mina 3 Macar - så det var en buggig update.

Ursprungligen av Demiurgen:

Finns inte kvar längre på AppStore. 5 Macar på jobbet - "Inga tillgängliga uppdateringar". Verkar som Apple dragit tillbaka denna update. Hemma fanns ingen ny text+kryssruta för att synka Messages mot iCloud efter update - på mina 3 Macar - så det var en buggig update.

Min Mac laddar ned nu?

Tillägg: och inställningen fanns där. Äntligen Meddelanden i molnet!

Senast redigerat 2018-06-04 12:30

Nu gissar du bara.

Syncen startar du i inställningar på Meddelande appen.

Mvh

Ursprungligen av Demiurgen:

Finns inte kvar längre på AppStore. 5 Macar på jobbet - "Inga tillgängliga uppdateringar". Verkar som Apple dragit tillbaka denna update. Hemma fanns ingen ny text+kryssruta för att synka Messages mot iCloud efter update - på mina 3 Macar - så det var en buggig update.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-06-04 11:19
Ursprungligen av Demiurgen:

Finns inte kvar längre på AppStore. 5 Macar på jobbet - "Inga tillgängliga uppdateringar". Verkar som Apple dragit tillbaka denna update. Hemma fanns ingen ny text+kryssruta för att synka Messages mot iCloud efter update - på mina 3 Macar - så det var en buggig update.

Jag uppdaterade precis min Mac och har startat iMessages mot iCloud ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-06-04 11:40

Under Meddelanden Inställningar - Konton

Nu vet jag vad det beror på: man måste ha tvåfaktors-tricket på för att denna inställningsmöjlighet ska dyka upp i Messages preferences - och det har jag ju inte.

(varför 10.13.5 inte längre finns i AppStore är dock ett mysterium fortfarande)

Nope. Finns inte på - nu - 7 uppdaterade Macar med mitt AID. (uppdaterade jobbets Macar med en combo som jag hämtade då denna uppdatering inte längre finns i AppStore).
Ska senare vid tillfälle prova att logga ut och in med mitt AID (som är kopplat till iCloud) - ty jag misstänker att det måste ha med detta att göra. Som sagt; 7 Macar med mitt AID hare INTE denna inställningsmöjlighet trots update till 10.13.5. !!!
Jag har inga som helst planer på att nyttja denna tjänst, men det är uppenbart en svajig update från Apple. Bara noterar.

Ursprungligen av kenjon:

Under Meddelanden Inställningar - Konton

Ursprungligen av Demiurgen:

Nu vet jag vad det beror på: man måste ha tvåfaktors-tricket på för att denna inställningsmöjlighet ska dyka upp i Messages preferences - och det har jag ju inte.

(varför 10.13.5 inte längre finns i AppStore är dock ett mysterium fortfarande)

Nope. Finns inte på - nu - 7 uppdaterade Macar med mitt AID. (uppdaterade jobbets Macar med en combo som jag hämtade då denna uppdatering inte längre finns i AppStore).
Ska senare vid tillfälle prova att logga ut och in med mitt AID (som är kopplat till iCloud) - ty jag misstänker att det måste ha med detta att göra. Som sagt; 7 Macar med mitt AID hare INTE denna inställningsmöjlighet trots update till 10.13.5. !!!
Jag har inga som helst planer på att nyttja denna tjänst, men det är uppenbart en svajig update från Apple. Bara noterar.

Gör om gör rätt. Sluta skylla på Apple för att dina 7 Macar inte fungerar. Märkligt.

1
Bevaka tråden