Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad önskar du dig till IOS 12

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Mija:

Du är väl vuxen nog att bestämma själv när du vill ladda, gör det oftare bara, det är inget att gå runt och fundera över.

Jodå! Och det har jag inga problem att göra heller!
Nu var det inte det som var det jag önskade heller.

Tänkte i detta fall på funktionen som Apple lade till med 11.3 (?) på iPhone 6 och nyare efter att nyheten om att Apple sänker hastigheten på enheter när batteriet blir sämre (vilket jag har en aning om att det kan vara anledningen varför min iPad mini är så fruktansvärt seg..

Dock så stödjer inte denna modell några nya uppdateringar, men man måste ju hoppas!

  • Medlem
  • Warszawa
  • 2018-05-26 09:36

Att via svenskt tangentbord komma åt bokstavsvarianter med samtliga diakritiska tecken vid långtryckning. Vansinnigt muppigt att behöva byta språk för att kunna skriva korrekt (jfr. s på svenskt och engelskt tangentbord).

Ursprungligen av Amlux:

Att via svenskt tangentbord komma åt bokstavsvarianter med samtliga diakritiska tecken vid långtryckning. Vansinnigt muppigt att behöva byta språk för att kunna skriva korrekt (jfr. s på svenskt och engelskt tangentbord).

? Blir samma om man jämför s mellan svenskt och engelskt tangentbord vid låntryckning, iaf på min iPhone.

  • Medlem
  • Warszawa
  • 2018-05-27 10:22

CekariYH: Say what, hur sjutton har du lyckats få till det?

Ursprungligen av CekariYH:

? Blir samma om man jämför s mellan svenskt och engelskt tangentbord vid låntryckning, iaf på min iPhone.

Ursprungligen av Amlux:

CekariYH: Say what, hur sjutton har du lyckats få till det?

Verkar bero på om det är stor eller liten bokstav. S är samma vid liten bokstav. En större skillnad ser man på A.

Ursprungligen av Amlux:

CekariYH: Say what, hur sjutton har du lyckats få till det?

Haha, jodu, vet i sjutton

Ursprungligen av suddgummi:

Verkar bero på om det är stor eller liten bokstav. S är samma vid liten bokstav. En större skillnad ser man på A.

Japp, det stämmer, varför har Apple gjort så undrar man ju.

Jag vill kunna ordna utseendet på hemskärmen, utan att någon form av vattenfallseffekt på övriga appar. Detta kan ju inte ens vara svårt att göra. Kanske till och med en inställning där man kan organisera själv, eller låta Apple göra det (som idag).

Utökat stöd i Kontollcenter vore inte heller dumt. Varför inte låta oss styra chromecast därigenom, då det finns en Widget för det...

Ursprungligen av Ida Blix:

WWDC är snart här och då får vi veta mer om Apples planer för nästa version av deras mobila operativssystem – IOS 12. @jakobnilsson och jag pratade lite här alldeles nyss om vad vi önskar oss och blev nyfikna på vad ni går och längtar efter.

Själv hoppas jag mest på att de "börjar om" lite från grunden och släpper en sjukt stabil och fantastisk snabb IOS-version. Jag önskar också att Siri får mycket kärlek (överlag) och att Imessage börjar synka ordentligt över Icloud. Jag vill ha mer gratis utrymme och billigare lagring för dem som ändå vill ha mer i Icloud.

Får se om jag kommer på mer här senare. Hoppas ni har många bra idéer också!

Jag är inne på samma spår som dig. Jag bryr mig inte om omdesign hit & dit. Stabilt & snabbt ska det gå igen, tänk Pre-iOS7

Siri hoppas jag får en ordentlig uppgradering, eftersom jag förstått det som att konkurrenternas versioner är mycket vassare. Och även göra "Filer"-appen mer användbar. T.ex uppladdning av filer, likt dropbox, från mobilen.

Vill även lägga till önskemål om NFC-funktioner, likt Android har. Det behöver inte vara Apple Pay-only.

  • Medlem
  • Åstorp
  • 2018-05-28 20:59

Allt jag önskar är att man separerar ringvolymen från alarmvolymen... Som det är nu får jag välja mellan att vakna mjukt och sedan missa alla samtal, eller höra alla samtal men vakna med en chock.

Det kanske krävs annan hårdvara också?
Men jag vill ha möjligheten att låta mobildatan och wifi-datan samköra. Typ dubbla modem.
För hastighet men främst för att slippa problematiken med långsamma wifi-nät samt wifi-nät utan internet.

Sen vill jag ha funktionen att kunna stänga av mig från mobilloperatörens mobilnät för samtal och sms men samtidigt använd mobiloperatörens ”internet”. (Ungefär som på iPod touch kanske?)

En avancerad funktion för radering av appar vore också trevligt.
Exempelvis:
Radera alla appar som är under 20 MB, inte har uppdaterats på 6 månader och som jag har öppnat max en gång de senaste 9 månaderna.

Möjlighet att låsa skärmen på iPhone med hjälp av Apple Watch.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-05-29 15:33
Ursprungligen av Chaosstar:

En avancerad funktion för radering av appar vore också trevligt.
Exempelvis:
Radera alla appar som är under 20 MB, inte har uppdaterats på 6 månader och som jag har öppnat max en gång de senaste 9 månaderna.

Det låter ganska likt det som som redan finns. Inställningar -> iTunes och App Store -> Avlasta oanvända appar.

Ursprungligen av Mija:

Det låter ganska likt det som som redan finns. Inställningar -> iTunes och App Store -> Avlasta oanvända appar.

Ja exakt. En avancerad version av den funktionen.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2018-06-02 20:04

Ett läge med gränssnitt gjort för enhandsfattning. Inga knappar eller reglage norr om mittpunkten på skärmen.

Jag fattar fortfarande inte varför mobila webbläsare ska ha addressfältet högst upp på skärmen. För att det ser ut så på en dator?

Konsumera med hela skärmen. Navigera med nedre hälften. Inte raketforskning.

  • Medlem
  • 2018-06-03 13:54
Ursprungligen av flygarn:

Ett läge med gränssnitt gjort för enhandsfattning. Inga knappar eller reglage norr om mittpunkten på skärmen.

Jag fattar fortfarande inte varför mobila webbläsare ska ha addressfältet högst upp på skärmen. För att det ser ut så på en dator?

Konsumera med hela skärmen. Navigera med nedre hälften. Inte raketforskning.

Splitscreen kanske ?

Ursprungligen av PaO:

Splitscreen kanske ?

Vi har ju redan funktion som förminskar webbfliken ?
Tyckte det lät bättre som han sa, att adressrutan flyttas ner över navigeringsikonerna.

  • Medlem
  • International user
  • 2018-06-03 19:15
Ursprungligen av flygarn:

Ett läge med gränssnitt gjort för enhandsfattning. Inga knappar eller reglage norr om mittpunkten på skärmen.

Jag fattar fortfarande inte varför mobila webbläsare ska ha addressfältet högst upp på skärmen. För att det ser ut så på en dator?

Konsumera med hela skärmen. Navigera med nedre hälften. Inte raketforskning.

iPhone SE for the win :D.

Går ju även att dubbel “tap” (inte click) på hem knappen för att få övredelen ner. Ingen aning hur man gör på en iphone x.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-06-03 20:12
Ursprungligen av juanito:

iPhone SE for the win :D.

Går ju även att dubbel “tap” (inte click) på hem knappen för att få övredelen ner. Ingen aning hur man gör på en iphone x.

Swipe down i skärmens nederkant på X.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2018-06-04 09:39

- ok men var ska vi sätta knapparna?
- högst upp på skärmen!
- dit ingen når ja, snyggt!
- och så är det likadant som på desktop för att, öh.. design!
- fett!
- sen, om man trycker lätt på knappen två gånger så dras skärmen ner så att man når knappen som vi satte där ingen når den!
- OMG
- Där satt den
- UI mästarna gör det igen
- Mic drop

  • Medlem
  • International user
  • 2018-06-04 12:49
Ursprungligen av flygarn:

- ok men var ska vi sätta knapparna?
- högst upp på skärmen!
- dit ingen når ja, snyggt!
- och så är det likadant som på desktop för att, öh.. design!
- fett!
- sen, om man trycker lätt på knappen två gånger så dras skärmen ner så att man når knappen som vi satte där ingen når den!
- OMG
- Där satt den
- UI mästarna gör det igen
- Mic drop

Därför kör man med SE (edit:), skulle fler göra det så skulle även apple inse att nåt är fel.

- Skulle gärna se att när man bläddrar mellan appar, att de skulle gå att välja från vilket håll apparna ska komma in i från. (Ingen big deal men som vänsterhänt är de små saker man noterar)

- Att kunna lägga till valfri info vid låsskärmen tex väder/temp.
- Mörk tema.

Bevaka tråden