Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV 4K får bättre ljud

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mediaenheten Apple TV 4K och tillhörande operativsystemet TV OS förbättras och får bland annat stöd för 3d-ljud via Dolby Atmos.

Läs hela artikeln här

Återstår väl då bara att se om Apple skickar äkta lossless Atmos eller halvtaskig DD+
Sen är de ju bara stöd för VP9 också så har man ju nästan en komplett mediabox!

Kommer dubbla HomePods kunna skapa Dolby Atmos?

Ursprungligen av Chaosstar:

Kommer dubbla HomePods kunna skapa Dolby Atmos?

Har jag svårt att tro, det är ju Stereo endast!
En riktig Atmos setup består ju av minst 2 helst 4 takmonterade högtalare i ett 5.1 system alt 7.1
5.1.4 / 7.1.4 helst dubbla subbar också 5.2.4 / 7.2.4
Att en eller 2 högtalare skall separera alla dessa kanaler i samma element är bara befängt även om soundbar kan ge en rymd men Atmos som de är tänkt är ju inte i närheten.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2018-06-16 12:04

Tycker bäst om ATV3 men har även ATV4 för några appars skull!

Använder mest den gamla alufärgade fjärrmodellen till båda.

SVT funkar lite halvdant på ATV4 och nya TV4 är rena katastrofen. Elände jag hade automatisk uppdatering påslagen för med gamla fjärren funkar numera endast paus/play, inte snabbspolning eller ljud/textval. Installerade precis senaste version men ingen fix.

Minns fotbolls-VM 2014, hur olidligt suddig bilden var jämfört med SVT. Skandal finalen gick i just fyran. Minns inte om det då ens fanns 4HD köpa till det bredbandsabonnemang hos Telia jag då hade. Fortfarande lika illa, särskilt abonnemang för TV4HD krävs om man ska orka se en hel match utan att konstant störa sig på moirégräsmatta. Eller Cmore om man vill kunna se via Apple TV, inte ens en direktstream via TV4-appen fixar de. Köp Cmore nu, för annars får du ont i ögonen.. typ.

Fixa eran s****s j***a app och sluta visa reklam så fort man går tillbaka till ett tidigare påbörjat program. Visar emellanåt tom reklam när man pausar, såsom ex vis Aftonbladet. Helt otroligt avtändande, adjö TV4, nu vänder jag ryggen till och slutar titta på er supertöntiga kanal...

Tills det möjligen blir bättre med Telia som ägare,.. <en hes röst hörs i bakgrunden: kanalpaket... kanalpaket... kanalpaket...>

1
Bevaka tråden