Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

#234: Vi summerar WWDC 2018

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har inlett WWDC med traditionsenlig keynote. Jakob, Ida och Andreas summerar allt intressant i ett specialavsnitt av podden. Lyssna här!

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-06-06 11:56

Jag blev väldigt glad när de presenterade den nya aktierappen, (jag handlar ofta aktier men är långt ifrån en "expert", jag håller inte på med daytrading men jag är inte direkt okunnig heller). Alla banker tillhandahåller ju inte funktionsdugliga appar med widgets och andra funktioner som Apples app har. När man är på stan eller på ett möte så vill man ju snabbt bara kolla hur enskilda aktier presterar, eller marknaden i stort, och då har man inte tid med att gå in på hemsidan eller krångla med någon oduglig app. Och då finns Apples egna app tillgänglig!

Ursprungligen av WiFi:

Jag blev väldigt glad när de presenterade den nya aktierappen, (jag handlar ofta aktier men är långt ifrån en "expert", jag håller inte på med daytrading men jag är inte direkt okunnig heller). Alla banker tillhandahåller ju inte funktionsdugliga appar med widgets och andra funktioner som Apples app har. När man är på stan eller på ett möte så vill man ju snabbt bara kolla hur enskilda aktier presterar, eller marknaden i stort, och då har man inte tid med att gå in på hemsidan eller krångla med någon oduglig app. Och då finns Apples egna app tillgänglig!

Va glad jag blir över att höra att det finns riktiga personer som uppskattar den här appen!

  • Medlem
  • 2018-06-06 18:26

Tack för poddavsnitt och sammanfattning ?

Anledningen till att Google på IO inte nämner shortcuts till Assistant är att det redan finns sedan ett tag.

https://support.google.com/assistant/answer/7...

På samma sätt som Samsung har Bixby snabbkommando. Kul att Siri får detsamma för jag använder min Bixby snabbkommando varje dag

I övrigt mest imponerad av prestandan på äldre enheter

Ursprungligen av PaO:

Tack för poddavsnitt och sammanfattning ?

Anledningen till att Google på IO inte nämner shortcuts till Assistant är att det redan finns sedan ett tag.

https://support.google.com/assistant/answer/7...

På samma sätt som Samsung har Bixby snabbkommando. Kul att Siri får detsamma för jag använder min Bixby snabbkommando varje dag

I övrigt mest imponerad av prestandan på äldre enheter

Tack för förtydligande! Jag känner till att det fanns, men det kom inte fram riktigt i podden. Vad jag menade var att Apple här verkar fokusera mest på att "komma ikapp" funktionsmässigt, medan Google pratade mycket mer om att tala och lyssna naturligt på assistenten.

  • Medlem
  • 2018-06-07 05:16
Ursprungligen av jakobnilsson:

Tack för förtydligande! Jag känner till att det fanns, men det kom inte fram riktigt i podden. Vad jag menade var att Apple här verkar fokusera mest på att "komma ikapp" funktionsmässigt, medan Google pratade mycket mer om att tala och lyssna naturligt på assistenten.

Okej ? det håller jag med om att Apple (precis som det ryktades om) satsade mest på prestanda, stabilitet lite nya funktioner vilket inte är fel alls. Jag tycker inte att det hela tiden behöver vara ny design eller typ uppdateringshets vilket är vanligt hos Android. Kan dock inte förstå att tex memoji och vissa andra saker fick så mycket utrymme. Jag tror nog att många kanske hellre hade sett dark mode till IOS eller AOD till AW före memoji ?.

Var imponerande att se potentialen i Apples AR och kommer ihåh att jag laddade ned en mätarapp när Google släppte sin motsvarighet men problemet är att när man använder AR så håller man plattan eller mobilen onaturligt vilket gör att man fysiskt tröttnar i armarna efter ett tag ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-06-08 18:21
Ursprungligen av Ida Blix:

Va glad jag blir över att höra att det finns riktiga personer som uppskattar den här appen!

Instämmer med WiFi, tror det är mest vi småsparare som har några aktier och handlar ibland som använder den för att snabbt och lätt se hur det går.

Väldigt svårt att tro att någon daytrader gör det

Är denna istället för lördagspodden?

Ursprungligen av SweSG:

Är denna istället för lördagspodden?

Precis, veckans podd kom ut tidigare pga WWDC.

1
Bevaka tråden