Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Lägg gärna upp bilderna i tråden så dom inte försvinner med tiden.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-06-01 19:18
Ursprungligen av hummel:

Lägg gärna upp bilderna i tråden så dom inte försvinner med tiden.

om man pysslar med piratkopierade filmer vill man väl inte ha permanenta bildbevis här

Ursprungligen av reboot81:

Vad är det för fel på disken?

Det minns inte jag nu. Disken var i alla fall körd tyvärr :/

Jag står dock här nu:

Nästan lika kul

Laddar upp en musikmapp till Google Drive!

Ursprungligen av Mija:

om man pysslar med piratkopierade filmer vill man väl inte ha permanenta bildbevis här

Nejnej! Det är lagligt skit! Rippar mycket eget!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-06-01 19:26
Ursprungligen av SweSG:

Nejnej! Det är lagligt skit! Rippar mycket eget!

ja jo javisst.

Mitt bredband svajar enormt av någon konstig anledning. Max knappast 50 % hastighet av det som förväntas. Resultatet med några sek. mellanrum.

Är det med Wifi eller kabel på nätverket (till datorn)? Om Wifi, vilken router använder du?

Ursprungligen av hummel:

Är det med Wifi eller kabel på nätverket (till datorn)? Om Wifi, vilken router använder du?

Det är utan kabel. Dock rörigt sedan jag byte nyligen modemet. Den heter Wifi Hub C1. Dock bryggat till Time Capsule. Har startat om Time Capsule. Ska ta bort bryggläge när jag hittar ett alternativ för säkerhetskopiering i time machine.

Om möjligt testa att koppla datorn direkt till ”modemet”, den första enheten till nätverket. Plocka bort så många saker dom möjligt och testa hastigheten.
Lägg sedan till en enhetlig taget och testa hastigheten.
Nu borde vi kunna avgöra hur du får stabil och snabb uppkoppling.

Ursprungligen av hummel:

Om möjligt testa att koppla datorn direkt till ”modemet”, den första enheten till nätverket. Plocka bort så många saker dom möjligt och testa hastigheten.
Lägg sedan till en enhetlig taget och testa hastigheten.
Nu borde vi kunna avgöra hur du får stabil och snabb uppkoppling.

Tack för tipset. Varför måste dagens moderna modem fortfarande kopplas med sladd? Ska prova med det i alla fall fast det tar emot pga modemet sitter 3 meter uppe i en garderob.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-06-07 11:43

Därför att inget slår en fast koppling. Trådlöst har en hel del brister, störningar, dålig signalstyrka, fasfel.....

Ursprungligen av kenjon:

Därför att inget slår en fast koppling. Trådlöst har en hel del brister, störningar, dålig signalstyrka, fasfel.....

Utvecklingen tycks gå sakta......... i alla fall bättre nu än hur det var i början med modem.........

Ursprungligen av calinou:

Tack för tipset. Varför måste dagens moderna modem fortfarande kopplas med sladd? Ska prova med det i alla fall fast det tar emot pga modemet sitter 3 meter uppe i en garderob.

Fast de måste inte kopplas med sladd. Nu är det felsökning som pågår och då elminerar man eventuella problemkällor en efter en. Därför är det bra att starta med en fast koppling för att se om det uppstår samma problem.

Om det gör det -> problemen ligger i modemet eller utanför modemet
Om det inte gör det -> problemen ligger i radiomiljön

Ursprungligen av calinou:

Utvecklingen tycks gå sakta......... i alla fall bättre nu än hur det var i början med modem.........

Nja, utvecklingen går snabbt, mycket snabbt. Det är bara det att vi har fått så mycket högre krav nu

Ursprungligen av BlackSmp:

Nja, utvecklingen går snabbt, mycket snabbt. Det är bara det att vi har fått så mycket högre krav nu

Jag har blivit så bortskämd. Blev helt uppjagad och irriterad (läs: jag är beroende av höghastighetsinternet) på ett tåg i början av veckan när inget fungerade så där blixtsnabbt som jag blivit van med mellan 4G-täckningsfläckarna. Arrrgh!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-06-19 23:37

Ur SOI 2017:

Citat:

Svenskarnas främsta informationskälla på nätet är Google. Det var 57 procent av internetanvändarna som nämnde Google.*

Citat:

Svenskarnas främsta nyhetskälla på nätet är Aftonbladet. Det var 46 procent av internetanvändarna som nämnde Aftonbladet.

Citat:

…44 procent anser att det mesta av informationen de tar del av på internet är pålitlig.

För en gångs skull hoppas jag att statistiken ljuger.

*Jo, Google är en informationskälla, tex Google Maps och div andra småtjänster. Men inte 57% av infon på nätet!!!

Ursprungligen av reboot81:

Ur SOI 2017:
För en gångs skull hoppas jag att statistiken ljuger.

*Jo, Google är en informationskälla, tex Google Maps och div andra småtjänster. Men inte 57% av infon på nätet!!!

Trodde faktiskt att Google skulle ha mer än 57%.
Aftonbladet? Skrämmande...
Tja,det beror väl på vilken info man menar... fakta, lös-snack eller allmänt dravel... typ

  • Medlem
  • International user
  • 2018-06-20 14:43
Ursprungligen av reboot81:

Ur SOI 2017:
För en gångs skull hoppas jag att statistiken ljuger.

*Jo, Google är en informationskälla, tex Google Maps och div andra småtjänster. Men inte 57% av infon på nätet!!!

Du kan även läsa det så här, runt 57% förstår inte skillnaden mellan en källa å en sökmotor, i värsta fall vet inte 57% vad en källa är.

Ursprungligen av Mija:

ja jo javisst.

Det är faktiskt sant! Det mesta är mitt skit! Jag säger dock inte att jag aldrig laddat ned något olagligt Försöker hålla mig laglig dock!

Edit:
Förra året rippade jag flera 100 DVD och Blu-ray skivor. Äger runt 1500 filmer och serier på skiva. Tror jag postat en bild på lite skit av det för länge sedan. Minns inte tråd och när jag gjorde det dock. Kan dock vara på 99s IRC jag gjorde det också. Minnet är fint!

Senast redigerat 2018-06-22 08:54
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-07-11 23:58

Nu blev jag rädd, på riktigt. Hoppas innerligt att jag inte mister förståndet.

Senast redigerat 2018-07-12 00:23
Ursprungligen av reboot81:

Nu blev jag rädd, på riktigt. Hoppas innerligt att jag inte miste förståndet.

Så är det, en lag från 1974, då blev det olagligt att gifta sig med t.ex. helsyskon och personer i rätt uppstigande och nedstigande släkt.

Inte kul att bada i denna geggamoja. Hoppas vindarna vänder snart. Annars får man åka och bada till bottenhavet. https://www.smhi.se/vadret/hav-och-kust/algsi...

Småsur på denna värme! :/

Man får göra det bästa av allt! Suger in svalare luft i alla fall!

Ursprungligen av SweSG:

Småsur på denna värme! :/

https://i.imgur.com/yEyrKSd.jpg

Man får göra det bästa av allt! Suger in svalare luft i alla fall!

Och värre ska det bli under veckan som kommer... nu får det för i sjutton svalna lite och regna 2-3 veckor, dels för att hjälpa brandmännen som kämpar förtvivlat, dels för naturen med växter och djurliv, och vi själva...

Ursprungligen av CekariYH:

Och värre ska det bli under veckan som kommer... nu får det för i sjutton svalna lite och regna 2-3 veckor, dels för att hjälpa brandmännen som kämpar förtvivlat, dels för naturen med växter och djurliv, och vi själva...

På väg till Köping för ett 2-veckors jobb inomhus. Förbjudet att ha shorts där. Blir ganska mycket fysiskt arbete. :-/

Ursprungligen av pmarriott:

På väg till Köping för ett 2-veckors jobb inomhus. Förbjudet att ha shorts där. Blir ganska mycket fysiskt arbete. :-/

Illa, varför får man inte ha shorts?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-07-23 14:51
Ursprungligen av CekariYH:

Illa, varför får man inte ha shorts?

Klädkod kanske

PostNord jävlas ännu en gång med mina köpta utlandspaket, läs om turerna här på min FB om ni orkar som också innehåller några Moment 22 ( som jag felaktigt skrev 21 på)...: https://www.facebook.com/CekariLH

Hmmm, kom i ett annat paket som fanns på service-stället utan att jag visste om det... så nu är jag glad igen

Senast redigerat 2018-07-23 17:11
Ursprungligen av cubeis:

Klädkod kanske

Säkerligen, men måste väl finnas undantag för denna jäkla hetta?

Ursprungligen av CekariYH:

Illa, varför får man inte ha shorts?

Det är en verkstad. Säkerhet. Tydligen kommer vi att få underbenen kapade, krossade, hackade, avslitna och eljest lemlästade om vi inte bär det enorma skydd som ett byxben utgör.

Bevaka tråden