Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt om Oneplus 6

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-03-21 16:24

Den senaste rundan rykten påstår att Oneplus 6 kommer ta ytterligare ett steg uppåt i prisklass, hela 749 USD påstås den kosta vilket i så fall skulle göra den dyrare än instegsmodellen av Iphone 8. Ryktet är dock lösryckt, priset kanske avser en toppkonfiguration på 256 GB lagring och 8 GB primärminne och instegsmodellen skulle fortfarande kunna vara billigare än Apples dito, men det verkar som att även Oneplus hoppar på trenden med allt dyrare telefoner (och flärp-skärm).

Det är förvisso inte konstigt att en ny telefon med Snapdragon 845-krets, riktligt med lagring och primärminne och toppklassade kamerakomponenter kostar mer, men en gång hade Oneplus en rejäl prisfördel jämfört med konkurrenterna. Mycket telefon för ganska lite pengar. Det började ändra sig med Oneplus 5, och om ryktena om sexan stämmer kommer det inte bli det stora försäljninbgsargumentet för företaget längre.

Vad säger ni som köper Oneplus telefoner, är prislappen viktig eller är det andra egenskaper ni främst väljer telefonerna för?

https://wccftech.com/oneplus-6-massive-price-...
http://www.cnmo.com/news/632784.html

Mycket telefon för pengarna var en viktig anledning till att jag valde OnePlus. De stegrande priserna på iPhone var även en orsak till att jag gick över till Android. Nu har jag precis idag fått hem en PH-1 så det kanske dröjer ett tag innan jag köper en OnePlus igen.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-03-21 16:56
Ursprungligen av matssoderstrom:

Mycket telefon för pengarna var en viktig anledning till att jag valde OnePlus. De stegrande priserna på iPhone var även en orsak till att jag gick över till Android. Nu har jag precis idag fått hem en PH-1 så det kanske dröjer ett tag innan jag köper en OnePlus igen.

Ah du har köpt en Essential Phone? Dela gärna med dig av dina intryck när du hunnit köra den ett tag, har läst och sett en del amerikanska journalister tycka till om den men det skulle vara intressant att höra vad du som svensk Android-konsument tycker om luren.

Ursprungligen av ekloev:

Ah du har köpt en Essential Phone? Dela gärna med dig av dina intryck när du hunnit köra den ett tag, har läst och sett en del amerikanska journalister tycka till om den men det skulle vara intressant att höra vad du som svensk Android-konsument tycker om luren.

Visst det kommer. Installerade alla appar snabbt och smidigt sen hade jag glömt att låsa upp bootloader så jag fick börja om från början... Snygg är den och hal. Den har redan glidit av skrivbordet en gång (klarade sig utan märken).

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-04-03 14:15

Oneplus har släppt ifrån sig en liten aptitretare inför Oneplus 6 på Twitter. Den korta videosekvensen visar bara upp en animation och orden "The speed you need". Det säger inte så mycket egentligen, kan ju syfta på flera olika saker. Det kanske syftar på att kretsuppsättningen på insidan är galet snabb, att den mobila uppkopplingen är galet snabb, eller mer troligt att flera komponenter ska vara galet snabba. VD:n Carl Pei har ju försvarat bruken av en "flärp" högst upp på skärmen i stil med Iphone X, så den känns given, men med tanke på att nästan alla andra Android-aktörer också använder en sådan känns det som att det bara är att anta för nya telefoner nu.

  • Medlem
  • 2018-04-03 22:07
Ursprungligen av ekloev:

Oneplus har släppt ifrån sig en liten aptitretare inför Oneplus 6 på Twitter. Den korta videosekvensen visar bara upp en animation och orden "The speed you need". Det säger inte så mycket egentligen, kan ju syfta på flera olika saker. Det kanske syftar på att kretsuppsättningen på insidan är galet snabb, att den mobila uppkopplingen är galet snabb, eller mer troligt att flera komponenter ska vara galet snabba. VD:n Carl Pei har ju försvarat bruken av en "flärp" högst upp på skärmen i stil med Iphone X, så den känns given, men med tanke på att nästan alla andra Android-aktörer också använder en sådan känns det som att det bara är att anta för nya telefoner nu.

Snapdragon 845 med 6 till 8 GB RAM och 64/128/256 verkar med vara på banan.
Blir intressant att se priserna ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-04-06 14:05

Läste nyss att notifieringsreglaget på Oneplus 6 (eller slidern som det kallas på utrikiska) ska kunna användas till att ändra fokus när kameran används. Det är ju svårt att uttala sig om hur användbart eller bra det kommer att bli i praktiken, men jag gillar hur Oneplus ger användaren en hel del kontrollalternativ som denne kan välj att använda och grotta ner sig i om intresset finns.

https://gadgets.ndtv.com/mobiles/news/oneplus...

Ursprungligen av ekloev:

Läste nyss att notifieringsreglaget på Oneplus 6 (eller slidern som det kallas på utrikiska) ska kunna användas till att ändra fokus när kameran används. Det är ju svårt att uttala sig om hur användbart eller bra det kommer att bli i praktiken, men jag gillar hur Oneplus ger användaren en hel del kontrollalternativ som denne kan välj att använda och grotta ner sig i om intresset finns.

https://gadgets.ndtv.com/mobiles/news/oneplus...

Intressant! men nu är det ju tre fasta lägen som man kan välja på. Då bör de ändra så att den går att justera steglöst. Det kan ju bli skitbra.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-04-06 15:11
Ursprungligen av matssoderstrom:

Intressant! men nu är det ju tre fasta lägen som man kan välja på. Då bör de ändra så att den går att justera steglöst. Det kan ju bli skitbra.

Ja precis, men frågan är om reglaget har ändrats till Oneplus 6? Hittills har det ju varit tre fasta steg eftersom den bara använts till olika notifieringsnivåer, men om de expanderar funktionaliteten till Oneplus 6 kanske de också ändrar hur den fungerar mekaniskt. Ska bli väldigt intressant att se, lär inte vara långt kvar till dess att vi får höra mer (och får lägga vantarna på ett testexemplar).

Nu har det också dykt upp ett möjligt lanseringsdatum för Oneplus nästa telefon. 5 maj.

Nyhet hittar du här:
https://www.99.se/artikel/11463-affisch-pasta...

”Enligt Lau har Oneplus-användarna också gjort det klart och tydligt att de inte vill ha fysiskt större enheter”.

Äntligen är det stopp! ?

Måste ändå säga att det är ett rätt roligt grepp av Oneplus att be om hjälp av användare att göra en så bra reklamfilm för Onplus 6 som möjligt. Kul när de ligger nära de som faktiskt använder deras produkter!

Är det någon här som ska lämna in ett förslag? Jag skulle tipsa dem om Coolstuff-reklamerna!

Ursprungligen av ekloev:

Ja precis, men frågan är om reglaget har ändrats till Oneplus 6? Hittills har det ju varit tre fasta steg eftersom den bara använts till olika notifieringsnivåer, men om de expanderar funktionaliteten till Oneplus 6 kanske de också ändrar hur den fungerar mekaniskt. Ska bli väldigt intressant att se, lär inte vara långt kvar till dess att vi får höra mer (och får lägga vantarna på ett testexemplar).

Hur blev det med notifieringsreglaget? Går det att använda i kamera-appen för fokusering?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-06-07 15:59
Ursprungligen av matssoderstrom:

Hur blev det med notifieringsreglaget? Går det att använda i kamera-appen för fokusering?

Nej dessvärre inte, det går att ställa in att man tar kort genom att snabbtrycka på strömknappen eller långtrycka på kameraskärmen men ingen fokus via notisreglaget tyvärr.

Ursprungligen av ekloev:

Nej dessvärre inte, det går att ställa in att man tar kort genom att snabbtrycka på strömknappen eller långtrycka på kameraskärmen men ingen fokus via notisreglaget tyvärr.

Hur är reglaget rent mekaniskt? Är det som i tidigare modeller att det är 3 hack eller är det steglöst?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-06-07 16:14
Ursprungligen av matssoderstrom:

Hur är reglaget rent mekaniskt? Är det som i tidigare modeller att det är 3 hack eller är det steglöst?

Det är fortfarande som tidigare, alltså tre distinkta mekaniska hack man växlar mellan. Det är så pass kort sträcka man förflyttar reglaget att ett steglöst reglage sannolikt skulle tillfört väldigt lite skulle jag säga.

Ursprungligen av ekloev:

Det är fortfarande som tidigare, alltså tre distinkta mekaniska hack man växlar mellan. Det är så pass kort sträcka man förflyttar reglaget att ett steglöst reglage sannolikt skulle tillfört väldigt lite skulle jag säga.

Det kanske kommer till OP 6T?

1
Bevaka tråden