Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone X – skärmen reagerar inte alltid på tryck

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2018-06-06 21:16

Ibland händer inget när jag trycker på skärmen.

Någon som upplevt detta?

Senast redigerat 2018-06-07 09:41
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-06-07 11:34

Det har någon säkert gjort. Det finns en klistrad tråd om felsökning. I princip, starta om telefonen. Hjälper inte det, gör en "hård omstart". Hjälper inte det, Återställ telefonen (med eller i värsta fall utan att lägga tillbaka backup).
Är det samma problem med en helt Återställd telefon, lämna in den.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2018-06-07 12:49
Ursprungligen av kenjon:

Det har någon säkert gjort. Det finns en klistrad tråd om felsökning. I princip, starta om telefonen. Hjälper inte det, gör en "hård omstart". Hjälper inte det, Återställ telefonen (med eller i värsta fall utan att lägga tillbaka backup).
Är det samma problem med en helt Återställd telefon, lämna in den.

Tänkte om det var ett särskilt problem med just iPhone X.

Har gjort hard reset men det hjäpte inte.

Det är dock inte hela telefonen utan t.ex. knappar i appar som tidigare fungerat bra.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-06-07 17:40

Är det ett visst område på skärmen, eller varierar det beroende på apparna? Är det samma område kan det vara hårdvarufel=reparation. Är det olika områden i olika appar är det mjukvarurelaterat. Testat att radera apparna och installera dem igen?

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2018-06-08 08:41

Hej,

Min X strulade ett tag med att touchen slutade att fungera. Det löste sig till en början med en hard reset och sedan fungerade den vanliga touchen men force touch fungerade inte det krävde oftast en andra hard reset.

För ett par veckor la touchen av igen. Gjorde samma sak som jag gjort innan med en hard reset (volym upp-ner power). Telefonen startade upp galant men utan touch. Efter flertalet omstarter kopplade jag in telefonen till datorn och återställde telefonen i iTunes (ursäkta att jag svär). Touchen fortfarande död.

Summa summarum. Telefonen utbytt. Tydligen ett halvvanligt fel.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2018-06-28 12:57
Ursprungligen av wemme:

Hej,

Min X strulade ett tag med att touchen slutade att fungera. Det löste sig till en början med en hard reset och sedan fungerade den vanliga touchen men force touch fungerade inte det krävde oftast en andra hard reset.

För ett par veckor la touchen av igen. Gjorde samma sak som jag gjort innan med en hard reset (volym upp-ner power). Telefonen startade upp galant men utan touch. Efter flertalet omstarter kopplade jag in telefonen till datorn och återställde telefonen i iTunes (ursäkta att jag svär). Touchen fortfarande död.

Summa summarum. Telefonen utbytt. Tydligen ett halvvanligt fel.

Ursäkta sent svar. Tack alla som svarat.

Det verkar vara beroende på app. Att det helt plötsligt slutar fungera. Har ominstallerat och då fungerade det.

Måste testa mer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-11-12 09:41

Det finns nu ett utbytesprogram för iPhone X med strulande touch.

iPhone X Display Module Replacement Program for Touch Issues

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2018-11-12 11:12

iPhone Xs Max

Har nu en iPhone Xs Max

Tycker ibland att den också ibland har samma problem.

Kanske jag som gör fel.

Med gårdagens nya inköp så skulle familjens äldre iPhone X klättra ned i ledet till minsta familjemedlemmen. Har ej haft strul med touch men upptäckte att hela skärmen är upphöjd, troligtvis svullet batteri. Funkar som den ska men känns ändå läskigt. Inköpt oktober 2017, tror ni Apple tar hand om den inom garantin?

  • Medlem
  • 2019-09-21 08:56
Ursprungligen av kafferast:

Med gårdagens nya inköp så skulle familjens äldre iPhone X klättra ned i ledet till minsta familjemedlemmen. Har ej haft strul med touch men upptäckte att hela skärmen är upphöjd, troligtvis svullet batteri. Funkar som den ska men känns ändå läskigt. Inköpt oktober 2017, tror ni Apple tar hand om den inom garantin?

Vilken garanti?
Telefonen har ett års garanti. Och utbytesprogrammet för strulande skärm är inte heller aktuellt i detta fall då du inte upplever några touchproblem.

Senast redigerat 2019-09-21 09:06

Jag tror ändå inte det är omöjligt om det gäller att svullet batteri.

Bäst vore att ta sig till en Apple store, bor du nära någon av dem?

1
Bevaka tråden