Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så testar du IOS 12

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sugen på att prova Apples betaversioner? Det är väldigt enkelt att gå med i Apples öppna betaprogram och testa nya versioner av bland annat IOS, och vi visar här hur du gör. Men glöm inte att säkerhetskopiera först!

Läs hela artikeln här

Man behöver inte återställa sin enhet om man vill gå från betan till den stabila versionen det är bara att radera betaprofilen från enheten och sedan uppdatera till den stabila versionen. Men om man vill backa måste man nollställa.

Ursprungligen av TheiPad:

Man behöver inte återställa sin enhet om man vill gå från betan till den stabila versionen det är bara att radera betaprofilen från enheten och sedan uppdatera till den stabila versionen. Men om man vill backa måste man nollställa.

Men om man installerar iOS 12 beta och den senaste stabila versionen är iOS 11.4

Är det då inte att backa?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2018-06-07 23:32

Finns det inget beta program för Apple watch?
Vill verkligen åt podcast appen på min Apple watch 3.

Ursprungligen av zOlid:

Finns det inget beta program för Apple watch?
Vill verkligen åt podcast appen på min Apple watch 3.

Jo, det hänger ihop med IOS. När du laddar ned betaprofilen till din Iphone kommer det upp ett val för Apple Watch (gissningsvis bara om du har en).

Ursprungligen av MalcomX:

Men om man installerar iOS 12 beta och den senaste stabila versionen är iOS 11.4

Är det då inte att backa?

Jo men om man vill gå till den stabila releasen av iOS 12 i höst.

Är det någon som ska installera betan när den kommer till allmänheten?

Ursprungligen av Ida Blix:

Jo, det hänger ihop med IOS. När du laddar ned betaprofilen till din Iphone kommer det upp ett val för Apple Watch (gissningsvis bara om du har en).

Jo, men det ger ingenting. Du får inga betaversioner med den profilen.

  • Medlem
  • 2018-06-09 09:34
Ursprungligen av Granskõg123:

Är det någon som ska installera betan när den kommer till allmänheten?

Japp, på min reservlur där det inte är någon katastrof om något inte fungerar som det ska eller inte fungerar alls. Jag skulle aldrig installera en beta på min brukslur.

Ursprungligen av Ljung:

Japp, på min reservlur där det inte är någon katastrof om något inte fungerar som det ska eller inte fungerar alls. Jag skulle aldrig installera en beta på min brukslur.

Jag gör tvärtom. Jag har en reservlur som jag kan falla tillbaka på och kör betan på min huvudenhet. I praktiken så är det ingen större skillnad på lösningarna eftersom datat ändå ligger i iCloud eller andra molntjänster.

Skillnaden är om man har en Apple Watch eftersom den bara kan vara synkad mot en lur. Då får man ta sig en funderare på riskbedömningen

  • Medlem
  • Östhammar
  • 2018-06-11 19:47
Ursprungligen av Redaktionen:

Sugen på att prova Apples betaversioner? Det är väldigt enkelt att gå med i Apples öppna betaprogram och testa nya versioner av bland annat IOS, och vi visar här hur du gör. Men glöm inte att säkerhetskopiera först!

Läs hela artikeln här

Testade iOS 10 beta, den var kanon. 11:an däremot kraschade allting. Nu vågar jag inte igen

Publik beta iOS12

Idag gör Apple publik iOS12 beta tillgänglig ?

Källa: https://www.macrumors.com/how-to/install-ios-...

#nyhetstips

Ursprungligen av Cancerman:

Idag gör Apple publik iOS12 beta tillgänglig ?

Källa: https://www.macrumors.com/how-to/install-ios-...

#nyhetstips

De som testar får gärna prova bankid och swish

Ursprungligen av mikkson:

De som testar får gärna prova bankid och swish

Inga problem med utvecklarbetan, så det ska nog gå bra även med publika versionen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-06-26 08:19
Ursprungligen av mikkson:

De som testar får gärna prova bankid och swish

...och Handelsbanken!

Ursprungligen av frazze:

...och Handelsbanken!

Hehe, självklart!

Ursprungligen av Cancerman:

Idag gör Apple publik iOS12 beta tillgänglig ?

Källa: https://www.macrumors.com/how-to/install-ios-...

#nyhetstips

Så kul! Kunde inte hålla mig och körde in utvecklarbetan igår. Älskar notishögarna på låsskärmen redan!

Någon som vet hur man visar väder på låsskärmen? Tycker kag sett några som har lite mer info där?

Ursprungligen av _empty:

Någon som vet hur man visar väder på låsskärmen? Tycker kag sett några som har lite mer info där?

Vädret brukar dyka upp efter det att min Stör Ej slås av på morgonen. Annars så ser jag det aldrig

Ursprungligen av Ida Blix:

Jo, det hänger ihop med IOS. När du laddar ned betaprofilen till din Iphone kommer det upp ett val för Apple Watch (gissningsvis bara om du har en).

Nej, det fungerar inte så (dessvärre)

Du måste ha en speciell profil för apple watch. Det hjälper inte att ladda ner IOS-beta profilen till klockan.

Men jag avråder från att göra det. Dels så är det svårare att återställa klockan om något går snett, dels så drar watch-beta betydligt mer ström. Träningar fungera inte heller speciellt bra

Ursprungligen av frazze:

...och Handelsbanken!

För att citera Kenta... "Just idag mår jag bra..."

Just nu så fungerar Handelsbanken också

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-06-26 09:57

Såg att det skulle vara lite problem med GPS och carplay i developer beta 2, antar att det är samma i public då?

Mobilt bankid och Swish funkar i publik beta 12 på Iphone 5s.
Länsförsäkringarappen också.

Har kört in iOS 12 Public Beta på min iPad Pro 10,5 och älskar de nya gesterna och att man kan se datum direkt i statusraden.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-06-26 17:57

Funkar Netflix på iPad?

Ikeas Trådfri-app kraschar.

Ursprungligen av mattiL:

Funkar Netflix på iPad?

Fungerar i alla fall på X
Har för mig att det fungerande på ipaden också

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-06-26 20:25
Ursprungligen av BlackSmp:

Fungerar i alla fall på X
Har för mig att det fungerande på ipaden också

Tack!
Uppdaterar nu, bara 10 timmar kvar.......

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-06-27 07:02

Kunde inte hålla mig så betan åkte in på iPaden igår.

Blev tvungen jag med, spännande

Bevaka tråden