Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte stänga webbsida med pop-ups

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur ska jag nu gå ur denna virussida? Det går inte att stänga sidan heller. Då kommer rutan vill du lämna webbplatsen. Vill helst inte stänga min Chrome

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-06-08 11:05

Att lämna webbplatsen betyder inte att du stänger ner Chrome, utan du går tillbaka till sidan innan eller stänger det fönstret.
Nu har du ju klippt bilden igen, men kan du inte bara stänga den fliken med krysset till höger i flikrutan?

Ursprungligen av kenjon:

Att lämna webbplatsen betyder inte att du stänger ner Chrome, utan du går tillbaka till sidan innan eller stänger det fönstret.
Nu har du ju klippt bilden igen, men kan du inte bara stänga den fliken med krysset till höger i flikrutan?

Skärmdumparna är i fel ordning. När jag klickade på stänga fliken så kom dialog-rutan "vill du lämna webbplatsen" samtidigt som det började blinka siffran 1 på fliken.
Den dialogrutan kommer i vanliga fall inte upp när man stänger en flik. Då tänkte jag att det var bäst att inte bekräfta på den dialogrutan.
Vidare följde denna dialogrutan med överallt vilken flik än jag navigerade till. Endast sätt att bli av var att stänga av wi-fi en stund och klicka på krysset för för att kunna stänga av fliken.
Adressen till virussidan finns på skärmdumpen om någon är nyfiken att kolla där.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-06-08 12:56

Det finns inget som heter "virussida" utan du har klickat på en reklamlänk.
Lägg till AdBlock som tillägg i Chrome så slipper du detta

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-06-08 13:06

Det är bara att klicka på att du vill lämna sidan.

Ursprungligen av calinou:

Hur ska jag nu gå ur denna virussida? Det går inte att stänga sidan heller. Då kommer rutan vill du lämna webbplatsen. Vill helst inte stänga min Chrome

Helt safe att klicka "Lämna", det är en standard svarsruta från chrome för att hindra en att stänga ner sidor som man arbetar på (lite förenklad formulering).
Så bara stega ur och köra en virusscan så du är säker på att viruset inte finns kvar på datorn.

Ursprungligen av Klorixx:

Helt safe att klicka "Lämna", det är en standard svarsruta från chrome för att hindra en att stänga ner sidor som man arbetar på (lite förenklad formulering).
Så bara stega ur och köra en virusscan så du är säker på att viruset inte finns kvar på datorn.

Tack för ditt råd! Blev faktiskt osäker om vad som var bäst att göra pga det dök upp en en röd siffra som blinkade där uppe i fliken. Har nu kört Malwerebytes Anti Malware för säkerhets skull.

1
Bevaka tråden