Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mojave beta?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som testat denna ännu? Försökte komma åt beta-versionen men lyckades inte.

Ursprungligen av littlemac:

Någon som testat denna ännu? Försökte komma åt beta-versionen men lyckades inte.

Är du betalande utvecklare? Om inte så får du vänta tills det kommer en publik beta, antagligen inom en månad om man ser på hur det har varit tidigare år.

Och som alltid, följ rådet och installera inte en beta på en dator som du inte är beredd att formatera och installera om ifall något går snett.

  • Medlem
  • 2018-06-10 12:58
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Är du betalande utvecklare? Om inte så får du vänta tills det kommer en publik beta, antagligen inom en månad om man ser på hur det har varit tidigare år.

Och som alltid, följ rådet och installera inte en beta på en dator som du inte är beredd att formatera och installera om ifall något går snett.

Bra råd, men det går ju att skapa en ny partition på den befintliga datorns hårddisk om det finns utrymme och installera betan där.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-06-10 14:04
Ursprungligen av Ljung:

Bra råd, men det går ju att skapa en ny partition på den befintliga datorns hårddisk om det finns utrymme och installera betan där.

För protokollets skull kan ju berättas att:

* Sierra -> High Sierra, mao HFS+ -> APFS fungerar i Disk Utility
* High Sierra -> Sierra, mao APFS -> HFS+ fungerar *INTE* i Disk Utility

Jag var tvungen att plocka bort partitionen/migrera tillbaka den till huvudpartitionen för att sedan göra om proceduren. Lite oväntat, om man säger så...

Jag har den men har inte provat så mycket ännu. Provade dark mode och gick snabbt tillbaka till vanligt läge

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Är du betalande utvecklare? Om inte så får du vänta tills det kommer en publik beta, antagligen inom en månad om man ser på hur det har varit tidigare år.

Och som alltid, följ rådet och installera inte en beta på en dator som du inte är beredd att formatera och installera om ifall något går snett.

Aha, trodde den var släppt redan. Brukar installera betan när den släpps men det är alltid någon programvara som buggar och går alltid tillbaka. Får se om jag lyckas hålla mig denna gång.

1
Bevaka tråden