Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oneplus 6 är marknadens bästa Android

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-06-10 16:15
Ursprungligen av PaO:

1. Se inlägg #10
2. Väljer du OP6 kan du välja olika biometriska säkerhetsnivåer, väljer du annat märke har du inget val

Jag vet vad jag gillar ?

Förändrar inte det faktum att mindre tekniska kunder kommer bli lurade att tro det är säkert.

  • Medlem
  • 2018-06-10 16:40
Ursprungligen av Innis:

Förändrar inte det faktum att mindre tekniska kunder kommer bli lurade att tro det är säkert.

Mindre tekniska kunder kör kanske fingeravtryckläsare ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-06-11 17:00
Ursprungligen av PaO:

Mindre tekniska kunder kör kanske fingeravtryckläsare ?

Med tanke på majoriteten som har fingeravtrycksläsare är android kanske det stämmer.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-06-19 10:41
Ursprungligen av egonprint:

Jag bara undrar. Är det verkligen någon som certifierat t.ex. iPhone 8:s IP-klassning? Är det inte företagen själva som säger att dom stöder typ IP67. Det är väl inget oberoende organ som testar och godkänner? Eller?

Nu har jag fått svar från Sony angående hur IP-certifiering går till, och det var som jag misstänkte. Sony utför själva testerna enligt IEC-standarden under produktionen, och säkerställer att telefonen når upp till nivåerna och kraven som ställs där. Om det skulle visa sig att telefonerna inte når de nivåer som Sonys angivna IP-nivå påstår skulle de göra sig skyldiga till falsk marknadsföring, och utöver att de skulle bli ersättningsskyldiga till konsumenter skulle exempelvis amerikanska myndigheter bli tämligen gramse på dem.

Sony har faktiskt en vettig sida som förklarar IP-certifiering och hur det relaterar till användning av deras telefoner.
https://support.sonymobile.com/se/dm/water-an...

Bevaka tråden