Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes kopierar filer till telefon - när iTunes känner för det

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er,

Jag har haft ett problem med iTunes och dess sätt att föra över filer – eller allt oftare vägra att föra över dem – till min telefon. Ibland vägrar iTunes helt enkelt att kopiera ljudfiler till min telefon. Detta är inte ett nytt problem för mig; det fanns med min macbook från 2008, med min iMac (sen 2015), det har funnits med flera versioner av både Oset och iTunes. Det finns ingen sans eller logik i detta. Ibland måste kabel kopplas in för att det ska fungera, ibland går det över wifi. Ibland krävs en omstart av iTunes, ibland av telefonen, ibland inte.

Jag bifogar en bild på hur det ser ut. Filerna "finns" på telefonen (i det här fallet 3 podcasts) men har inte kopierats. Är det någon på forumet som stött på det här problemet och hittat en lösning?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-06-11 17:06

Varför inte använda en podcast app för att ladda ner dom direkt till telefonen och skippa iTunes?

Ursprungligen av Innis:

Varför inte använda en podcast app för att ladda ner dom direkt till telefonen och skippa iTunes?

Problemet gäller alla filer - inte bara podcasts! Ledsen om jag var otydlig med det!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-06-15 13:24

Googla på iTunes status dotted circle.

Jag hade också dessa problem för några år sen, men de har självläkt. Har för mig att jag helt enkelt raderade inställningar och trilskande filer allt eftersom de kom, och till slut var alla problem borta. Nu var det minst 2-3 år sen jag hade liknande problem.

Kanske hjälper något...

1
Bevaka tråden