Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga Siri om fotbolls-VM

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag inleds fotbolls-VM med en match mellan värdlandet Ryssland och Saudiarabien. För Iphone-användare finns Siri här för att svara på frågor.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-06-14 17:46

Testade att fråga om hur matchen går. Fick ett bra svar.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-06-15 09:07

Änligen är fotbolls-VM igång men Siri har jag slutat använda helt. Får i stort sett alltid fel svar eller det klassiska "detta hittade jag på nätet". Jag vet inte om det är min malmöitiska dialekt som hon inte förstår ?

Som John Gruber skrev: När användaren får alltför många felsvar från Siri så slutar den använda tjänsten helt och återkommer aldrig.

Citat:

The big problem Apple faces with Siri is that when people encounter these problems, they stop trying. It feels like you’re wasting your time, and makes you feel silly or even foolish for having tried. I worry that even if Apple improves Siri significantly, people will never know it because they won’t bother trying because they were burned so many times before. In addition to the engineering hurdles to actually make Siri much better, Apple also has to overcome a “boy who cried wolf” credibility problem.

https://daringfireball.net/2016/10/mossberg_siri

Jag testade att fråga hur det gick för Sverige mot Sydkorea igår. Fick rätt svar men uppläsningen var ju inte hundra. Om jag bara hade lyssnat så sa Siri: "Sverige vann över Sydkorea med tio igår". Siri läste alltså 1-0 som 10. Detta är ett pinsamt misstag som de borde kunnat lösa tycker jag.

1
Bevaka tråden