Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenor lanserar videotjänst med filmer och serier

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Telenor lanserar den strömmande videotjänsten Stream Film och Serier riktad till sina mobilkunder. Tjänsten erbjuder inledningsvis 14 kanaler och sju Play-tjänster med tusentals serier, filmer och dokumentärer för hela familjen.

Läs hela artikeln här

Jo, Telenor är roliga. Jag har dom som ISP och dom ringer säkert en gång i månaden för att sälja sin digital-tv! Sagt nej varje gång! Skulle dock vara kul att se vad det är för tusentals serier och filmer dom har. Länk?

Ursprungligen av SweSG:

Jo, Telenor är roliga. Jag har dom som ISP och dom ringer säkert en gång i månaden för att sälja sin digital-tv! Sagt nej varje gång! Skulle dock vara kul att se vad det är för tusentals serier och filmer dom har. Länk?

Telenors kampanjsida

Vet inte så mycket mer än så där

Det där går bort för mig. Har inte mobilabonnemang där. Inte säker jag orkar med någon halvkass tjänst till heller. Räcker med dom jag redan har Att det ska vara så svårt att få till en tjänst som faktiskt är bra. Skulle vi betala mera slantar i månaden så tror jag inte det skulle bli så mycket bättre! Viaplay höjde från 99 spänn till 109 och blev sämre. Samma med Netflix :/

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-06-18 18:18

Det är under protest som jag är kund hos Telenor men de köpte ju upp Bredbandsbolaget och med det fiberanslutningen till bostadsrättsföreningen.

Jag måste säga att jag finner det märkligt att infrastrukturföretag plötsligen ska försöka bli medieleverantörer. Varför inte låta proffsen (Netflix et al) sköta sånt.

Ursprungligen av Gunnar B:

Det är under protest som jag är kund hos Telenor men de köpte ju upp Bredbandsbolaget och med det fiberanslutningen till bostadsrättsföreningen.

Jag måste säga att jag finner det märkligt att infrastrukturföretag plötsligen ska försöka bli medieleverantörer. Varför inte låta proffsen (Netflix et al) sköta sånt.

Jag är fortfarande irriterad på det. Jag hade Tele2 innan som ISP med ett fast IP och allt. När Telenor tog över så rök mitt statiska IP som jag haft 4 år, och någon nytt gick inte att få via dom. Linan går ned lite då och då, vilket det inte gjorde när Tele2 hade det. Höjde priset gjorde dom också. Tyvärr har jag bara Comhem och Telenor att välja mellan. Annars hade jag bytt!

Edit:
Google minns allt:

Senast redigerat 2018-06-18 18:54
  • Medlem
  • 2018-06-18 22:15
Ursprungligen av SweSG:

Det där går bort för mig. Har inte mobilabonnemang där. Inte säker jag orkar med någon halvkass tjänst till heller. Räcker med dom jag redan har Att det ska vara så svårt att få till en tjänst som faktiskt är bra. Skulle vi betala mera slantar i månaden så tror jag inte det skulle bli så mycket bättre! Viaplay höjde från 99 spänn till 109 och blev sämre. Samma med Netflix :/

Såg varför de tar 149 per månad
Fri surf när du streamar via tjänsten i Sverige
Annars håller jag mig till Viaplay och Netflix fastän jag är Telenor kund ?

  • Medlem
  • 2018-06-19 06:49
Ursprungligen av Gunnar B:

Det är under protest som jag är kund hos Telenor men de köpte ju upp Bredbandsbolaget och med det fiberanslutningen till bostadsrättsföreningen.

Bredbandsbolaget har bara varit ett varumärke inom Telenor sedan 2005. Så något köp har inte skett, det har varit Telenor hela tiden

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2018-06-23 11:45

Kan man välja ett sämre namn?

Ursprungligen av Ideaman02:

Kan man välja ett sämre namn?

Nope!

Orkar vi med flera tjänster? Tycker det börjar bli för många! Både bra och dåligt dock! Men ska man ha några blir det dyrt. Jag bränner säkert 2k på bara tjänster och köp av film/serier + musik i månaden! :/ Galet!

1
Bevaka tråden