Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har HomePod

Tråden skapades och har fått 326 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Raja1:

...hur uppdaterar man sin Homepod...

https://support.apple.com/en-us/HT208247

För de som inte uppdaterat homepoden än, VÄNTA. Det verkar inte gå att rulla tillbaka uppdateringen.
Skillnaden för mig är mer än uppenbar, saknar punchen helt.

  • Medlem
  • 2018-06-14 22:53
Ursprungligen av forband:

För de som inte uppdaterat homepoden än, VÄNTA. Det verkar inte gå att rulla tillbaka uppdateringen.
Skillnaden för mig är mer än uppenbar, saknar punchen helt.

Fan hade tydligen automatiskt uppdatering.... men jag ha inte märkt någon skillnad faktiskt.

Men visst har dom fixar nu så man kan synca med flera Homepods nu va?

Ursprungligen av forband:

För de som inte uppdaterat homepoden än, VÄNTA. Det verkar inte gå att rulla tillbaka uppdateringen.
Skillnaden för mig är mer än uppenbar, saknar punchen helt.

Har du dragit ur strömmen och väntat en halvtimme, sedan satt i stickproppen igen och låtit den kalibrera om sig?
Ja, jag har uppdaterat min och basen är hur bra som helst...
https://www.reddit.com/r/HomePod/comments/88b...

Ursprungligen av Hjopekk:

Har du dragit ur strömmen och väntat en halvtimme, sedan satt i stickproppen igen och låtit den kalibrera om sig?
Ja, jag har uppdaterat min och basen är hur bra som helst...
https://www.reddit.com/r/HomePod/comments/88b...

Ja, kanske 3 gånger. Märkte först att jag behövde höja volymen mer än vanligt för att uppnå samma volymstyrka som innan uppdateringen. Sen var basen helt anonym. Googlade sedan på det utan att vetat om att andra hade samma på sina homepods och hittade flera artiklar och trådar i ämnet..

  • Medlem
  • 2018-06-15 20:37

Har haft min Homepod rätt så länge.

Införskaffade Apple TV 4K häromdagen just för att kunna spela ljudet på min Homepod med Appletvn

Men märkt så sent som idag under Spanien - Portugal matchen och tidigare att ljudet försvinner ibland 30 sekunder ibland 1-2 minuter för att sedan komma tillbaka (och nej det är inget fel i sändningen för att direkt då jag byter till ljudkälla från appletv = TVN så kommer ljud direkt) och då jag byter tillbaka till Homepoden är ljudet tillbaka igen ett tag för att sedan upprepa sig igen.

Någon som har varit med om liknande och har något tips?

  • Medlem
  • 2018-06-17 10:20

Ps: Märkt nu att det rör sig om CMORE APPEN endast detta inträffar och VM sändningarna.
Kanske något skumt med den?

För aldrig annars krånglar det som jag förklarat ovan.

Hur är basen i HomePod?
Såg en YouTube video (https://www.youtube.com/watch?v=8kLI1j6U2EY) om att ljudnivån kan vara så hög som 85 decibel (89 om man har två) vilket känns rätt högt men hur är basen, får man nån känsla i bröstkorgen av den? Är ljudet fortfarande bra vid max nivå?

Bonusfråga: Någon som vet om/vart man kan lyssna på en HomePod i en butik i Umeå?

Senast redigerat 2018-06-17 19:14
  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-06-18 06:52
Ursprungligen av breather:

Hur är basen i HomePod?
Såg en YouTube video (https://www.youtube.com/watch?v=8kLI1j6U2EY) om att ljudnivån kan vara så hög som 85 decibel (89 om man har två) vilket känns rätt högt men hur är basen, får man nån känsla i bröstkorgen av den? Är ljudet fortfarande bra vid max nivå?

Bonusfråga: Någon som vet om/vart man kan lyssna på en HomePod i en butik i Umeå?

HomePod har inte släppts i sverige än.

Ursprungligen av breather:

Hur är basen i HomePod?
Såg en YouTube video (https://www.youtube.com/watch?v=8kLI1j6U2EY) om att ljudnivån kan vara så hög som 85 decibel (89 om man har två) vilket känns rätt högt men hur är basen, får man nån känsla i bröstkorgen av den? Är ljudet fortfarande bra vid max nivå?

Bonusfråga: Någon som vet om/vart man kan lyssna på en HomePod i en butik i Umeå?

Jag tycker nog att du har stora förväntingar om du vill få känsla i bröstkorgen men det är bra bas i den

Idag släptes HomePod i Tyskland, nån som känner ett smidigt sätt att handla därifrån förutom att åka till Tyskland?

Ursprungligen av Mariusz:

Idag släptes HomePod i Tyskland, nån som känner ett smidigt sätt att handla därifrån förutom att åka till Tyskland?

https://www.amazon.de/

Ursprungligen av keptang:

så enkelt är det inte, det som finns där är inte den tyska versionen och med samma pris som hos ProShop

Ursprungligen av Mariusz:

så enkelt är det inte, det som finns där är inte den tyska versionen och med samma pris som hos ProShop

Det är väl UK-version både på ProShop och Amazon.
Så beställ från ProShop?

Annars är det väl bara vänta ett tag tills den tyska är upplagd.

Ursprungligen av keptang:

Det är väl UK-version både på ProShop och Amazon.
Så beställ från ProShop?

Annars är det väl bara vänta ett tag tills den tyska är upplagd.

Håller med, men det kommer säkert dröja innan ProShop säljer först ut sin lager med UK versionen och vill man skapa 2st då är det forfarande ganska stor överpris hos ProShop.

  • Medlem
  • Götene
  • 2018-06-18 19:21

Ingen som ska över till Tyskland och bor i Skåne? Ska till Ystad på Söndag, men tyvärr ingen tid att ta mig över till Tyskland.
Vill så gärna ha den nu

Ursprungligen av breather:

Hur är basen i HomePod?
... får man nån känsla i bröstkorgen av den? Är ljudet fortfarande bra vid max nivå

Jag är absolut ingen audiofil på nåt vis men jag upplever att basen är för hög på sin grundinställning. Ibland kan det passa sig med den höga basen och det är imponerande driv i med tanke på hur liten högtalaren är. Men du kan glömma "tryck i bröstkorgen" för på den nivån är det inte.

Det är synd att Apple inte låter användaren ställa sina egna inställningar utan sin vana trogen pissar dom på kunderna och utelämnar den möjligheten.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-06-19 12:08
Ursprungligen av iTiger:

Jag är absolut ingen audiofil på nåt vis men jag upplever att basen är för hög på sin grundinställning. Ibland kan det passa sig med den höga basen och det är imponerande driv i med tanke på hur liten högtalaren är. Men du kan glömma "tryck i bröstkorgen" för på den nivån är det inte.

Det är synd att Apple inte låter användaren ställa sina egna inställningar utan sin vana trogen pissar dom på kunderna och utelämnar den möjligheten.

Du kan stänga av loudness eller aktivera EQ och ställa in basen

Ursprungligen av Innis:

Du kan stänga av loudness eller aktivera EQ och ställa in basen

precis!

Var i Marbella förra veckan o tog en sväng till Gibraltar. Kom där på att fan det ingår ju i GBR och såg en leksaksaffär och skojade med frun om att de har säkert en här inne... Gick in o såg en uppe på en hylla. Lyckades köpslå lite o fick den (helt ny och inplastad) för 300 pund. Grymt nöjd med ljudet och ja den är uppdaterad. Basen är riktigt bra, är ingen audiofil jag heller men lite känsla har man iaf

Jag tycker inte att ljudet förändras av den inställningen. Det kan iofs bero på min hörselskada men jag upplever inte att ljudbilden på homepoden förändras

Ursprungligen av Innis:

Du kan stänga av loudness eller aktivera EQ och ställa in basen

Haha! Kan man!?! Nu känner jag mig rätt så dum... Var ändrar man sådana inställningar?

  • Medlem
  • 2018-06-21 23:38
Ursprungligen av iTiger:

Haha! Kan man!?! Nu känner jag mig rätt så dum... Var ändrar man sådana inställningar?

Skulle vilja veta det jag med... hmmpf

Ursprungligen av Raja1:

Skulle vilja veta det jag med... hmmpf

Testa det Här..

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Testa det Här..

Jag tackar för tipset!

Men... och jag kanske är helt ute och cyklar nu... men "ditt" tips påverkar ju alla enheter som jag kör airplay till. Eller? Det är ju BARA Homepod som har för hög bas. Jag vill ju inte förändra ljudbilden när telefonen är källan till t ex recievern, bilen eller hörlurarna.

Jag vill ju bara förändra inställningen på själva Homepoden. Hur gör man då?

Ursprungligen av iTiger:

Jag vill ju bara förändra inställningen på själva Homepoden. Hur gör man då?

Det är inte möjligt vad jag förstått, det är ljudkällan man ändrar, vilket betyder att samtliga mottagare får samma signal.

Ursprungligen av keptang:

Det är inte möjligt vad jag förstått, det är ljudkällan man ändrar, vilket betyder att samtliga mottagare får samma signal.

Jag förstod det också så att man inte kunde ändra ljudinställningarna på Homepod. De första recensionerna indikerade på samma sak. Så inlägget från Innis kan vi kanske bortse ifrån.

Det finns en jätte irriterande problem i min HomePod att den inte reagerar på Hey Siri från alla personer. Det fungerar jättebra med min röst men om annan person försöker då oftast händer ingenting samtidigt att det handlar bara om Hey Siri frasen eftersom om jag säger Hey Siri och låter den andra personen att fortsätta med själva kommando då fungerar det. Har testad alla tips från Apple support sida utan att kunna lösa det här problemet. Finns det nån annan som kanske upplever samma sak?

Ursprungligen av Mariusz:

Det finns en jätte irriterande problem i min HomePod att den inte reagerar på Hey Siri från alla personer. Det fungerar jättebra med min röst men om annan person försöker då oftast händer ingenting samtidigt att det handlar bara om Hey Siri frasen eftersom om jag säger Hey Siri och låter den andra personen att fortsätta med själva kommando då fungerar det. Har testad alla tips från Apple support sida utan att kunna lösa det här problemet. Finns det nån annan som kanske upplever samma sak?

Homepoden är inte tränad till din röst så det beror troligen på att de inte riktigt får till "Hey Siri" på engelska utan blir för svenska i sitt uttal

Först tänkte på det också men min engelska är sämre än den andra personen och dessutom Siri har inga problem att första allt annat än Hey Siri och vad jag vet då fungerar inte Siri på HomePoden på samma sätt som i övriga iOS enheter. Sirii på HomePoden har ingen funktion att lära sig specifika röster. Det ska fungera med alla. Kollar man på Apple forum då finns det en del personer som talar nativ engelska och som har liknande problem.

En fråga är iofs vad är native engelska? Amerikansk eller brittisk? Jag måste (enligt mig själv) låta mer amerikansk för att Homepoden ska förstå;)

Bevaka tråden