Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Iphone 8

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .

tja okej till hösten tänkte jag köpa min första Iphone tänkte köpa en Iphone 8 någon som har den är den bra ? hur funkar den? hur länge kommer den finnas kvar i butikerna tror ni? Tacksam för svar

Ursprungligen av Danneboi99:

...är den bra?...

Vilket svar förväntar du dig på den frågan? Klart den är bra.

Men hur bra den är, beror ju på vad du jämför med.

Så ge gärna lite mer information om vilka krav du har, och vad du jämför med.

Ursprungligen av Danneboi99:

...hur funkar den?...

Förväntar du dig att någon ska göra en total genomgång av alla funktioner? Är det inte mycket lättare om du googlar lite, och läser några recensioner och tester?

Ursprungligen av Danneboi99:

...hur länge kommer den finnas kvar i butikerna tror ni?

Oftast fortsätter Apple att sälja förra generationen iPhone efter att en ny har släppts. Men omöjligt att svara på hur det blir efter årets släpp i september/oktober.

Senast redigerat 2018-06-23 23:06
Ursprungligen av Danneboi99:

tja okej till hösten tänkte jag köpa min första Iphone tänkte köpa en Iphone 8 någon som har den är den bra ? hur funkar den? hur länge kommer den finnas kvar i butikerna tror ni? Tacksam för svar

Hahaha, älskar dina frågor som är näst intill omöjliga att svara på på ett rättvist sätt

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilket svar förväntar du dig på den frågan? Klart den är bra.

Men hur bra den är, beror ju på vad du jämför med.

Så ge gärna lite mer information om vilka krav du har, och vad du jämför med.

Förväntar du dig att någon ska göra en total genomgång av alla funktioner? Är det inte mycket lättare om du googlar lite, och läser några recensioner och tester?

Oftast fortsätter Apple att sälja förra generationen iPhone efter att en ny har släppts. Men omöjligt att svara på hur det blir efter årets släpp i september/oktober.

fett som fan förhoppningsvis så köper jag den nu till hösten

Ursprungligen av Danneboi99:

fett som fan förhoppningsvis så köper jag den nu till hösten

Vänta tills efter dom nya kommer i höst, Apple brukar sänka priset på föregående modeller.

Ursprungligen av CekariYH:

Vänta tills efter dom nya kommer i höst, Apple brukar sänka priset på föregående modeller.

Neej mannen är så exalterad över min första Iphone kommer köpa den så fort jag får mina pengar Iphone är bra right pålitliga telefoner?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-06-24 14:40
Ursprungligen av Danneboi99:

Neej mannen är så exalterad över min första Iphone kommer köpa den så fort jag får mina pengar Iphone är bra right pålitliga telefoner?

Dom är stabila mannen bästa smartphonen du blir nöjd

Ursprungligen av Danneboi99:

Neej mannen är så exalterad över min första Iphone kommer köpa den så fort jag får mina pengar Iphone är bra right pålitliga telefoner?

Hahaha, har du hört talas om kommatering?

"Neej, mannen är så exalterad över min(sin) första Iphone (och) kommer köpa den så fort jag får mina pengar. Iphone är bra, right, pålitliga telefoner?"

Japp, dom är riktigt bra och pålitliga om du inte har otur och får ett måndagsexemplar, men då byter man snabbt ut den så sköt den tills du känner att den är felfri.
Beror också på om du gör allt rätt med alla inställningar etc när du första gången initierar den, som språk, lösen, konton etc.
Rekomenderar att du tar det lugnt och får allt rätt från början och att du även "tackar ja" till ett iCloud-konto med ett bra användarnamn som sen även gäller för köp i iTunes, Mac App Store (MAS för eventuell framtida Mac-dator) och App Store för appar till iPhone och iPad etc.

Ursprungligen av CekariYH:

Hahaha, har du hört talas om kommatering?

"Neej, mannen är så exalterad över min(sin) första Iphone (och) kommer köpa den så fort jag får mina pengar. Iphone är bra, right, pålitliga telefoner?"

Japp, dom är riktigt bra och pålitliga om du inte har otur och får ett måndagsexemplar, men då byter man snabbt ut den så sköt den tills du känner att den är felfri.
Beror också på om du gör allt rätt med alla inställningar etc när du första gången initierar den, som språk, lösen, konton etc.
Rekomenderar att du tar det lugnt och får allt rätt från början och att du även "tackar ja" till ett iCloud-konto med ett bra användarnamn som sen även gäller för köp i iTunes, Mac App Store (MAS för eventuell framtida Mac-dator) och App Store för appar till iPhone och iPad etc.

man måste väl förfan köra windows dator till sin Iphone?

Japp, dom är riktigt bra och pålitliga om du inte har otur och får ett måndagsexemplar, men då byter man snabbt ut den så sköt den tills du känner att den är felfri.
brooo vad meanr du med detta??

Ursprungligen av Danneboi99:

man måste väl förfan köra windows dator till sin Iphone?

Tyvärr så är en Windows dator inte det bästa för en bra totalupplevelse med en iPhone, vissa saker funkar men många andra inte.
Mac, iPhone etc med sina operativsystem är väldigt bra intergrade i Apples eko-system , men lite si så där med Windows.

Jag menar att om man har en jädra otur så kan man få en inte helt felfri iPhone, men det händer väldigt sällan, har klarat mig under 10 år så långt. Menar också att om du repar, kantstöter den etc innan du känner att den är utan fel så kanske du inte får byta mot en ny om det nu skulle vara nått vajsing på den.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-06-24 16:12

Är det för mycket begärt att skriva något sånär korrekt svenska och inte talspråk?

Glömde att tillägga: Man behöver inte en dator alls för att ställa in och använda sin iPhone vad jag kommer ihåg.

Ursprungligen av CekariYH:

Tyvärr så är en Windows dator inte det bästa för en bra totalupplevelse med en iPhone, vissa saker funkar men många andra inte.
Mac, iPhone etc med sina operativsystem är väldigt bra intergrade i Apples eko-system , men lite si så där med Windows.

Jag menar att om man har en jädra otur så kan man få en inte helt felfri iPhone, men det händer väldigt sällan, har klarat mig under 10 år så långt. Menar också att om du repar, kantstöter den etc innan du känner att den är utan fel så kanske du inte får byta mot en ny om det nu skulle vara nått vajsing på den.

får hoppas att det inte händer då men kan man skicka tillbaka den om man har öppnat förpackningen?

Ursprungligen av IngoX:

Dom är stabila mannen bästa smartphonen du blir nöjd

beror ju på om man får en iphone med bara fel på kan det hända?

Ursprungligen av Danneboi99:

får hoppas att det inte händer då men kan man skicka tillbaka den om man har öppnat förpackningen?

Japp, de kan man.

Ursprungligen av Danneboi99:

beror ju på om man får en iphone med bara fel på kan det hända?

Kan, men är nog väldigt och otroligt sällsynt...

Ursprungligen av CekariYH:

Japp, de kan man.

Kan, men är nog väldigt och otroligt sällsynt...

men vart ska man gå då jag menar om man redan har installerat appar och har skal och skärmskydd på den är det försent då att lämna in den och byta till en ny?

Ursprungligen av Danneboi99:

men vart ska man gå då jag menar om man redan har installerat appar och har skal och skärmskydd på den är det försent då att lämna in den och byta till en ny?

Nej, och om du sett till att den gör backupper som den ska, så kan du få den nya att bli som den inbytta vad gäller appar, musik mm.

Ursprungligen av CekariYH:

Nej, och om du sett till att den gör backupper som den ska, så kan du få den nya att bli som den inbytta vad gäller appar, musik mm.

men när märker man att det är hårdvara eller mjukvara fel och vad ska man säga till butiken??

Ursprungligen av Danneboi99:

men när märker man att det är hårdvara eller mjukvara fel och vad ska man säga till butiken??

Risken är väldigt liten att du faktiskt ska råka ut för något fel, så vi kan väl ta den frågan när felet väl uppstår (vilket förmodligen aldrig händer).

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Risken är väldigt liten att du faktiskt ska råka ut för något fel, så vi kan väl ta den frågan när felet väl uppstår (vilket förmodligen aldrig händer).

jaaaa men då köper jag en Iphone 8 då snart så taggad min första Iphone laggar dom aldrig? och apparna aldrig krashar?

Självklart kan det lagga ibland. Självklart kraschar appar ibland. Inget system är felfritt.

I mitt förra inlägg syftade jag på hårdvarufel.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Självklart kan det lagga ibland. Självklart kraschar appar ibland. Inget system är felfritt.

I mitt förra inlägg syftade jag på hårdvarufel.

men jag litar på Iphone ändå dem är ju populära av en anledning liksom..

https://nyheter24.se/nyheter/teknik/894716-up... bör jag vara orolig när jag köper min Iphone 8?

  • Medlem
  • 2018-07-08 22:17
Ursprungligen av Danneboi99:

https://nyheter24.se/nyheter/teknik/894716-up... bör jag vara orolig när jag köper min Iphone 8?

"På Twitter har flera personer delat med sig av bilder på trasiga telefoner där skärmen har lossnat. "

Nej, det behöver du inte vara. Frågan är vad "flera personer" i citatet ovan (daterat 2/10 2017) innebär. Ställ det i relation till antalet telefoner som säljs.

Fler citat från din länkade artikel:

"En person i Taiwan skriver att skärmen hade böjt sig efter att mobilen laddats."

"En annan i Japan hävdar att mobilen var trasig när hen fick den."

Slappna av och köp din iPhone 8. Eller vänta till september och se vad dom kommer då.

värt att köpa den i den röda fägen? tycker att den är fett snygg i den asså

Ursprungligen av Danneboi99:

värt att köpa den i den röda fägen? tycker att den är fett snygg i den asså

Köp vad du vill.

Ursprungligen av Danneboi99:

värt att köpa den i den röda fägen? tycker att den är fett snygg i den asså

Håller med

https://www.mobil.se/nyheter/apple-unders-ker... vill ju att det inte ska hända mig

vad ska man göra om det händer?

Bevaka tråden