Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

varför har alla data hamnat i iCloud?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
plötsligt är mitt skrivbord och min mapp som heter "dokument" helt tom!
istället har det dykt upp en symbol för iCloud där allt jag tidigare hade på min "dator" istället ligger.
Hur får jag tillbaka allt till min lokala hårddisk istället?
Jag har försökt att dra desktop-mappen och dokument-mappen från iCloud till "hem-mappen" "Jonas" men det går inte.
mvh Jonas Ludvigsson (se bilder)

har det något att göra med icloud-inställningarna?

har det något att göra med icloud-inställningarna?

Ja, under Options vid iCloud Drive bör det vara, se länken nedan (Desktop and Documents).
Jag hade återställt en backup på ett annat ställe och sen stängt av iCloud Drive.

https://support.apple.com/en-us/ht206985

Ditt iCloud-utrymme är dessutom fullt.

Antag att jag inte kan göra en back-up just nu?

Tack!

Jag befinner mig i sommarstugan. Troligen är det för att jag av misstag slagit på iCloud som all min surf (via mobilen) håller på att ta slut. iCloud har säkert varit aktivt i bakgrunden när jag tittat på Netflix/enstak fotbollsmatch (inte mer än enstaka timme.

1. Om jag hade haft en extern hårddisk o säkerhetskopierat macen: hade den kopierat även filerna som nu ligger på iCloud?
2. Om jag stänger av iCloud nu, kommer de filer som redan laddats upp, bara vara tillgängliga på iCloud, och bara vara tillgängliga när kag har internet-uppkoppling?
3. om jag stänger an iCloud nu, kommer de filer som laddats upp till datorn att ladda med till min dator igen automatiskt? Och sker det så snart jag har internetkomtakt? (För i sådana fall när jag nog vänta med att slå av iCloud tills jag är hemma och har bättre internet-kontakt ?

Med vänlig hälsning, Jonas

fortsättning

Hej!
jag har ringt apple support och har en idé om vad jag behöver göra. jag återkommer när jag testat detta i nästa vecka.
Med vänlig hälsning, Jonas

1
Bevaka tråden