Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

utskrift - snabba upp

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Håller på att skriva ut en pdf faktura och det tar evighet. Har väntat minst 30 minuter.........
Har senaste version av Adobe Acrobat reader DC
Vad kan det bero på att det tar så lång tid?
Hur kan man göra för att snabba upp processen?

Ursprungligen av calinou:

Håller på att skriva ut en pdf faktura och det tar evighet. Har väntat minst 30 minuter.........
Har senaste version av Adobe Acrobat reader DC
Vad kan det bero på att det tar så lång tid?
Hur kan man göra för att snabba upp processen?

Jag hade avbrutit och provat igen. Du kan prova att skriva ut pdf:er också med det inbyggda programmet Förhandsvisning, men borde inte vara några problem att skriva ut från Acrobat heller.

Filen är inte på massvis av sidor?

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag hade avbrutit och provat igen. Du kan prova att skriva ut pdf:er också med det inbyggda programmet Förhandsvisning, men borde inte vara några problem att skriva ut från Acrobat heller.

Filen är inte på massvis av sidor?

Tack för svar....Har provat flera gånger samt även med förhandsvisning. Har inte hänt detta förut. Även om jag försöker skriva ut direkt från billogram så tar det evighet samt bara övre delen skrivs ut. Filen är på cirka 170 K. Det är bara 1 sida.

Om det kan hjälpa någon annan som får samma problem.....
Äntligen gick det att skriva ut. Det tog över 1 timme. Ändrade lite saker i "skriv ut" menyn. Svart/vit utskrift samt enbart dokument i menyn kommentarer och formulär.
Tack @Ida Blix för hjälpen!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-06-28 15:10

Att byta till svartvitt indikerar att du har en för minneskrävande utskrift (inkluderad färgbild?). Tyvärr går det inte att bygga ut minnet (max 128MB). Enligt HP är det en PCL-skrivare, men den klarar ändå av AirPrint...

1
Bevaka tråden