Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så testar du IOS 12

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2018-06-27 10:51

Rullar på min iPhone X sedan någon dag och väldigt stabil beta så här långt?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-06-27 14:32
Ursprungligen av mattiL:

Funkar Netflix på iPad?

Den fungerade inte med public beta 11.4.1 på iPad Pro 10.5.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-06-27 18:29
Ursprungligen av frazze:

Den fungerade inte med public beta 11.4.1 på iPad Pro 10.5.

Netflix verkar fungera på iOS 12 PB1. ?
iPad Pro 10.5

Mycket konstig bugg dök upp i imessage, de meddelanden jag skickar till min fru går till min dotter och historiken i deras meddelanden är ihopslagen till en, jag får meddelanden från min fru men det hamnar i samma mapp som dom från min dotter och när jag svarar går det till dottern.
Har rapporterat såklart.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-06-28 13:52

Funkar inte nya batteristatistiken än?
Säger fortfarande att jag ska använda ipaden några minuter.

Ursprungligen av Json_81:

Funkar inte nya batteristatistiken än?
Säger fortfarande att jag ska använda ipaden några minuter.

Min verkar funka i alla fall. Fått upp lite grafer och grejer.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-06-28 17:01
Ursprungligen av Ida Blix:

Min verkar funka i alla fall. Fått upp lite grafer och grejer.

Ok, kommer väl så småningom då.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-06-28 17:44
Ursprungligen av Json_81:

Funkar inte nya batteristatistiken än?
Säger fortfarande att jag ska använda ipaden några minuter.

Funkar på min iPad Pro med PB1.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-06-28 18:54

Jag gillar ändringarna i iOS12, menyer som på X är riktigt trevligt, snabb respektive långsam swipe up från nederkanten är också praktiskt.
Om de nu kunde se till att de fält man skriver i, som nu, faktiskt syns (automatiskt liksom) så vore det lysande, det har irriterat mig upprepade gånger.

Började en aning svajigt med att jag inte fick upp frågan att låsa upp simkortet. Tydligen en bugg enligt andra användare. Löstes iaf med att gå in i Inställningar - Telefon - Sim Pin så kom frågan upp och jag fick ange min sim kod. ? Buggen är iaf rapporterad.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2018-06-29 10:01
Ursprungligen av Cancerman:

Började en aning svajigt med att jag inte fick upp frågan att låsa upp simkortet. Tydligen en bugg enligt andra användare. Löstes iaf med att gå in i Inställningar - Telefon - Sim Pin så kom frågan upp och jag fick ange min sim kod. ? Buggen är iaf rapporterad.

samma här men körde flygplansläge av/på så gick det igång.

Uppdaterade till PB 2 nu på morgonen. Det ligger nu en irriterande röd plupp på Settings-appen som jag inte kan bli av med. Vad vill den mig? Aaaaaaaarrrrrrrrrggggghhh!

De senaste betorna på såväl klocka som telefon är mycket bättre. Nu verkar klockan vara mer normal i sin batteriåtgång och träningar fungerar som den ska. Jag råkade dock ut för att stå-timmar låste sig igår och krävde en omstart av klocksn

Aktivitet på telefonen verkar numera ok

Är det bara jag som har en irriterande röd bricka på Inställningar som inte går att få bort efter uppdatering till PB 2? Har varit inne överallt i inställningar men kan inte lista ut vad den vill mig. Omstart hjälper inte.

Ursprungligen av pmarriott:

Är det bara jag som har en irriterande röd bricka på Inställningar som inte går att få bort efter uppdatering till PB 2? Har varit inne överallt i inställningar men kan inte lista ut vad den vill mig. Omstart hjälper inte.

Jag har ingen iallafall. Jag har senaste betan.

Ursprungligen av westerlu77:

Jag har ingen iallafall. Jag har senaste betan.

Har den på både iPhone och iPad.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-07-07 09:12

Inte här på min iPad Pro heller.

Är det någon mer än mig som inte har Shortcuts appen på hemskärmen. Enheten är iPad Pro 10,5 och betan är PB2.

  • Medlem
  • 2018-07-13 18:57
Ursprungligen av TheiPad:

Är det någon mer än mig som inte har Shortcuts appen på hemskärmen. Enheten är iPad Pro 10,5 och betan är PB2.

Den finns än så länge bara i utvecklarbetan. Och även om man har den så måste man specifikt be om att få Shortcutsappen.

http://www.idownloadblog.com/2018/07/05/apple...

Ursprungligen av Ljung:

Den finns än så länge bara i utvecklarbetan. Och även om man har den så måste man specifikt be om att få Shortcutsappen.

http://www.idownloadblog.com/2018/07/05/apple...

Ok då förstår jag.

Ursprungligen av pmarriott:

Är det bara jag som har en irriterande röd bricka på Inställningar som inte går att få bort efter uppdatering till PB 2? Har varit inne överallt i inställningar men kan inte lista ut vad den vill mig. Omstart hjälper inte.

Jag har denna (irriterande) röda bricka på iPad Mini 4, men inte på iPhone X. Kör senaste publika betan på båda.

tvOS 12 beta Homekit

Kör senaste publika betan på Apple TV 4. Homekit funkar inte som hubb längre (dvs att inga automationer eller access utanför wifi är möjligt). Efter googlande är jag långt ifrån ensam att ha detta problem, verkar tvärtom inte vara någon som det längre funkar för. Eller har någon här någon workaround?

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Eller har någon här någon workaround?

Är det så att det stämmer att det ska vara borta i betan, då kan du alltid nedgradera till iOS 11.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Är det så att det stämmer att det ska vara borta i betan, då kan du alltid nedgradera till iOS 11.

Jovars, men just tvOS är väl lite omständligt att nedgradera (kabel, dator, iTunes, etc), så i dessa ljusa sommartider (då jag har enbart lampor i automation) väntar jag på en fix i nästa uppdatering... ?

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Jovars, men just tvOS är väl lite omständligt att nedgradera (kabel, dator, iTunes, etc), så i dessa ljusa sommartider (då jag har enbart lampor i automation) väntar jag på en fix i nästa uppdatering... ?

Installerade nu tvOS 12 Public beta 3 och det verkar faktiskt som problemet är åtgärdat av Apple. ?

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Jag har denna (irriterande) röda bricka på iPad Mini 4, men inte på iPhone X. Kör senaste publika betan på båda.

Installerade precis nya Public beta 3 och då försvinner den röda brickan. Tydligen var det en villkorstext som måste läsas men som inte kunde accessas i Public beta 2.

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Kör senaste publika betan på Apple TV 4. Homekit funkar inte som hubb längre (dvs att inga automationer eller access utanför wifi är möjligt). Efter googlande är jag långt ifrån ensam att ha detta problem, verkar tvärtom inte vara någon som det längre funkar för. Eller har någon här någon workaround?

Access utanför hemmet fungerar för mig. Provade nyss. Tror att jag kör senaste betan men ska kontrollera vilken version jag kör

(Edit: version 16H53322d)

Senast redigerat 2018-07-19 07:21
Ursprungligen av BlackSmp:

Access utanför hemmet fungerar för mig. Provade nyss. Tror att jag kör senaste betan men ska kontrollera vilken version jag kör

(Edit: version 16H53322d)

Stämmer att det funkar. Även Apple svarade mig att de löst problemet:
"Engineering has implemented changes that are supposed to fix the problem you reported. These changes are in the latest version of the software available to you, 16J5322d. With that build installed, please sign out and then back in and then attempt to reproduce the issue you originally described."

Vad jag först glömde var att logga ut och sedan in som de föreslår ovan.

Har ni råkat ut för att tangentbordet på skärmen blir helt fel? Min enhet är iPad Pro 10,5 och betan är PB2. Hittar ingen skärmdump men problemet är det att nästan alla tangenter flyttas åt vänster men om man trycker där tangenten egentligen är så blir det rätt bokstav. Om man tar fram och bort tangentbordet några ggr så löser problemet sig självt och allting blir som vanligt.

Senast redigerat 2018-07-20 18:34
Ursprungligen av TheiPad:

Har ni råkat ut för att tangentbordet på skärmen blir helt fel? Min enhet är iPad Pro 10,5 och betan är PB2. Hittar ingen skärmdump men problemet är det att nästan alla tangenter flyttas åt vänster men om man trycker där tangenten egentligen är så blir det rätt bokstav. Om man tar fram och bort tangentbordet några ggr så löser problemet sig självt och allting blir som vanligt.

Nej. Har inte råkat ut för det

Bevaka tråden