Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sonos Beam förtjänar att bo i ditt vardagsrum

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sonos Beam kan mycket, och är ett väldigt attraktivt alternativ i vardagsrummet. Det är en riktigt bra tv-högtalare, en schysst musikhögtalare och blir ännu bättre med fler Sonos-prylar. Stödet för röstassistenter är däremot fortfarande svagt.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-06-27 15:47

Mycket bra artikel!!!

Gillar verkligen inte Sonos app. Ser fram emot att den får Google Assistant så kanske man kan managera musiken därifrån istället.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Gillar verkligen inte Sonos app. Ser fram emot att den får Google Assistant så kanske man kan managera musiken därifrån istället.

Jag använder typ aldrig Sonos-appen. Styr musiken direkt från Spotify som jag använder oftast. Men jo, att styra musik med rösten (om det funkar) är ju klart smidigt!

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2018-06-28 08:25

Brist på HDMI kontakter går att lösa med en HDMI switch, har en själv till spelkonsolerna och den byter ingång på switchen automatiskt beroende på vilken som har signal.

Ursprungligen av pt96hni:

Brist på HDMI kontakter går att lösa med en HDMI switch, har en själv till spelkonsolerna och den byter ingång på switchen automatiskt beroende på vilken som har signal.

Jag har också en sån, och den är full ? Har ganska många konsoler!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-06-28 11:06

Seriekoppla två switchar.

Sonos Vs Samsung

Blev väldigt sugen på den här, känns som en väldigt prisvärd Sonospryl.
Jag kör med en Samsung Ljudlimpa (MS660) och två Samsung R1 som sourround högtalare. Kanonljud enligt mig men problemet är att samsungs multiroomapp är oduglig. Hoppar en del emellan att använda systemet till TV:n och ibland bara poppa musik separat, fungerar alltid jättedåligt. Tappar bort högtalare och kommer inte ihåg några av de inställningar man gjort.
Nån som har erfarenhet av hur bra Sonos funkar när man ibland använder det som sourrundsystem till TV:n och ibland bara till att poppa musik?

Vad har den stöd för? Inte Dolby Atmos läser jag. Multikanals PCM? DTS?

Intressant att AirPlay 2 på Sonos finns i beta. Finns det något sätt att själv prova det?

Ursprungligen av dfox:

Intressant att AirPlay 2 på Sonos finns i beta. Finns det något sätt att själv prova det?

Två högtalare med AirPlay 2 och en iOS enhet med iOS 11.14 (tror det ska fungera med denna version).

Ursprungligen av barbapappa_86:

Två högtalare med AirPlay 2 och en iOS enhet med iOS 11.14 (tror det ska fungera med denna version).

Såg att jag kunde joina efter att ha logggat in på Sonos community, men villkoren fick mig att istället vilja avvakta till skarp version.

Ursprungligen av pt96hni:

Brist på HDMI kontakter går att lösa med en HDMI switch, har en själv till spelkonsolerna och den byter ingång på switchen automatiskt beroende på vilken som har signal.

Modell på den switchen?

Har varit på jakt efter soundbar länge. Lurade ett tag på en från philips men det var tydligen en gammal modell som inte fanns i lager(prisjakt listar allt, även om det är utgånget). Ska kolla på denna när den finns för demo

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2018-06-29 18:15
Ursprungligen av Mymac4ever:

Modell på den switchen?

Det är denna modellen:

https://www.webhallen.com/se/product/124065-D...

Ursprungligen av kenjon:

Seriekoppla två switchar.

Har faktiskt provat det, men fick massor av problem att den andra switchen i kedjan inte tog emot signal, ibland funkade det ibland inte. Kan funka bättre med switch av annat märke, men jag löste det genom att spara lite på enheter istället.

Ett annat bekymmer för mig är att varje ny pryl behöver sin egen strömadapter och eluttag vid tv-bänken. Det är ett ormbo därinne redan nu, och blir värre för varje gång. ?

Har en Play 5, en Sonos One, och en Apple TV 4K. När jag spelar ljudet via AirPlay 2 till alla högtalarna är inte Apple Tvn, vars ljud spelas upp på tvn, helt i sync - uppskattar att det diffar några tiondels sekunder. Lyckas inte heller kompensera för det genom tvns latency-inställning.

Har någon provat att spela upp ljudet från Apple tvn till Sonos Beam istället och upplever ni då fortfarande latency jämfört med övriga AirPlay 2-enheter?

Ursprungligen av dfox:

Har en Play 5, en Sonos One, och en Apple TV 4K. När jag spelar ljudet via AirPlay 2 till alla högtalarna är inte Apple Tvn, vars ljud spelas upp på tvn, helt i sync - uppskattar att det diffar några tiondels sekunder. Lyckas inte heller kompensera för det genom tvns latency-inställning.

Har någon provat att spela upp ljudet från Apple tvn till Sonos Beam istället och upplever ni då fortfarande latency jämfört med övriga AirPlay 2-enheter?

Jag har ju anslutit Sonos Beam med HDMI till TV:n, så ljudet går inte trådlöst från Apple TV -> TV -> Sonos Beam. Jag upplever ingen latency alls.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag har ju anslutit Sonos Beam med HDMI till TV:n, så ljudet går inte trådlöst från Apple TV -> TV -> Sonos Beam. Jag upplever ingen latency alls.

Men låt säga att du spelar musik via AirPlay till dina högtalare (Sonos One/Play 5/HomePod etc) och även vill spela på din Apple TV som är kopplad till Sonos Beam via tvn; upplever du då att allt är i synk?

1
Bevaka tråden