Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Super Mario drar in storkovan – men Nintendo inte nöjda än

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nintendo har dragit in omkring en halv miljard kronor på Super Mario Run, majoriteten från App Store – men företaget är inte nöjda än.

Läs hela artikeln här

Jag spelar Super Mario Run.

Ursprungligen av TheiPad:

Jag spelar Super Mario Run.

Spelar ett liknande spel. Resident Evil 7: Biohazard. Får The Texas Chainsaw Massacre vibbar av spelet! Gillart!

Ursprungligen av TheiPad:

Jag spelar Super Mario Run.

Jag spelade en hel del när det kom, men nu var det länge sedan. Utöver att jag köpte det har jag inte gjort av med några pengar på spelet.

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag spelade en hel del när det kom, men nu var det länge sedan. Utöver att jag köpte det har jag inte gjort av med några pengar på spelet.

De enda pengarna jag spenderat på det spelet var 50 kr för att få alla banor osv. Köpte när det var rea förra året.

Det var inte riktigt det Mario jag hade hoppats på.
En halv miljard borde de varit nöjda med, dock märkligt att inte android-användare spenderar lika mycket på appar fortfarande.
Speciellt med mobiler dedikerade för spel.

Ursprungligen av Mackan1984:

Det var inte riktigt det Mario jag hade hoppats på.
En halv miljard borde de varit nöjda med, dock märkligt att inte android-användare spenderar lika mycket på appar fortfarande.
Speciellt med mobiler dedikerade för spel.

Kanske Android-användare inte är lika mycket för spel på små mobiltelefoner som iOS-användare.
Själv spelar jag inte något alls på mobiltelefoner, alldeles för liten skärm (och slöseri med tid ), operativsystemet spelar ingen som helst roll. Däremot händer det att jag gör det på min iPad om jag har tråkigt.

Ursprungligen av Anderlind:

Kanske Android-användare inte är lika mycket för spel på små mobiltelefoner som iOS-användare.
Själv spelar jag inte något alls på mobiltelefoner, alldeles för liten skärm (och slöseri med tid ), operativsystemet spelar ingen som helst roll. Däremot händer det att jag gör det på min iPad om jag har tråkigt.

Men även appar för verktyg, skapande och underhållning läggs det mer pengar på i iOS.
Dock så räknas ju även pengarna in från iPad där som du nämner.

Ursprungligen av Mackan1984:

Men även appar för verktyg, skapande och underhållning läggs det mer pengar på i iOS.
Dock så räknas ju även pengarna in från iPad där som du nämner.

Kanske finns fler bra gratis alternativ för apparna på android.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Kanske finns fler bra gratis alternativ för apparna på android.

Kanske men då får man leva med reklam om man inte betalar ??

Edit: hitta en blog som försöker förstå sig på fenomenet för utvecklarna.
https://fueled.com/blog/app-store-vs-google-p...

Ursprungligen av Jonatatatan:

Kanske finns fler bra gratis alternativ för apparna på android.

Det finns nog ett större utbud av kostnadsfria appar, som finansieras med reklam. Den potentiella användarbasen är väsentligt större eftersom systemet finns på ett enormt mycket större enheter; som varierar från skit till kvalitet. Osäkert dock om man kan blanda in ordet 'bra' i detta sammanhang. Kostnadsfria alternativ går väl sällan hand-i-hand med det ordvalet.

Jag tror att just resurserna bland kundgrupperna spelar in. Jag har ingen fakta på det, men rent spontant känns det som att dem som har iOS-enheter är en resursstarkare grupp av konsumenter och därför kan man också profitera mer på apparna. De kanske också är mer kräsna i sin upplevelse och inte vill bli störd av reklam som relativt enkelt går att betala bort för små summor.

Ursprungligen av Mackan1984:

Kanske men då får man leva med reklam om man inte betalar ??

Edit: hitta en blog som försöker förstå sig på fenomenet för utvecklarna.
https://fueled.com/blog/app-store-vs-google-p...

Många gratisappar är ju så att man kan låsa upp hela genom att donera till utvecklaren syns då pengarna i statistiken?

Ursprungligen av Jonatatatan:

Många gratisappar är ju så att man kan låsa upp hela genom att donera till utvecklaren syns då pengarna i statistiken?

Betalar du genom paypal syns det nog inte

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-12-12 14:04
Ursprungligen av jamesbrownn732:

Super Mario is my all time favorite game. Even I enjoy playing Mario on mobile.
Mobile Learning Solution App | Enterprise Mobility Services |
Enterprise Web Development Services

Vad är detta för spam-inlägg?

1
Bevaka tråden