Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netflix provar dyrare Ultra-abonnemang

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Videotjänsten Netflix provar just nu ett nytt dyrare abonnemangsalternativ de kallar för Ultra som bland annat krävs för att få se HDR-material.

Läs hela artikeln här

Jag har inte någon 4K-tv så kör på Standard hemma. Enligt en del rapporter verkar Ultra innebära att Standard bara kan strömma till en skärm och det skulle kanske göra att jag behöver kliva upp ett steg. Men är lite osäker på hur ofta vi tittar samtidigt egentligen.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2018-07-04 12:10

Finns inte redan HDR material tillgängligt i Premium kategorin?
Men dock med ganska litet utbud?!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-07-04 13:31
Ursprungligen av zOlid:

Finns inte redan HDR material tillgängligt i Premium kategorin?
Men dock med ganska litet utbud?!

Jo precis, Premium erbjuder 4K och HDR i dagsläget, och den här Ultra-nivån skulle innebära att HDR försvinner för Premium-abonnenter. Jag som har 4K HDR-tv skulle alltså behöva hoppa upp ett steg i pris. Irriterande, premium antyder ju ändå att det ska vara extra allt-nivån, men här har de hittat ett sätt att tjäna ytterligare lite mer på de riktiga entusiasterna som är villiga att betala mer för det bästa (och jag kommer betala för Ultra, om än med näven knuten i fickan).

Undrar om det även kommer att ge bättre ljud? Dolby Atmos? Kör idag med Premium och har 4K och HDR, som fö verkar vara lite för röd ton för att jag ska gilla det. Men det är sällan det är ens 5.1...

Ge oss ett Spotify för film istället.
Typ 50 % av allt som finns på IMDB.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-07-04 13:47
Ursprungligen av KillwithSkill:

Undrar om det även kommer att ge bättre ljud? Dolby Atmos? Kör idag med Premium och har 4K och HDR, som fö verkar vara lite för röd ton för att jag ska gilla det. Men det är sällan det är ens 5.1...

I den läckta bilden som påstås visa vad de nya abonnemangsnivåerna ska erbjuda nämns inte ljudstödet, så min gissning är att det erbjuds samma som vad som kan fås idag. Men jag håller med om att en Ultra-nivå som plockar bort HDR från Premium borde tillföra något ytterligare bättre för att motivera den nya prisnivån, exempelvis bättre ljudstöd. Håller inte andan för det, men hoppas!

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2018-07-04 19:57

Riktigt illa om dom hux flux bara ändrar om för befintliga kunder...
Blir jag som benfinlig premium kund drabbat av detta är det uppsägan och återgång till andra ”alternativ”.
Sjukt att mediamaffian aldrig kan vara nöjda, mjölka kossan.

Ursprungligen av Basss:

Riktigt illa om dom hux flux bara ändrar om för befintliga kunder...
Blir jag som benfinlig premium kund drabbat av detta är det uppsägan och återgång till andra ”alternativ”.
Sjukt att mediamaffian aldrig kan vara nöjda, mjölka kossan.

Har man typ $20 miljarder dollar i skuld så måste man försöka ?

Ursprungligen av Mackan1984:

Har man typ $20 miljarder dollar i skuld så måste man försöka ?

Netflix $20 Miljarder är inget jämfört med Världens rikaste företag $122 Miljarder i skulder och ändå har dom över $250 Miljarder kontant i banken sägs det.
Är det därför Apple har premium priser på deras produkter då?

Ursprungligen av M8ystic8:

Netflix $20 Miljarder är inget jämfört med Världens rikaste företag $122 Miljarder i skulder och ändå har dom över $250 Miljarder kontant i banken sägs det.
Är det därför Apple har premium priser på deras produkter då?

Nej Apple har det för att deras produkter är värt det ?
Säkert någon smart ekonom hos Apple som räknat ut att man tjänar på det i långa loppet.
Netflix har dock bara $250 miljoner dollar att ta från att betala tillbaka om dom skulle kursa.

Senast redigerat 2018-07-05 13:52
  • Medlem
  • Lammhult
  • 2018-07-05 14:39
Ursprungligen av Mackan1984:

Har man typ $20 miljarder dollar i skuld så måste man försöka ?

Förvisso. Men man undrar ju lite ”hur tänkte dom där”? Efter 5 miljarder, 10 miljarder, 15 miljader, kanske man skulle frågat sig ”vad fasen håller vi på med?”.

Nu är då lösningen på att gräva sig ur soppan/gropen att försöka höja till bristningsgränsen av vad kunderna är beredda att betala...
Var ju inte alls länge sen sist dom höjde priserna och gjorde om systemet.

Blir även förbannad över att dom på nått sätt ska klassa 4k/uhd/hdr som ”premium”. Enda skälet till att jag öht betalar för Netflix är just för detta, och jag är verkligen inte beredd att klassa något jag ser borde börja bli mer eller mindre standard, som ”premium”.
Därtill så är det ju en skrattretande liten del av deras bibliotek som öht finns i 4k/hdr, så ännu mer sjukt att fortsätta pumpa ut stålar för det, tjänsten är högt prissatt redan som den är sett till andelen innehåll i 4k.

En höjning i pris skulle då snarare bli så att man en eller ett par gånger per år ”startar igång” tjänsten eftersom man ändå hinner köra en ”binge watch” av allt nytt 4k/hdr sen sist på en månad...

Aja, framtiden får visa vad som sker helt enkelt.

1
Bevaka tråden