Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern skärm till Macbook Pro krånglar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-07-12 09:43

Hallo! Jag har använt min Macbook Pro (2017) med en extern skärm i ca en månad, genom en dockningsstation från Satechi. Det har funkat helt okej, men nu har den externa skärmen börjat att krångla i form av att plötsligt (helt oprovocerat) sluta visa bild när jag använder den. Tangentbord och mus fungerar dock fortfarande som är trådlöst kopplade till skärmen, och datorn "känner av" att skärmen kopplas in men visar ingen bild. Så det känns inte som att det är några problem med kablar etc. Förut löstes problemet genom att koppla bort dockningsstationen och sedan tillbaka (eller starta om datorn) men nu fungerar det tyvärr inte längre.

Någon klok människa som vet vad det här kan bero på? Och hur jag skulle kunna lösa det?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-07-12 20:05

Kan du koppla skärmen direkt utan dockningsstationen (ev med en adapter)?
Testat skärmen mot en annan dator och en annan skärm mot din dator.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2018-07-12 21:22

Känns som problem med dockan, du har väl testat så det är samma sak i alla usb-c uttag?
Vi har en del MacBook Pro:s på jobbet och det har varit strul med just usb-c dockorna och lösningen är att byta dockan oftast.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-07-13 08:30

Tack för hjälpen båda två! Jag provade något som jag borde gjort för länge sedan (bytte HDMI-sladd) och då fungerade det! Så förhoppningsvis var det inte svårare än så. Men vi får se om problemet återkommer.

Senast redigerat 2018-07-13 08:57
1
Bevaka tråden