Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPods - byta mellan enheter

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Efter flera turer fram o tillbaka med Bose Soundsport Free, som jag fick utbytt flera gånger pga krångel, så köpte Bose tillbaka de (+ för grym support). Köpte igår ett par AirPods. Har testat de innan och är än så länge väldigt nöjd. Även om ljud och passform inte är i klass med Bose (enligt mig).

Nu till min fråga...

Om jag sitter på jobbet och lyssnar på min privata iPhone med AirPods:en och samtidigt ringer mig jobb-iPhone (inloggad på samma iCloud etc.) - kan jag då på något smidigt sätt svara på jobbtelefonen och använda AirPods:en?

Har en uppsjö av Apple-produkter så ovan scenario kommer ske ofta.

/Oliver

Vad är smidigt för dig?

Nej, är mitt svar. Inte utan att paira om dem.

Ursprungligen av oliverwide:

Hej.

Efter flera turer fram o tillbaka med Bose Soundsport Free, som jag fick utbytt flera gånger pga krångel, så köpte Bose tillbaka de (+ för grym support). Köpte igår ett par AirPods. Har testat de innan och är än så länge väldigt nöjd. Även om ljud och passform inte är i klass med Bose (enligt mig).

Nu till min fråga...

Om jag sitter på jobbet och lyssnar på min privata iPhone med AirPods:en och samtidigt ringer mig jobb-iPhone (inloggad på samma iCloud etc.) - kan jag då på något smidigt sätt svara på jobbtelefonen och använda AirPods:en?

Har en uppsjö av Apple-produkter så ovan scenario kommer ske ofta.

/Oliver

Om båda telefonerna är inloggade på samma Apple ID så ska det ju funka. Airpodsen är automatiskt parade till samtliga dina enheter. Ska bara vara att svara och sedan välja Airpods där du normalt väljer hörlurar/högtalare osv.

Ursprungligen av Sperious:

Om båda telefonerna är inloggade på samma Apple ID så ska det ju funka. Airpodsen är automatiskt parade till samtliga dina enheter. Ska bara vara att svara och sedan välja Airpods där du normalt väljer hörlurar/högtalare osv.

Jag har bara en telefon, men det där låter ju GULD.

  • Medlem
  • 2018-07-13 10:24

Det går inte jättesnabbt, så när man tar emot ett samtal och ska byta så skulle jag inte rekommendera det. Det blir nog ingen bra upplevelse varken för dig eller den som ringt..

Ursprungligen av garda:

Det går inte jättesnabbt, så när man tar emot ett samtal och ska byta så skulle jag inte rekommendera det. Det blir nog ingen bra upplevelse varken för dig eller den som ringt..

Men vad är inte jättesnabbt då? Nån sekund klarar väl alla parter av att vänta? När det ringer till mig i det öppna kontorslandskapet måste jag ändå ursäkta mig lite å gå undan så den som ringer får ändå ofta vänta lite grann.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-07-13 11:12
Ursprungligen av Ida Blix:

Jag har bara en telefon, men det där låter ju GULD.

Du har väl en iPad som det ringer i oxå (FaceTime då)?

Ursprungligen av kenjon:

Du har väl en iPad som det ringer i oxå (FaceTime då)?

Förvisso! Får prova där nån gång.

  • Medlem
  • 2018-07-13 14:08

Testade nu. Efter jag tryckt på starta-knappen och valt headset, så tog det 7 sec innan ljudet kom i podsen.

Ursprungligen av garda:

Testade nu. Efter jag tryckt på starta-knappen och valt headset, så tog det 7 sec innan ljudet kom i podsen.

Min erfarenhet är snarare 3-4 sekunder när man byter enhet, men å andra sidan funkar samtalet genom telefonens högtalare dom första sekunderna så den uppringande märker ju inget ändå.

1
Bevaka tråden