Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har HomePod

Tråden skapades och har fått 326 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av BlackSmp:

En fråga är iofs vad är native engelska? Amerikansk eller brittisk? Jag måste (enligt mig själv) låta mer amerikansk för att Homepoden ska förstå;)

Jag utrycktte mig kanske lite fel jag menade engelska oavsett om det är amerikansk, brittisk eller annan engelska fast som modersmål. Nu har jag fått också information från Apple att HomePod verkligen använder röstprover för Hey Siri frasen från alla användare så det är kanske det som orsakar mina problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-06-29 22:39

Nu är jag glad!
Är sugen på homepod och var idag nära att klicka hem 2st på proshop för 4200kr st

Nu fick jag veta att en kollega åker till Paris i veckan och kan plocka hem 2st för 350€ st!
Franska Homepods anländer Solna på fredag!!

Några does and don'ts såhär första tillfället?
Tänkte mig vita!

Ursprungligen av henke12:

Nu är jag glad!
Är sugen på homepod och var idag nära att klicka hem 2st på proshop för 4200kr st

Nu fick jag veta att en kollega åker till Paris i veckan och kan plocka hem 2st för 350€ st!
Franska Homepods anländer Solna på fredag!!

Några does and don'ts såhär första tillfället?
Tänkte mig vita!

Det blir ju en skaplig besparing
Se till att han inte kollas i tullen när han kommer tillbaka hur man nu gör det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-06-30 11:41
Ursprungligen av CekariYH:

Det blir ju en skaplig besparing
Se till att han inte kollas i tullen när han kommer tillbaka hur man nu gör det

Eller hur!
Det får han lösa efter eget huvud !

Ursprungligen av CekariYH:

Det blir ju en skaplig besparing
Se till att han inte kollas i tullen när han kommer tillbaka hur man nu gör det

Frankrike = EU = Ingen tull

Ursprungligen av suddgummi:

Frankrike = EU = Ingen tull

Ja just, så är det ju

Vad är det för el-kontakt om man handlar här??
https://www.eglobalcentral.eu/apple-homepod-s...

Ursprungligen av Davve75:

Vad är det för el-kontakt om man handlar här??
https://www.eglobalcentral.eu/apple-homepod-s...

Den vita verkar finnas i 2 versioner, den mörka endast US.

Jag skulle beställa direkt men tyvärr finns den mörka endast i US-version, en sådan har jag redan men vill ha den vanliga kontakten till den andra jag köper...fri frakt är det också.

Ursprungligen av Hjopekk:

Den vita verkar finnas i 2 versioner, den mörka endast US.

Ah...ok, nu ser jag skillnaden
Då får det bli 2 st. vita då.

Ursprungligen av Davve75:

Ah...ok, nu ser jag skillnaden
Då får det bli 2 st. vita då.

Köpte mina från cyberport.de. Dem har på lager just nu både svarta och vita med EU kontakten. Tog 5 dagar att få dem i Sverige med DHL.

Ursprungligen av henke12:

Eller hur!
Det får han lösa efter eget huvud !

jag hade min lös i ryggan när jag kom från usa, ingen koll i tullen. Köper nog en till nu när dottern är där, grymt ljud.

Ursprungligen av Davve75:

Vad är det för el-kontakt om man handlar här??
https://www.eglobalcentral.eu/apple-homepod-s...

vart är det där?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-07-05 21:51
Ursprungligen av siestaman:

jag hade min lös i ryggan när jag kom från usa, ingen koll i tullen. Köper nog en till nu när dottern är där, grymt ljud.

Och mina kom hem idag(i kartonger)
Supernöjd änsålänge!

Dock verkar de vilja att man överger Spotify.. humm

Ursprungligen av henke12:

Och mina kom hem idag(i kartonger)
Supernöjd änsålänge!

Dock verkar de vilja att man överger Spotify.. humm

går ju att köra airplay men jag tog Apple Music o det är lika bra. Så skönt o bara säga nått så spelar den.

Ursprungligen av Mariusz:

Köpte mina från cyberport.de. Dem har på lager just nu både svarta och vita med EU kontakten. Tog 5 dagar att få dem i Sverige med DHL.

Vad gick frakten på, lite oklart på hemsidan, det var ju fri frakt över en en viss summa men det kanske inte gällde DHL?

Ursprungligen av Hjopekk:

Vad gick frakten på, lite oklart på hemsidan, det var ju fri frakt över en en viss summa men det kanske inte gällde DHL?

Det gick på 24€ de kallade det för service avgiften och skickade båda i samma pakett med Tyska DHL - DHL Freight i Sverige

Ursprungligen av Mariusz:

Det gick på 24€ de kallade det för service avgiften och skickade båda i samma pakett med Tyska DHL - DHL Freight i Sverige

Tack.

Ursprungligen av Davve75:

Ah...ok, nu ser jag skillnaden
Då får det bli 2 st. vita då.

Satan...det var fel stickpropp...typ sneda som man använder i Australien.
Jag ser på Apples hemsida att man kan köra en Homepod 110-240V samt 50-60hz...så det borde inte vara några problem att köra adapter. Lite surt ändå att behöva göra det
Edit: Sedan såg jag att dom hade skickat med adaptrar så nu är dom driftsatta och klara.
Jag är supernöjd!!!!!!

Senast redigerat 2018-07-14 00:55
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-08-04 17:03

Sådär

Nu har jag kört nästan en månad med mina homepods!
Har en i köket och en i sovrummet (2 olika plan)

Kör sällan bägge samtidigt och har itne testat att köra dem i stereo-läget

Sambon nyttjar mest den i sovrummet och lyssnar på ljudböcker
Jag kör den i köket mest där jag ibland pratar med Siri och lyssnar på pod/musik vid matlagning.

Har även kört igång med Apple Music men har inte riktigt fallit än.
+ Prata med Siri (Play Bruce Springsteen)
+ Spela musik utan telefon

- Dålig app till Mac OS
- Ingen app till jobbdatorn (PC laptop med mycket låsta funktioner)
- Krånglig iOS app (lär mig kanske snart)

Homepod:
+ Grymt ljud
+ Snygg
+ Siri
+ Smidig installation

- Dyr

Någon som vill sälja sin homepod och INTE har uppgraderat till senaste firmware, hör av er jag kanske köper den.
LJudet iom den nya uppdateringen är mycket annorlunda enligt mina öron. Skulle inte rekommendera någon att uppgradera.

Ursprungligen av forband:

Någon som vill sälja sin homepod och INTE har uppgraderat till senaste firmware, hör av er jag kanske köper den.
LJudet iom den nya uppdateringen är mycket annorlunda enligt mina öron. Skulle inte rekommendera någon att uppgradera.

Kalibrerat?

Ursprungligen av Hjopekk:

Kalibrerat?

Har lyft den och skakat den lite nu ska testa :
https://www.macobserver.com/tips/quick-tip/ho...

Ursprungligen av forband:

Har lyft den och skakat den lite nu ska testa :
https://www.macobserver.com/tips/quick-tip/ho...

Se till att inte stå i närheten då den kalibrerar, annars kan den ta med dig i kalibreringen...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2018-08-13 11:25

Har blivit väldigt sugen att köpa en Homepod via Proshop. Om vi antar att Apple kommer släppa den i Sverige under hösten, finns det någon uppenbar nackdel att man redan köpt enheten importerad? Priset borde hamna på ungefär samma nivå, men kan det bli strul att ställa in Siri på svenska när enheten släppts officiellt i Sverige?

Ursprungligen av ipodfan:

Har blivit väldigt sugen att köpa en Homepod via Proshop. Om vi antar att Apple kommer släppa den i Sverige under hösten, finns det någon uppenbar nackdel att man redan köpt enheten importerad? Priset borde hamna på ungefär samma nivå, men kan det bli strul att ställa in Siri på svenska när enheten släppts officiellt i Sverige?

Kan inte se att det ska bli problem. Det är ett område där Apple brukar briljera

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2018-08-13 12:41
Ursprungligen av BlackSmp:

Kan inte se att det ska bli problem. Det är ett område där Apple brukar briljera

Låter perfekt! Beställer nog en sån här under dagen
https://www.proshop.se/Hoegtalare/Apple-HomeP...

Ursprungligen av ipodfan:

Har blivit väldigt sugen att köpa en Homepod via Proshop. Om vi antar att Apple kommer släppa den i Sverige under hösten, finns det någon uppenbar nackdel att man redan köpt enheten importerad? Priset borde hamna på ungefär samma nivå, men kan det bli strul att ställa in Siri på svenska när enheten släppts officiellt i Sverige?

Har för mig att i samband med installationen av mina från England och Tyskland, så kom det upp ett meddelande om att svenska kommer att installeras då en lansering kommer hit så det är lugnt.

  • Medlem
  • Götene
  • 2018-08-19 15:29

Imorgon kommer mitt ex hem, tog från Kjell, lite dyrare, men orkade inte trassla för några hundralappar
Så laddad för denna pryl

Har äntligen fått tummen ur och beställt mig en HomePod från Tyskland, leverans är beräknad till i eftermiddag så det kommer nog lite dumma frågor under kvällen

...så peppad...!

Ursprungligen av northswede:

Har äntligen fått tummen ur och beställt mig en HomePod från Tyskland, leverans är beräknad till i eftermiddag så det kommer nog lite dumma frågor under kvällen

...så peppad...!

Fick hem den igår, måste säga att den "hör" betydligt bättre än vad jag vågade hoppas på.
Det fungerar att säga "Siri turn on bedroom light" på övervåningen, trots att den är placerad i vardagsrummet på markplan.

...antar att det medför slutet för privata samtal hemma hos oss...

(Ja, Siri går att stänga av och det ligger förhoppningsvis inte i Apples natur att avlyssna)

Bevaka tråden