Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur i he-te gör jag länkade bilder synliga??

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så var det dax igen då. Jag tänkte länka till en bild av mitt senaste inköp o bilden ligger i min Dropbox. Har för mig att jag ska ta bort ngt ut länken men vad minns jag inte för jag användef inte forumet längre så ofta som jag brukade.

Varför ska det vara så jäkla krångligt för?? ?

Ursprungligen av Mymac4ever:

Så var det dax igen då. Jag tänkte länka till en bild av mitt senaste inköp o bilden ligger i min Dropbox. Har för mig att jag ska ta bort ngt ut länken men vad minns jag inte för jag användef inte forumet längre så ofta som jag brukade.

Varför ska det vara så jäkla krångligt för?? ?

Det brukar funka att byta ut www mot dl i Dropbox-länkar.

Ursprungligen av Ida Blix:

Det brukar funka att byta ut www mot dl i Dropbox-länkar.

Så var det. Kan ni inte anlita nån programmerare som fixar så att det görs automatiskt...?

Ursprungligen av Mymac4ever:

Så var det. Kan ni inte anlita nån programmerare som fixar så att det görs automatiskt...?

Vi har ett hårt arbetande teknikteam. Skriver upp det här på önskelistan så får vi se.

Ursprungligen av Mymac4ever:

Så var det dax igen då. Jag tänkte länka till en bild av mitt senaste inköp o bilden ligger i min Dropbox. Har för mig att jag ska ta bort ngt ut länken men vad minns jag inte för jag användef inte forumet längre så ofta som jag brukade.

Varför ska det vara så jäkla krångligt för?? ?

Men upp med bilden då!!! Jag dör ju av nyfikenhet!

Ursprungligen av SweSG:

Men upp med bilden då!!! Jag dör ju av nyfikenhet!

Om du inte planerar att låta bilderna ligga i Dropboxen för alltid, så lär det ju innebära döda länkar så småningom.

Är det inte bättre att ladda upp bilder direkt i inläggen i stället, och helt strunta i externa länkar?

Senast redigerat 2018-07-25 16:40

Jag brukar ladda upp bilder på imgur.com. Ligger väldigt länge där. Jag postar väldigt mycket bilder i olika trådar så har också undrat var man ska ladda upp bilder. Inte så snyggt när bilder i en tråd börjar försvinna.

Apropå det så är det ganska irriterande att man inte kan ta en bild med iPhonen och lägga till den i ett inlägg, för då är den minsann för stor för det här forumet.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om du inte planerar att låta bilderna ligga i Dropboxen för alltid, så lär det ju innebära döda länkar så småningom.

Är det inte bättre att ladda upp bilder direkt i inläggen i stället, och helt strunta i externa länkar?

Så gärna, men jag har för mig jag läst ngn stans att det inte är önskvärt e-som uppladdade bilder tar för mycket utrymme på servern

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-07-31 07:13

Det var nog längesedan och/eller på ett annat forum. Hårddiskar är billiga nuförtiden

Förr var det väl 100K/bild som gällde på 99mac, och sedan ett visst maxantal bilder/användare? Men det var nog länge sedan...

1
Bevaka tråden