Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ditt senaste inköp (med bilder)

Tråden skapades och har fått 1547 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av SweSG:

Jo, nu känns det bara som jag bytt ett problem mot ett annat. Dock hört att dom ska vara läskiga att ha. Tar ett tag att komma in i. Jag är inne på 4e dagen med glasögon.

Innan jag kollade min syn visste jag att jag den var lite halvkass. Nu när jag sett hur jag ser med glasögon är jag ju blind utan :/

Nä, går jäkligt fort att vänja sig, iaf för mig.
För dig som är ny med glasögon kan det nog ta lite längre kanske.

Haha, precis, man har inte fattat hur dåligt man har sett förrän man spänt fast en cykel i fejset

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2018-07-05 16:14

Då jag hade en död wifi yta på min balkong inhandlade jag denna. Hade inga höga förväntningar, men den fungerar perfekt.
Ett minus var att installationen var like bökig men You Tube löste detta för mig.

  • Medlem
  • 2018-07-05 18:15

En Lenovo L24Q-10 och Logitech K375 samt M590 för att lätt kunna byta mellan min och sambons dator :).

Ursprungligen av SweSG:

Mera film och serier:

https://i.imgur.com/k3anNZv.png

Blu-ray
The Texas Chainsaw Massacre (1974) - 40th anniversary

Blu-ray
Jordskott säsong 2

Ultra HD Blu-ray
Interstellar (2014)

Allt köpt på Ginza.

Dax att varva ned lite på köp. Nästan uppe på 20 filmer på bara två veckor :/

Jag har bara fått 2 av 3 filmer!

Har dock tagit av plasten!

Ginza har problem med att få fram The Texas Chainsaw Massacre (1974) på Blu-ray.

Beställt en hel del till dock. Tänker inte tråka ut er med mera bilder på det dock. Jag köper så mycket musik och film/serier så skulle bara bli jobbigt med alla bilder på mitt skit!

Har haft en Microsoft Lumia 550 som en extramobil med ett refillkort, som man tar med på krogen eller i andra sammanhang där jag inte vill ha med det stora/dyra flaggskeppet som är huvudmobilen. Men inga mer uppdateringar kommer till Windows 10 Mobile och apputbudet börjar bli bristfälligt. Så jag tänkte ersätta den med en semi-smart mobil som Nokia 8810. Men att använda knappar utan touch blev för omständigt och tog för lång tid. Knappar funkar möjligen i rena dumtelefoner där det enda kravet är samtal samt SMS. Så jag nyttjade returrätten och köpte en Nokia 1 med Android Go istället.
Den använder Googles svit av appar som är nåt slags lättviktsversioner. Samt en finess är att det går installera appar direkt på ett micro sd kort dessutom. Som en extramobil vill jag att den ska vara liten också.

Ursprungligen av johnh3:

Har haft en Microsoft Lumia 550 som en extramobil med ett refillkort, som man tar med på krogen eller i andra sammanhang där jag inte vill ha med det stora/dyra flaggskeppet som är huvudmobilen. Men inga mer uppdateringar kommer till Windows 10 Mobile och apputbudet börjar bli bristfälligt. Så jag tänkte ersätta den med en semi-smart mobil som Nokia 8810. Men att använda knappar utan touch blev för omständigt och tog för lång tid. Knappar funkar möjligen i rena dumtelefoner där det enda kravet är samtal samt SMS. Så jag nyttjade returrätten och köpte en Nokia 1 med Android Go istället.
Den använder Googles svit av appar som är nåt slags lättviktsversioner. Samt en finess är att det går installera appar direkt på ett micro sd kort dessutom. Som en extramobil vill jag att den ska vara liten också.

Hehe, jag rullar dagligen en Nokia Lumia 635 med Windows 8.1! Det är grejer! Har dock flera mobiler.

Ursprungligen av SweSG:

Hehe, jag rullar dagligen en Nokia Lumia 635 med Windows 8.1! Det är grejer! Har dock flera mobiler.

Ja jag gillade systemet. Men mycket försvinner nu som Bank-ID med mera:
https://www.mobil.se/nyheter/mobilt-bankid-sl...

Så det var dags att gå vidare.

En WD My Passport WiFi SSD på 2TB.
10 timmars batteridrift, går att ladda med en powerbank och rätt konfigurerad så är det bara att starta den och sätta i SD kortet så kopierar den "nya" filer på SD kortet till sig. Väldigt snabb jämfört med min likadana men med HDD.
Jäkligt dyr bara, nästan 9k på Dustin, men för mig är det guld värt att ha en snabb en.
Klarar vanliga SD kort såväl som dom nyare UHS-II.

Mer av en beställning än ett senaste köp: https://igg.me/at/ULTRON/emal/10552507
Hoppas den når över målet bara.

Senast redigerat 2018-07-15 16:10

Glömde ju en sak med min WD My Passport WiFi SSD, den går också att använda som power bank vid behov.

En 30W USB laddare för 60 kr från Fyndiq Superbilligt appen. 6 portar. Gillade den för att det är en liten strömbrytare på enhetens så man slipper dra ut nätsladden från väggkontakten för att bryta strömmen. Liten diodlampa på framkanten så det syns när den är på. Kabeln var relativt lång också nästan 2 meter så den är lättplacerad där man vill ha den.

Ursprungligen av johnh3:

En 30W USB laddare för 60 kr från Fyndiq Superbilligt appen. 6 portar. Gillade den för att det är en liten strömbrytare på enhetens så man slipper dra ut nätsladden från väggkontakten för att bryta strömmen. Liten diodlampa på framkanten så det syns när den är på. Kabeln var relativt lång också nästan 2 meter så den är lättplacerad där man vill ha den.

Inte riktigt pigg på att köpa billiga sådana där efter alla varningar om livsfarliga och icke godkända...

Ursprungligen av CekariYH:

Inte riktigt pigg på att köpa billiga sådana där efter alla varningar om livsfarliga och icke godkända...

Ja jag kommer bara ladda under uppsikt, till att börja med i alla fall. Fyndiqs VD menar ju att de har mer kvalitet än motsvarande appar. Antagligen syftar han på Wish. Så man får väl hoppas att det är så.

Ursprungligen av johnh3:

Ja jag kommer bara ladda under uppsikt, till att börja med i alla fall. Fyndiqs VD menar ju att de har mer kvalitet än motsvarande appar. Antagligen syftar han på Wish. Så man får väl hoppas att det är så.

Han verkar blanda ihop begreppen ibland
Kan ju vara bra men när det gäller att underhålla mina dyra prylar med ström vill jag ha bra, pålitliga prylar och inte snåla på det viktigaste, annars har man ju inga dyra prylar snart
Kör själv med Ankers laddare, just nu 3st med 5 uttag var utplacerad strategiskt i lägenheten förutom de uttag som datorerna har och de som har fast sladd med andra pluggar än de vanliga typ.

Ursprungligen av CekariYH:

Han verkar blanda ihop begreppen ibland
Kan ju vara bra men när det gäller att underhålla mina dyra prylar med ström vill jag ha bra, pålitliga prylar och inte snåla på det viktigaste, annars har man ju inga dyra prylar snart
Kör själv med Ankers laddare, just nu 3st med 5 uttag var utplacerad strategiskt i lägenheten förutom de uttag som datorerna har och de som har fast sladd med andra pluggar än de vanliga typ.

Anker är ett bra märke. Har testat några billiga laddare från Biltema som inte laddar alls om du kopplar en iPad eller nåt till dem.
De har jag fått returnera. Så Biltema, mobilprylar och småelektronik är ingen favorit för min del.
Den jag köpte nu ska jag ha på ett ställe för att ladda min Sony Xperia mobil. Har en platt Vinsic trådlös laddare under mobilen.
Funkar bra så här långt. Har man en gång börjat med trådlöst känns det svårt att gå tillbaka till en mobil utan den funktionen.

Har några Vinsic pluggar också. Lite dyrare men ett märke som börjar bli halvkänt. Finns på Amazon och lite andra ställen.

Ursprungligen av johnh3:

Anker är ett bra märke. Har testat några billiga laddare från Biltema som inte laddar alls om du kopplar en iPad eller nåt till dem.
De har jag fått returnera. Så Biltema, mobilprylar och småelektronik är ingen favorit för min del.
Den jag köpte nu ska jag ha på ett ställe för att ladda min Sony Xperia mobil. Har en platt Vinsic trådlös laddare under mobilen.
Funkar bra så här långt. Har man en gång börjat med trådlöst känns det svårt att gå tillbaka till en mobil utan den funktionen.

Har några Vinsic pluggar också. Lite dyrare men ett märke som börjar bli halvkänt. Finns på Amazon och lite andra ställen.

Har en Vinsic power bank på 20k mAh som funkat och funkar kalas under dom 4-5 åren jag haft den, väldigt billig mot andra.

Efter mycket funderingar har jag nu till slut införskaffat den. Nu ska golven bli rena!

Ursprungligen av jakobnilsson:

https://dl.dropbox.com/s/w8a4zbicda27u64/roborock.jpg?dl=0

Efter mycket funderingar har jag nu till slut införskaffat den. Nu ska golven bli rena!

Xiaomi?

Ursprungligen av keptang:

Xiaomi?

Jajamen!

Ursprungligen av jakobnilsson:

Jajamen!

Trevligt, är det en v2? Funderar på att slå till på en sån.

Ursprungligen av keptang:

Trevligt, är det en v2? Funderar på att slå till på en sån.

Det är en V2 ja, inköpt från Webhallen. Går säkert att hitta lite billigare, men det är väldigt bekvämt att bara plocka upp paketet på vägen hem från jobbet.

Än så länge väldigt nöjd, men är lite osäker vad exakt som skiljer den från den tidigare versionen. Det jag känner till är mopp-funktionen, som jag dock är lite tveksam till (och ännu inte provat). För att moppa krävs att man monterar på ett extra tillbehör, och det rekommenderas att dammsuga golvet "2-3" gånger innan. Funderar också på vad mina mattor tycker om att moppas!

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2018-07-17 14:54
Ursprungligen av jakobnilsson:

Funderar också på vad mina mattor tycker om att moppas!

Precis detta har även jag funderat på. Känner den av när en matta nalkas?

Ursprungligen av The Cat:

Precis detta har även jag funderat på. Känner den av när en matta nalkas?

Tror snarare "när den nalkas en matta"

Inte senaste inköpet jag gjort på senaste tiden men iaf.
Sony a7RIII + Batterigrep + ett supersnabbt och skitdyrt Sony SD-kort med 299MB/s skrivhastighet:

Ursprungligen av The Cat:

Precis detta har även jag funderat på. Känner den av när en matta nalkas?

Det gör den och försöker dammsuga den. Har man något man vill att den ska undvika så kan man använda magnettejp/styra det i appen.

Nu har jag beställt en sån här då jag inte står ut i denna superhetta längre från erbjudande i Fyndiq.
Slutsåld på bara nån timme, gick åt som smör i solsken...
Fördelar:
Inget supervarmt slang- utlopp som värmer lika mycket som den kyler, och ska dras genom dörr eller fönster.
Kyler via kylklampar.
Nackdelar: Kyler via kylklampar, men jag har flera extra som säkert får plats till dom 2 som medföljer när dom måste in i frysen
Spännande att få veta om den klarar 25m2 som angetts, och om den är lagom tyst eller om det blir en retur

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det är en V2 ja, inköpt från Webhallen. Går säkert att hitta lite billigare, men det är väldigt bekvämt att bara plocka upp paketet på vägen hem från jobbet.

Än så länge väldigt nöjd, men är lite osäker vad exakt som skiljer den från den tidigare versionen. Det jag känner till är mopp-funktionen, som jag dock är lite tveksam till (och ännu inte provat). För att moppa krävs att man monterar på ett extra tillbehör, och det rekommenderas att dammsuga golvet "2-3" gånger innan. Funderar också på vad mina mattor tycker om att moppas!

Äh, tog och beställde en, får väl lägga upp en bild när den kommer.

Ursprungligen av keptang:

Äh, tog och beställde en, får väl lägga upp en bild när den kommer.

Äh, vi vet ju nu att du beställt en och också hur den ser ut ju

Ursprungligen av CekariYH:

Äh, vi vet ju nu att du beställt en och också hur den ser ut ju

Beställde med extra allt och tillbehör/reservdelar så det kräver väl en bild?

Ursprungligen av keptang:

Beställde med extra allt och tillbehör/reservdelar så det kräver väl en bild?

Ja, då så, det godkänner vi då

Bevaka tråden