Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac 2018 i9 snart?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad tror ni andra? Nu när MBP i9 är ut ur hatten borde iMac snart också släppas?

Då borde ju Apple använda samma thermal-system som iMac Pro kan man väl hoppas?

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2018-07-18 11:19

Det är ju en Core 9000 serie på gång ut så de väntar nog på den, dessutom så ryktas det ju om en 8 kärnig processor i den serien.

https://www.sweclockers.com/nyhet/26010-moder...

Äh, var så säker på att Ive kommer passa på att göra burken ännu tunnare med följd att all i9/9000-kraft effektivt "throttlas" efter några minuters användande... För det är ju tunnhet vi mac-användare är ute efter först och främst, eller hur?

throttle vore väldigt synd. som de nu har identifierat på MBP'n. får se vad apple gör med det.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2018-07-18 12:19
Ursprungligen av johan_tanying:

Äh, var så säker på att Ive kommer passa på att göra burken ännu tunnare med följd att all i9/9000-kraft effektivt "throttlas" efter några minuters användande... För det är ju tunnhet vi mac-användare är ute efter först och främst, eller hur?

Tyvärr är det nog sant. Form före funktion verkar vara Apples ledstjärna nuförtiden. När det kommer till portar kan man bara hoppas på att USB3 kommer vara kvar. Hörlursuttaget försvinner väl kan man gissa. Jag hade egentligen tänkt mig en MBP 15" men den går bort pga en massa orsaker som inte behöver dras igen. Jag är mest hemma så en iMac hade suttit fint fast vi får se vad för överraskningar Apple dukat upp.

Nästa iMac kanske kan bli så tunn att den blir genomskinlig?

Och blir det en ny Mini (fan tro't) så blir det väl en sån här. Inga portar alls kanske är målet?

Den enda riktigt tunna mac som skulle väcka mitt habegär är nog denna...

1
Bevaka tråden