Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung-kunskaperna stora på 99

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förra veckan handlade vårt torsdagsquiz om Samsung, och det gick bra för många även om få lyckades få alla rätt. Svårast var att veta när Samsung grundades.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-07-18 14:08

Glädjande ?

Ursprungligen av PaO:

Glädjande ?

Hur gick det för dig @PaO?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-18 14:14

Är inte så konstigt när ni bytt inriktning och Apple användare går vidare till andra sociala medier som FB.

Ursprungligen av Innis:

Är inte så konstigt när ni bytt inriktning och Apple användare går vidare till andra sociala medier som FB.

Menar du att kunskaper om Samsung utesluter kunskaper om Apple?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-18 14:26
Ursprungligen av jakobnilsson:

Menar du att kunskaper om Samsung utesluter kunskaper om Apple?

Skrev jag det? Kunskapen om Samsung nu är större för det är fler Samsung användare och färre Apple användare.
Lovar att innan ni bytte inriktning och det var ett renodlat Apple forum så hade svaren varit helt annorlunda.
Inget som går att bevisa men det går att spekulera. Säger inte att det är något dåligt utan ni gör vad ni måste för att överleva.

Ursprungligen av Innis:

Skrev jag det? Kunskapen om Samsung nu är större för det är fler Samsung användare och färre Apple användare.
Lovar att innan ni bytte inriktning och det var ett renodlat Apple forum så hade svaren varit helt annorlunda.
Inget som går att bevisa men det går att spekulera. Säger inte att det är något dåligt utan ni gör vad ni måste för att överleva.

Nej, men jag förstår inte riktigt vad det ena har med det andra att göra. Jag köper första delen av resonemanget – när mängden Samsung-användare ökar går också den sammanlagda kunskapen om Samsung på forumet upp.

Varför det skulle innebära att mängden Apple-användare har gått ned förstår jag däremot inte. Några har försvunnit det senaste året, andra har tillkommit. Skulle säga att den totala mängden Apple-användare här är ungefär lika stor som tidigare, möjligtvis något högre.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-18 14:41
Ursprungligen av jakobnilsson:

Nej, men jag förstår inte riktigt vad det ena har med det andra att göra. Jag köper första delen av resonemanget – när mängden Samsung-användare ökar går också den sammanlagda kunskapen om Samsung på forumet upp.

Varför det skulle innebära att mängden Apple-användare har gått ned förstår jag däremot inte. Några har försvunnit det senaste året, andra har tillkommit.Skulle säga att den totala mängden Apple-användare här är ungefär lika stor som tidigare, möjligtvis något högre.

Betvivlar jag starkt

Ursprungligen av Innis:

Betvivlar jag starkt

Ok! Det blir spännande när vi kör ett quiz om Apple framöver hur många som lyckas få rätt. Kan bli svettigt

Ha en fin kväll @innis!

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-18 14:51
Ursprungligen av jakobnilsson:

Ok! Det blir spännande när vi kör ett quiz om Apple framöver hur många som lyckas få rätt. Kan bli svettigt

Ha en fin kväll @innis!

Ja det är väldigt svårt att Googla fram svaren så testerna är VÄLDIGT trovärdiga ?

Ursprungligen av Innis:

Ja det är väldigt svårt att Googla fram svaren så testerna är VÄLDIGT trovärdiga ?

Så... då säger det här egentligen inte så mycket om antalet Samsung-användare heller då

  • Medlem
  • 2018-07-18 14:59
Ursprungligen av jakobnilsson:

Hur gick det för dig @PaO?

8 av 10
Fick bita i det sura äpplet ?

  • Medlem
  • 2018-07-18 15:00
Ursprungligen av Innis:

Är inte så konstigt när ni bytt inriktning och Apple användare går vidare till andra sociala medier som FB.

Håller inte direkt med dig om det
Den senaste tiden har det nästan bara varit Apple för hela slanten

Mycket handlar om perspektiv. Även om det inte varit sant på många år finns det en del här som tycker att vi ska skriva om allt Apple gör, och att totalen ska vara 99 procent Apple. Det är onekligen nytt och lite uppfriskande för oss här på redaktionen att vi har Android-läsare som tycker det är för mycket Apple, och Apple-läsare som tycker det är för mycket Android.

Vad vi eftersträvar är att ha en rimlig balans vad gäller nyheter, guider, tester och så vidare mellan plattformarna (Apple och Android). Vi ägnar oss dock inte åt kvotering – vad vi skriver om handlar ytterst om vad som händer i branschen som är intressant och kan vara användbart för våra läsare.

Det innebär i praktiken att vissa veckor på året kommer det vara väldigt mycket Apple, och andra veckor väldigt mycket Google, och en tredje vecka väldigt mycket Samsung.

Med det sagt – fortsätt berätta vad ni tycker om och vad ni inte tycker om. Vi är inte framme ännu, och behöver feedback för att kunna bli bättre. Det är däremot alltid enklare att ta till sig av konstruktiv kritik som inte bara låter "nu är allt dåligt".

6 av 10! Gick bäst på slutet!

Missade göra testet förut..

9/10 Korrekta svar!
Du har säkert tagit familjen på semester till Sydkorea och gjort minst ett besök till Samsung Digital City.

Lite chansningar här och där, men det funkade det med. Missade på loggan. Då äger jag ändå bara en Samsung-produkt.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-18 19:19
Ursprungligen av jakobnilsson:

Så... då säger det här egentligen inte så mycket om antalet Samsung-användare heller då

Går inte enbart efter testet utan vad som postas i forumet. Den övervägande känslan är att Apple är i minoritet.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-18 19:22
Ursprungligen av jakobnilsson:

Mycket handlar om perspektiv. Även om det inte varit sant på många år finns det en del här som tycker att vi ska skriva om allt Apple gör, och att totalen ska vara 99 procent Apple. Det är onekligen nytt och lite uppfriskande för oss här på redaktionen att vi har Android-läsare som tycker det är för mycket Apple, och Apple-läsare som tycker det är för mycket Android.

Vad vi eftersträvar är att ha en rimlig balans vad gäller nyheter, guider, tester och så vidare mellan plattformarna (Apple och Android). Vi ägnar oss dock inte åt kvotering – vad vi skriver om handlar ytterst om vad som händer i branschen som är intressant och kan vara användbart för våra läsare.

Det innebär i praktiken att vissa veckor på året kommer det vara väldigt mycket Apple, och andra veckor väldigt mycket Google, och en tredje vecka väldigt mycket Samsung.

Med det sagt – fortsätt berätta vad ni tycker om och vad ni inte tycker om. Vi är inte framme ännu, och behöver feedback för att kunna bli bättre. Det är däremot alltid enklare att ta till sig av konstruktiv kritik som inte bara låter "nu är allt dåligt".

Jag inte heller skrivit utan jag skrev att ni måste göra vad som behövs för att överleva.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-18 19:26
Ursprungligen av PaO:

Håller inte direkt med dig om det
Den senaste tiden har det nästan bara varit Apple för hela slanten

Var inte riktigt det jag skrev heller. Generellt sett så söker sig folk till FB och dom Apple bubblor som finns där.
Eftersom man redan har ett FB-konto är det lättare att ansöka om medlemskap än att söka sig till ett forum.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det är onekligen nytt och lite uppfriskande för oss här på redaktionen att vi har Android-läsare som tycker det är för mycket Apple, och Apple-läsare som tycker det är för mycket Android.

För att inte tala om kaiOS-läsare som tycker att det är alldeles för mycket om båda dessa skräpmonopolister.

Ursprungligen av GustafMA:

För att inte tala om kaiOS-läsare som tycker att det är alldeles för mycket om båda dessa skräpmonopolister.

Alldeles för lite Sailfish, Tizen och FireOS m.fl. också.

Ursprungligen av keptang:

Alldeles för lite Sailfish, Tizen och FireOS m.fl. också.

Det är egentligen riktigt tråkigt att appar görs för plattformar och inte fungerar med allt utan speciell handpåläggning.
Tänk hur många bra operativsystem vi hade haft om en utvecklare kunde göra en app och det fungerade på alla operativsystem.

Meego, windows phone, Tizen, Fire os och BlackBerry 10 OS är några exempel på operativsystem som jag tror inte kunde slå pga att de låg så långt efter när det kom till appar. Meego och Windows phone (7-8,1) är två jag använde och var riktigt nöjd med. De flesta appar jag personligen saknade kunde lika enkelt köras i webbläsaren.
Samsungs Tizen och deras tidigare bada har jag bara pillat telefoner som har på några minuter vardera så där har jag inga åsikter säkert bra grejer.
Har aldrig rört en BB enhet men min uppfattning är att folk var nöjda med BB10?
Idag är man tyvärr fast med IOS eller Android om man vill ha garanterad tillgång till standardapparna.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Det är egentligen riktigt tråkigt att appar görs för plattformar och inte fungerar med allt utan speciell handpåläggning.
Tänk hur många bra operativsystem vi hade haft om en utvecklare kunde göra en app och det fungerade på alla operativsystem.

Meego, windows phone, Tizen, Fire os och BlackBerry 10 OS är några exempel på operativsystem som jag tror inte kunde slå pga att de låg så långt efter när det kom till appar. Meego och Windows phone (7-8,1) är två jag använde och var riktigt nöjd med. De flesta appar jag personligen saknade kunde lika enkelt köras i webbläsaren.
Samsungs Tizen och deras tidigare bada har jag bara pillat telefoner som har på några minuter vardera så där har jag inga åsikter säkert bra grejer.
Har aldrig rört en BB enhet men min uppfattning är att folk var nöjda med BB10?
Idag är man tyvärr fast med IOS eller Android om man vill ha garanterad tillgång till standardapparna.

Som t.ex. WebOS från Palm som var långt före sin tid och än idag kopieras.

Ursprungligen av keptang:

Som t.ex. WebOS från Palm som var långt före sin tid och än idag kopieras.

WebOS lever faktiskt. Finns i tv apparater från LG.

Ursprungligen av Jonatatatan:

WebOS lever faktiskt. Finns i tv apparater från LG.

Jo precis, så jobbiga att bära med sig bara.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-07-19 21:51

Saknar en sektion för UIQ.

Ursprungligen av keptang:

Jo precis, så jobbiga att bära med sig bara.

Nja nu är du lite negativ och ser bara problemen, vem vet vilken storlek på mobilens skärm som är standard om 10 år. Med nya moderna material och tunnare "bezels" så behöver inte 55" vara så klumpigt vet du.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-07-20 19:20

Kanske hoprullbar....

1
Bevaka tråden