Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airplay 2 gör Sonos mycket bättre

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är Airplay 2 här, och med detta förvandlas Sonos ganska slutna högtalare till ett flexibelt underhållningssystem. Men det är inte helt utan brister.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-18 19:30

Jag är nyfiken på hur det fungerar om man har en Beam och två gamla Play1:or som inte har AirPlay2.
Vad jag läst så ska det alla fall fungera eftersom Sonos skapar sitt eget mesh-nätverk.
Kommer man kunna spela enbart till Play1:orna genom Beam?

Om en enhet alltid måste vara på samma nätverk för att musiken ska strömmas, går musiken via den enheten hela tiden då? Dvs drar det batteri?
Låter som en väldigt gammalmodig lösning när chromecast lyckas utan. :/
Sopig röststyrning gör att enheten går fetbort, det ska vara som på Google home, man ska kunna dra igång vilken musik som helst utan att trycka på en enda knapp och dessutom kunna välja VAR man vill att den ska spelas upp. Har man väl provat en sån grej så vill man inte ha något annat.

Ursprungligen av Innis:

Jag är nyfiken på hur det fungerar om man har en Beam och två gamla Play1:or som inte har AirPlay2.
Vad jag läst så ska det alla fall fungera eftersom Sonos skapar sitt eget mesh-nätverk.
Kommer man kunna spela enbart till Play1:orna genom Beam?

Nej, som jag förstår det måste äldre högtalare vara grupperade med din Beam för att det här ska fungera och då spelas ju musik/ljud i allt i gruppen.

Vore så skönt om dom nån gång kunde standardisera sånt här över gränserna :-/

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-18 21:03
Ursprungligen av Ida Blix:

Nej, som jag förstår det måste äldre högtalare vara grupperade med din Beam för att det här ska fungera och då spelas ju musik/ljud i allt i gruppen.

Och man kan inte individuellt justera volymen på varje enhet?

Ursprungligen av Innis:

Och man kan inte individuellt justera volymen på varje enhet?

Jo det går!

Som jag skrev i en annan nyhet:
Jag vill att Apple ska släppa en Chromecast Audio-liknande enhet med AirPlay 2. Köpte ett par Chromecast Audio för att få till ”enkelt” multirum ljud. Men det va inte så smidigt som jag ville att det skulle vara. På AirPlay 2 så när man ska välja vilken/vilka enheter man så är det ju enkelt att välja en eller flera högtalare. Men på chromecast så kan man bara välja en högtalare i taget, vill man ansluta till flera så måste man skapa grupper i Google home appen. Känns väldigt omständigt om man vill utöka till flera rum.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-19 10:23
Ursprungligen av Ida Blix:

Jo det går!

Aha så om jag grupperar ihop Beam med två Play1:or så kan jag sänka volymen på Beam:en?

  • Superhjälte
  • 2018-07-19 10:39
Ursprungligen av Innis:

Aha så om jag grupperar ihop Beam med två Play1:or så kan jag sänka volymen på Beam:en?

Du måste använda Sonos-appen för att sänka volymen individuellt på Play1:orna. Däremot kan du höja/sänka volymen på alla samtidigt om de är grupperade med Beam.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-19 14:14
Ursprungligen av Zop:

Du måste använda Sonos-appen för att sänka volymen individuellt på Play1:orna. Däremot kan du höja/sänka volymen på alla samtidigt om de är grupperade med Beam.

Så man kan inte göra det från Kontrollcenter? Bummer

Har en Play 5, en Sonos One, och en Apple TV 4K. När jag spelar ljudet via AirPlay 2 till alla högtalarna är inte Apple Tvn, vars ljud spelas upp på tvn, helt i sync - uppskattar att det diffar några tiondels sekunder. Lyckas inte heller kompensera för det genom tvns latency-inställning.

Har någon provat att spela upp ljudet från Apple tvn från Sonos Beam istället och upplever ni då fortfarande latency jämfört med övriga AirPlay 2-enheter?

1
Bevaka tråden