Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac hittar inte tangentbordet

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag sätter på min iMac hittar den inte det trådlösa tangentbordet utan jag uppmanas att sätta på tangentbordet, sen händer inget. Trycker jag på sidan på tangentbordet lyser en liten lampa uppe i högra hörnet (batterierna är nästan nya).
Måste jag köpa ett USB-tangentbord nu eller finns det något annat sätt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-07-19 12:29

Kolla under Äpplet - Systeminställningar - Bluetooth om ditt tangentbord finns med där. Du kan para om det genom att hålla inne knappen på tangentbordets sida tills LEDen börjar blinka.

Jag kommer inte längre än till inloggningssidan. Går det att ange lösenord ändå på något sätt?
Jag kommer till bluetooth inställningsassistent men där är den idle hela tiden. Inga tangentbord hittades står det. Kontrollera att tangentbordet är upptäckbart. Led-lampan på tangentbordet blinkar

Jag har fortfarande macOS Sierra på datorn. Om det har någon betydelse

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-07-19 14:08

Ta bort tangentbordet som finns som Idle, ta ur batterierna ur tangentbordet, sätt i dem och tryck på knappen tills LED börjar blinka.
Testat att starta om datorn? Testat med annan användare. Det KAN vara ett trasigt tangentbord, möjlighet att testa mot annan dator?

Jag har startat om datorn, tagit ut batterierna ur tangentbordet förut men jag ska göra det igen får vi se...
Jag vet inte hur jag ska ta bort tangentbordet, det är grått uppe i vänstra hörnet så det går inte att ta bort den rutan. Förutom det är det bara inloggningsskärmen.
Jag har bara en bärbar Windows dator annars men det kanske går att testa mot den?
Förresten, jag har en Apple TV också. Kan jag inte skriva in lösenordet i iMac med iPhone som man kan göra i Apple TV?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-07-20 19:17

Om du för musen över Tangentbord, får du inget kryss då?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-07-20 19:19

Jo, du kan skriva in lösenordet via iPhone, men det kräver nog tredjepartsprogram, t ex TeamViewer.

Ursprungligen av kenjon:

Om du för musen över Tangentbord, får du inget kryss då?

Han kan ju inte logga in utan tangentbord...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-07-20 23:57

Glömde den detaljen
Låna ett USBtangentbord av grannen till att börja med!

Ursprungligen av kenjon:

Glömde den detaljen
Låna ett USBtangentbord av grannen till att börja med!

Ja, jag får göra det. Tack för hjälpen!

Jag köpte nya batterier, det gjorde susen! Dom som satt i var ganska nya så det var lite konstigt.

En sista fråga bara; ska jag installera uppdateringar till appar innan jag installerar Hugh sierra, eller tvärtom? Kanske inte spelar någon roll

Ursprungligen av fourmi:

En sista fråga bara; ska jag installera uppdateringar till appar innan jag installerar Hugh sierra, eller tvärtom? Kanske inte spelar någon roll

Spelar ingen roll.

1
Bevaka tråden