Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Övergången ”Tona till svart” i iMovie

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har iMovie version 10.1.9 som jag är mycket nöjd med. Ofta lägger jag in övergången ”Tona till svart” på slutet. Det händer, när jag försöker öka längden på övergången, att jag får meddelandet ”Klippen har inte tillräckligt med tillgängliga medier för att ändra längden på övergången.” Detta trots att det sista klippet är rejält mycket lägre än den valda övergångstiden. Är det bara jag som upplevt detta?

Jodå, och har ingen aning om varför. Samma skit kan hända i FCPX. Men jag tycker att det funkar bättre i iMovie 10 (10.1.9 är det senaste) än det gjorde i åtminstone ver 9.

Ursprungligen av Björn Wahlsten:

Jag har iMovie version 10.1.9 som jag är mycket nöjd med. Ofta lägger jag in övergången ”Tona till svart” på slutet. Det händer, när jag försöker öka längden på övergången, att jag får meddelandet ”Klippen har inte tillräckligt med tillgängliga medier för att ändra längden på övergången.” Detta trots att det sista klippet är rejält mycket lägre än den valda övergångstiden. Är det bara jag som upplevt detta?

För mig låter det som det är en bugg i iMovie. Kanske rapportera det till Apple, så att buggen blir fixad! Tror att FCPX har samma problem.

1
Bevaka tråden