Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ditt senaste inköp (med bilder)

Tråden skapades och har fått 1547 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Electric Banana Band.

  • Superhjälte
  • 2018-07-19 10:40
Ursprungligen av GustafMA:

Electric Banana Band.

Just nu har jag Olyckan med Trazan och Banarne som ringsignal, men den där passar bra. Får ställa den som frugans signaturmelodi. Eller tvärtom, kanske.

En D-link DIR-842 Trådlös router AC1200 för 499 kr (ordinarie pris 699 kr) på Kjell & Company:
https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natv...
Var inget fel på min gamla router men införskaffad då det inte fanns smart TV, streaming tjänster på samma sätt som idag.

Sen om jag eventuellt köper den nya ComHem huben/boxen med android så behöver jag nåt mer kraftfullt.

Ursprungligen av johnh3:

En D-link DIR-842 Trådlös router AC1200 för 499 kr (ordinarie pris 699 kr) på Kjell & Company:
https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natv...
Var inget fel på min gamla router men införskaffad då det inte fanns smart TV, streaming tjänster på samma sätt som idag.

Sen om jag eventuellt köper den nya ComHem huben/boxen med android så behöver jag nåt mer kraftfullt.

Ville du inte vara med oss i Ubiquiti-gänget?

Jag har lite kärlek till nätverk! Hoppas din nya router blir bra dock!

Ursprungligen av SweSG:

Ville du inte vara med oss i Ubiquiti-gänget?

Jag har lite kärlek till nätverk! Hoppas din nya router blir bra dock!

Ja inget lagg eller buffrande så här långt.

  • Medlem
  • 2018-07-20 17:15
Ursprungligen av johnh3:

Har haft en Microsoft Lumia 550 som en extramobil med ett refillkort, som man tar med på krogen eller i andra sammanhang där jag inte vill ha med det stora/dyra flaggskeppet som är huvudmobilen. Men inga mer uppdateringar kommer till Windows 10 Mobile och apputbudet börjar bli bristfälligt. Så jag tänkte ersätta den med en semi-smart mobil som Nokia 8810. Men att använda knappar utan touch blev för omständigt och tog för lång tid. Knappar funkar möjligen i rena dumtelefoner där det enda kravet är samtal samt SMS. Så jag nyttjade returrätten och köpte en Nokia 1 med Android Go istället.
Den använder Googles svit av appar som är nåt slags lättviktsversioner. Samt en finess är att det går installera appar direkt på ett micro sd kort dessutom. Som en extramobil vill jag att den ska vara liten också.

Är du nöjd med Android Go?
Gillar tänket Google har med Go och One

2TB SSD. £260 på Amazon lightning deal. Blir en längtad uppdatering från 256GB.

En till pryl som jag glömt bort att visa, också en fotopryl, nämligen L-bracket för min a7RIII med batterigrepp:
Oops, va alldeles för stor så delar den så här istället...

IMG_2313 by Lars Hernborg, on Flickr

Ursprungligen av PaO:

Är du nöjd med Android Go?
Gillar tänket Google har med Go och One

Ja funkar förvånansvärt bra. Inte så snabb som ett flaggskepp naturligtvis.
Men för vardagliga uppgifter helt ok, läsa e-mail, streama en podcast till bluetooth och så vidare. Google apparna är specialversioner som är mer lättdrivna också. Finns andra också som är GO anpassade.

Har inte stött på nåt problem rent generellt.

Ursprungligen av CekariYH:

Nu har jag beställt en sån här då jag inte står ut i denna superhetta längre från erbjudande i Fyndiq.
Slutsåld på bara nån timme, gick åt som smör i solsken...
Fördelar:
Inget supervarmt slang- utlopp som värmer lika mycket som den kyler, och ska dras genom dörr eller fönster.
Kyler via kylklampar.
Nackdelar: Kyler via kylklampar, men jag har flera extra som säkert får plats till dom 2 som medföljer när dom måste in i frysen
Spännande att få veta om den klarar 25m2 som angetts, och om den är lagom tyst eller om det blir en retur

Hoppas den är bättre än den Andersson jag köpte på Netonnet med samma funktion.
Den var kass milt sagt, klamparna gjorde ingen som helst skillnad och den låter som en tröska...

  • Medlem
  • Finspång
  • 2018-07-22 00:12

Kasta ut espressomaskinen (Saeco Minuto) till förmån för en Moccamaster + kvarn. Kom aldrig riktigt övernens med smakerna på kaffet från espressomaskinen och kom fram till att jag föredrar bryggt kaffe. Står på bänken lite temporärt tills kaffehörnan under snetaket är klar.

Moccamaster HB951
Wilfa WSCG-2
ZOEGAS Skånerost

Ursprungligen av Mackan1984:

Hoppas den är bättre än den Andersson jag köpte på Netonnet med samma funktion.
Den var kass milt sagt, klamparna gjorde ingen som helst skillnad och den låter som en tröska...

Aj då, låter inget vidare, men vi får väl se när jag får den, troligen i början på nästa vecka.
En chansning då priset verka ok, annars åker den tillbaka

  • Medlem
  • 2018-07-22 08:24
Ursprungligen av johnh3:

Ja funkar förvånansvärt bra. Inte så snabb som ett flaggskepp naturligtvis.
Men för vardagliga uppgifter helt ok, läsa e-mail, streama en podcast till bluetooth och så vidare. Google apparna är specialversioner som är mer lättdrivna också. Finns andra också som är GO anpassade.

Har inte stött på nåt problem rent generellt.

Intressant helt klart ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-23 19:36

Har tröttnat på stora golv, center och surroundhögtalare så det blev en soundbar i rimlig prisklass.

Ursprungligen av Innis:

Har tröttnat på stora golv, center och surroundhögtalare så det blev en soundbar i rimlig prisklass.

Vad kostade kalaset?

Är inne på nytt ljud också. Lutar dock mera åt ett Dali paket.

https://www.hifiklubben.se/hogtalare/hogtalar...

Väldigt litet också. Vill inte heller ha för stora prylar, men inte för klent ljud heller!

  • Medlem
  • 2018-07-23 19:56
Ursprungligen av SweSG:

Vad kostade kalaset?

Är inne på nytt ljud också. Lutar dock mera åt ett Dali paket.

https://www.hifiklubben.se/hogtalare/hogtalar...

Väldigt litet också. Vill inte heller ha för stora prylar, men inte för klent ljud heller!

Är nog bra
Älskar Dali
Har Zensor i hemmabio och Lektor i stereon

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-23 20:28
Ursprungligen av SweSG:

Vad kostade kalaset?

Är inne på nytt ljud också. Lutar dock mera åt ett Dali paket.

https://www.hifiklubben.se/hogtalare/hogtalar...

Väldigt litet också. Vill inte heller ha för stora prylar, men inte för klent ljud heller!

Dali är alldeles för dyrt och för stort enligt mina minimalistiska krav.
Jag betalade 4990:- för paketet men tydligen så har det kostat 10400:-
Inget jag skulle ha betalt då men nu var det verkligen prisvärt.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-23 20:34

Nu måste jag uppdatera till en ATV4K också så jag kan dra nytta av Atmos ?

En Pluto Trigger och en Pluto Valve... fick dom idag, skeppades från Belgen så inga extra avgifter...
https://www.plutotrigger.com/products/pluto-t...

En Vinsic trådlös laddare för 309 kr. Har redan en mindre rund laddare men vill ha på två ställen:
https://fyndiq.se/product/10955029-vinsic-tra...
En annan fördel är om den har två eller tre spolar så behöver man inte ställa mobilen på exakt rätt ställe som med de mindre runda laddarna.

En sådan:

La upp barnen, min exhustru och hennes bil på eBay igår, gick åt direkt, så nu har jag beställt den här.
Kommer i slutet av september förhoppningsvis:

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-26 02:29
Ursprungligen av CekariYH:

La upp barnen, min exhustru och hennes bil på eBay igår, gick åt direkt, så nu har jag beställt den här.
Kommer i slutet av september förhoppningsvis:

Varför?

Ursprungligen av Innis:

Varför?

För att få råd med gluggen, men eBay grejen var bara på skoj

AC's (kompakta, för privatpersoner, max ≈ 6 000 kr) är TOTALT slutsålda i Sthlm sedan snart 3 veckor. Det finns dessutom inte en enda fläkt att köpa. Någonstans.

Ursprungligen av Sir N.:

En sådan:

Ursprungligen av Demiurgen:

AC's (kompakta, för privatpersoner, max ≈ 6 000 kr) är TOTALT slutsålda i Sthlm sedan snart 3 veckor. Det finns dessutom inte en enda fläkt att köpa. Någonstans.

Beställde min på Proshop i torsdags för 4999:-. Leverades i måndags.

Ursprungligen av Mackan1984:

Hoppas den är bättre än den Andersson jag köpte på Netonnet med samma funktion.
Den var kass milt sagt, klamparna gjorde ingen som helst skillnad och den låter som en tröska...

Fick min idag. Ok vist låter den men efter en halvtimme tänker men inte på det, även på full hastighet.
Testkört i köket och bifogar två bilder på tempen för och efter, efter ca 30 minuter, med en stor och en liten kylklamp i.
Blir ett jäkla spring till frysen, för efter 45 minuter var kylklamparna tomma på kyla.

Lisa har landat.

Ursprungligen av keptang:

Lisa har landat.

Och vad är denna Lisa förnåe?

Bevaka tråden