Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook:en kan inte koppla upp mot wifi fast iphone:n kan det

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-07-23 16:21

Är på ett hotell i Tyskland.
Iphonen kan koppla upp sig på wifi men inte datorn.

När jag försöker med MacBookPro:n (2016) så hittar den wifi i listan på nätverk, men när man klickar och fyller i lösenord så försöker den förgäves koppla upp sig. I nätverksinställningar ser det ut som nedersta bilden.
Provat starta om datorn utan effekt.
Provat stänga av iphonens wifi ifall dom konkurrerade på nåt sätt, hjälpte inte.
Provat radera wifi i nätverksinst, skapa ny wifi, hjälper inte, se översta bilden.

(Internetdelning av telefonens 4g funkar men då funkar inte icloud-synk + börjar få slut på surfpott.)

Någon idé om varför datorn inte klarar koppla upp sig på wifi?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-07-24 22:33

Nästa dag kopplade jag ihop iphone:n med datorn (för att ladda) och jag tror det var just efter det som datorn kunde koppla upp sig på wifi.

Kanske hade datorn fått någon info från telefonen när dom kopplades samman?

Hursomhelst, i framtiden kommer jag testa detta om jag har samma problem igen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-07-25 01:24

Ja de delar med sej av t ex lösenordet.... ingen förväxling av lilla L och 1 eller siffran 0 och bokstaven O?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-07-25 13:57
Ursprungligen av kenjon:

Ja de delar med sej av t ex lösenordet.... ingen förväxling av lilla L och 1 eller siffran 0 och bokstaven O?

Nej, det fanns ingen sån förväxlingsrisk. Och jag kryssade för synligt lösenord så är säker på att jag skrev rätt.

1
Bevaka tråden