Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung utlovar "okrossbar" OLED-skärm

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Samsung är som bekant duktiga på OLED-bildskärmar, och nu presenterar företaget en mycket stryktålig bildskärmspanel som verkar kunna överleva det mesta i vardagen.

Läs hela artikeln här

Ser hellre en "orepbar".

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-07-26 19:19

"amerikanska arbetsinstitutet" ?? Jag tror att det är OSHA (Occupational Safety and Health Administration) som avses. Motsvarande Arbetsmiljöverket i Sverige.

Ursprungligen av Gunnar B:

"amerikanska arbetsinstitutet" ?? Jag tror att det är OSHA (Occupational Safety and Health Administration) som avses. Motsvarande Arbetsmiljöverket i Sverige.

OSHA ligger under U.S. Department of Labor, men du har rätt att det kanske är en bättre översättning. Tips: använd vårt rättelseformulär framöver! ?

Ursprungligen av keptang:

Ser hellre en "orepbar".

Har nog personligen aldrig repat en skärm sedan telefonerna slutade ha plast skärmar.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Har nog personligen aldrig repat en skärm sedan telefonerna slutade ha plast skärmar.

Inte jag personligen heller, men andra har.
Min bättre hälft repade min iPhone 3GS när den var 3 dagar gammal och hon hade den i sin handväska en halvtimme. Sen dess är inte min telefon i hennes handväska något mer.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-07-28 13:07

"Okrossbar" brukar betyda Lexan. De kanske bara har en Lexanskiva framför panelen istället för Gorillaglas...

Ursprungligen av keptang:

Inte jag personligen heller, men andra har.
Min bättre hälft repade min iPhone 3GS när den var 3 dagar gammal och hon hade den i sin handväska en halvtimme. Sen dess är inte min telefon i hennes handväska något mer.

Brukar vara Sand/grus som är orsaken till att skärmar repas nu för tiden. Men vi får hoppas dagens mobiler har bättre glas än 3gs. Som sagt inte drabbad ännu och hoppas kunna köra vidare utan skärmskydd i framtiden.

Ursprungligen av kenjon:

"Okrossbar" brukar betyda Lexan. De kanske bara har en Lexanskiva framför panelen istället för Gorillaglas...

Lexan är en bra plast och stark plast, dock repas den av papper. Mycket repkänsligt men krossas inte.

1
Bevaka tråden