Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5S, svullet batteri.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-07-27 10:33

Min syster har min gamla 5S och nu har batteriet svällt så att skärmen börjat lossna.
Tanken är att hon ska shoppa ny till hösten så tanken var att byta batteri så länge.
Stället vi kollade med påstår att man måste byta skärmen också vilket gör att priset känns rätt ovärt.
De hade pratat något om att skärmen kommer vara lös.

Måste man verkligen det? Det är alltså inget fel på skärm, inga sprickor och touch fungerar som vanligt.
Funderar på att beställa ett batteri och försöka byta själv.

Jag tänker att det spelar ingen större roll om något skulle vara lite löst eller glappa, man klämmer ihop det i ett skal eller i värsta fall tejpar eller något, bara telefonen lever några månader till? Den funkar visserligen även med det svullna batteriet som sitter i, men antar att det finns lite brandrisk.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-07-27 11:20

Det ska inte behövas en ny skärm. Fast det är ju klart att de försöker med "merförsäljning". Min 5a gjorde likadant och jag gick till en lokal firma som bara bytte batteriet. Har fungerat utan problem sen dess (c:a 3 år sen).

Behöver inte byta skärmen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-07-27 12:05

Precis som gunnar och keptang säger du behöver inte byta skärmen. Men batteriet är lurigt speciellt i denna värmebölja och ni ska använda telefonen i flera månader till. Batteriet kan du enkelt byta själv bara man har rätt mejsel

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-07-27 18:26

Tackar, misstänkte att det var så det låg till.
Beställer ett batteri då, hon kan låna min jobbtelefon medans jag har semester så det borde väl hinna komma

1
Bevaka tråden