Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Galaxy Note 9 syns på bild

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Fler läckta bilder som föreställer Galaxy Note 9 ger en bra uppfattning om hur mobilen kommer att se ut i färgerna blått, svart och rosa.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-07-25 11:00

För de med Note 4 eller 5 så är ju Note 9 ett super lyft
Behåller min Note 8 som fungerat felfritt sedan start och ännu bättre efter Oreo uppdateringen ?

Vad kommer den att kosta?

  • Medlem
  • 2018-07-25 12:41
Ursprungligen av Zeugma:

Vad kommer den att kosta?

Jag skulle tippa som Note 8 när den kom
9990 kr
Ryktas ju om 512GB version som kanske blir dyrare
Intressant vad Samsung bundlar Note 9 med vid förbokning.
Förbokade och köpte min Note 8 direkt från Samsung förra året och fick.
Note 8 med snabbladdare
DeX station med snabbladdare
AKG trådade lurar
Adapter Micro USB till USB-C
Adapter Micro USB till USB
Samsung Note tygkasse
?

Skönt att Apple kunde fixa induktiv laddning som ingen i android-lägret kunde ordna;
Spridning och marknadsföring

  • Medlem
  • 2018-07-25 14:08
Ursprungligen av Mackan1984:

Skönt att Apple kunde fixa induktiv laddning som ingen i android-lägret kunde ordna;
Spridning och marknadsföring

Nu hänger jag inte med dig

Ursprungligen av Mackan1984:

Skönt att Apple kunde fixa induktiv laddning som ingen i android-lägret kunde ordna;
Spridning och marknadsföring

qi laddning har ju varit en rätt vanlig grej på dyra Windows och Android telefoner sen 2012 i alla fall. Eller vad tänker du på?

  • Medlem
  • 2018-07-27 10:53

Now we are talking ?
Mycket intressant
https://www.sammobile.com/2018/07/26/galaxy-n...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-27 12:52

Följer det med en?

  • Medlem
  • 2018-07-27 15:52
Ursprungligen av Innis:

Följer det med en?

Nej men en snabbladdare eller till och med två i boxen ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-27 16:50
Ursprungligen av PaO:

Nej men en snabbladdare eller till och med två i boxen ?

Då behövs det en brandvarnare och två brandsläckare

  • Medlem
  • 2018-07-27 17:32
Ursprungligen av Innis:

Då behövs det en brandvarnare och två brandsläckare

Oavsett vad som händer är Samsung i alla fall inte så in i vassen super snåla som andra företag vi känner till ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-27 21:25
Ursprungligen av PaO:

Oavsett vad som händer är Samsung i alla fall inte så in i vassen super snåla som andra företag vi känner till ?

Jösses snacka om att gripa efter halmstrån ?

Innan du yttrar dig tycker jag du ska ta reda på vad Samsung tar för ett batteribyte på tex en Samsuck S7 och vad Apple tar för sitt batteribytarprogram på iPhone.

Ps. Du föll för betet ?

Senast redigerat 2018-07-27 21:38
  • Medlem
  • 2018-07-27 21:50
Ursprungligen av Innis:

Jösses snacka om att gripa efter halmstrån ?

Innan du yttrar dig tycker jag du ska ta reda på vad Samsung tar för ett batteribyte på tex en Samsuck S7 och vad Apple tar för sitt batteribytarprogram på iPhone.

Ps. Du föll för betet ?

Har aldrig behövt byta ett batteri på en Samsung eller total fabriksåterställning pga haveri
S3
S5
S7
Note 3
Note Edge
Note 8
?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-27 22:17
Ursprungligen av PaO:

Har aldrig behövt byta ett batteri på en Samsung eller total fabriksåterställning pga haveri
S3
S5
S7
Note 3
Note Edge
Note 8
?

Att du inte behövt göra det betyder inte att andra inte behöver.
Något som man lätt kan hitta info om man Googlar lite.
Och det förändrar inte det faktum att Samsuck tar mer betalt enbart för batteriet än vad Apple gör för hela bytet
Sen så misstänker jag att skulle det hända dig så skulle du förneka det ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-27 22:48
Ursprungligen av PaO:

Oavsett vad som händer är Samsung i alla fall inte så in i vassen super snåla som andra företag vi känner till ?

Snåla?

https://www.cultofmac.com/565807/apple-offers...

  • Medlem
  • 2018-07-27 22:59

Istället för att köpa reklam så gör man detta
Billigare, finns en baktanke med allt ?
Men snabbladdare i boxen till det priset för X kunde man inte bjuda på

  • Medlem
  • 2018-07-27 23:00
Ursprungligen av Innis:

Att du inte behövt göra det betyder inte att andra inte behöver.
Något som man lätt kan hitta info om man Googlar lite.
Och det förändrar inte det faktum att Samsuck tar mer betalt enbart för batteriet än vad Apple gör för hela bytet
Sen så misstänker jag att skulle det hända dig så skulle du förneka det ?

Utgår alltid ifrån mig själv inte Googla andra ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-28 08:41
Ursprungligen av PaO:

Utgår alltid ifrån mig själv inte Googla andra ?

Med den inställningen finns inte cancer.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-28 08:42
Ursprungligen av PaO:

Istället för att köpa reklam så gör man detta
Billigare, finns en baktanke med allt ?
Men snabbladdare i boxen till det priset för X kunde man inte bjuda på

Bra reklam som gynnar kunderna. Inte som den reklam Samsuck håller på med.

Ursprungligen av Jonatatatan:

qi laddning har ju varit en rätt vanlig grej på dyra Windows och Android telefoner sen 2012 i alla fall. Eller vad tänker du på?

Tillbehören och tillgänglighet tar äntligen fart med Apple ?

Ursprungligen av Mackan1984:

Tillbehören och tillgänglighet tar äntligen fart med Apple ?

Är nog snarare så att du inte kikade efter de produkterna innan Apple började stödja det. Jag tycker inte det har varit några problem att hitta trådlösa laddare. Till och med Ikea sålde ju möbler med sådan laddning innan Apple började med det.

  • Medlem
  • 2018-07-28 13:44
Ursprungligen av Jonatatatan:

Är nog snarare så att du inte kikade efter de produkterna innan Apple började stödja det. Jag tycker inte det har varit några problem att hitta trådlösa laddare. Till och med Ikea sålde ju möbler med sådan laddning innan Apple började med det.

Håller med dig om det fullt ut
Är Apple användare som levt i en bubbla har funnits och finns hur mycket som helst att välja på om man letat ?

  • Medlem
  • 2018-07-28 13:45
Ursprungligen av Mackan1984:

Tillbehören och tillgänglighet tar äntligen fart med Apple ?

Då har du levt i en Apple bubbla ?

Ursprungligen av PaO:

Då har du levt i en Apple bubbla ?

https://www.npd.com/wps/portal/npd/us/news/pr...

Det är väl ganska känt att vi i ”Apple-bubblan” lägger mer pengar på accessoarer till våra prylar ?

Ursprungligen av Mackan1984:

https://www.npd.com/wps/portal/npd/us/news/pr...

Det är väl ganska känt att vi i ”Apple-bubblan” lägger mer pengar på accessoarer till våra prylar ?

Det jag inte förstår är hur du kan tycka det är "Skönt att Apple kunde fixa induktiv laddning som ingen i android-lägret kunde ordna;
Spridning och marknadsföring" Ja det säljs fler laddare nu eftersom Iphone stödjer tekniken. Fanns väl ingen som trodde det skulle säljas färre? Men det var absolut inga problem att köpa en sådan laddare. Det var heller inget ovanligt att se att folk använde det innan iphone började stödja det.
Eller menar du på allvar att du försökte köpa en trådlös laddare innan iphone började stödja det och inte lyckades hitta någon?

Ursprungligen av Jonatatatan:

Det jag inte förstår är hur du kan tycka det är "Skönt att Apple kunde fixa induktiv laddning som ingen i android-lägret kunde ordna;
Spridning och marknadsföring" Ja det säljs fler laddare nu eftersom Iphone stödjer tekniken. Fanns väl ingen som trodde det skulle säljas färre? Men det var absolut inga problem att köpa en sådan laddare. Det var heller inget ovanligt att se att folk använde det innan iphone började stödja det.
Eller menar du på allvar att du försökte köpa en trådlös laddare innan iphone började stödja det och inte lyckades hitta någon?

”...unit sales of wireless charging mats in Q4 2017 have more than doubled compared to Q4 2016, growing 193 percent...”

Det var denna texten som jag tyckte tala sitt tydliga språk.
Sen att varje tekniksida tagit upp trådlösa chargers i tester sen iPhone släpptes.
Jag känner fortfarande ingen som har en trådlös laddare om jag ska vara ärlig förutom mig själv.

Det jag menar är att när iPhone fick det så blev det helt plötsligt en ”het potatis” i teknikvärlden, och redan på sista kvartalet ökade försäljningen med 193%.
Sen ville jag skapa lite diskussion med ?

Ursprungligen av Mackan1984:

”...unit sales of wireless charging mats in Q4 2017 have more than doubled compared to Q4 2016, growing 193 percent...”

Det var denna texten som jag tyckte tala sitt tydliga språk.
Sen att varje tekniksida tagit upp trådlösa chargers i tester sen iPhone släpptes.
Jag känner fortfarande ingen som har en trådlös laddare om jag ska vara ärlig förutom mig själv.

Det jag menar är att när iPhone fick det så blev det helt plötsligt en ”het potatis” i teknikvärlden, och redan på sista kvartalet ökade försäljningen med 193%.
Sen ville jag skapa lite diskussion med ?

Att det ökat så många procent kan ju också ha med att göra att alla avundsjuka iPhone användare skyndat dig att köpa, nu när de äntligen fått funktionen. Eller är det en trend som står sig även nästa år tror du?
Att Tekniksidor börjat testa trådlösa laddare är inget jag reagerar över men det kanske blivit vanligare. Ganska tråkiga tester antar jag?

Hur "tätt" man har mellan trådlösa laddare varierar nog kraftigt. Men är ju vanligare bland folk som ej kör iPhone. Min far köpte ex en efter han sett min jag fick med min lumia 920. Men hade jag kört iPhone då hade han ju aldrig sett det och antagligen aldrig(inte just då) skaffat en.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Att det ökat så många procent kan ju också ha med att göra att alla avundsjuka iPhone användare skyndat dig att köpa, nu när de äntligen fått funktionen. Eller är det en trend som står sig även nästa år tror du?
Att Tekniksidor börjat testa trådlösa laddare är inget jag reagerar över men det kanske blivit vanligare. Ganska tråkiga tester antar jag?

Hur "tätt" man har mellan trådlösa laddare varierar nog kraftigt. Men är ju vanligare bland folk som ej kör iPhone. Min far köpte ex en efter han sett min jag fick med min lumia 920. Men hade jag kört iPhone då hade han ju aldrig sett det och antagligen aldrig(inte just då) skaffat en.

Apple tar ju i stort sig aldrig bort en funktion när de lagt till den så lär väl vara kunder från den fina sidan som bidrar då med ?
Även om vi ”skyndat oss att köpa” så stämmer ju min tes ?

Testa att sök på wireless charger på youtube och räkna antalet thumbnails som visar en iPhone med andra märken ?

Eller så hade din far köpt en nu ??

Ursprungligen av Mackan1984:

Apple tar ju i stort sig aldrig bort en funktion när de lagt till den så lär väl vara kunder från den fina sidan som bidrar då med ?
Även om vi ”skyndat oss att köpa” så stämmer ju min tes ?

Testa att sök på wireless charger på youtube och räkna antalet thumbnails som visar en iPhone med andra märken ?

Eller så hade din far köpt en nu ??

Vad är det för skev bild av apple du har? De tar ju bort portar och funktioner minst lika ofta som alla andra.
Du kan knappt uppdatera en modern mac nu löder de ju CPU, GPU, Ram, SSD. En modern mac eller iphone har ju färre portar än en från 2012.
Jag anser inte att någon som köpt en apple produkt tillhör en finare sida. Tråkigt om du känner så.

Det jag försöker få dig att förstå är ju att om apple som har runt 20% av marknaden väljer att börja stödja trådlös laddning. Då är det ganska självklart att det kommer bli en kraftig ökning av trådlösa laddare som säljs. Men om det beror på att det plötsligt fanns 20% fler kunder eller om det beror på att apple börjat stödja det så att apple användare + alla android användare plötsligt börjat köpa det som du tror vet vi inte förrän det gått något år eller två.

Jag skrev wireless charger på youtube och räknade top 25 videorna. 1P= Enhet syns i thumbnail eller nämns i rubrik och nämns enheter från båda "läger" får båda poäng. Det blev 10p till Iphone och 12p till de andra.

Senast redigerat 2018-07-29 12:31
Bevaka tråden