Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Icon i Safari-favoriter

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Thailand
  • 2018-07-28 10:19

Jag har lyckats lägga till en favicon.ico på min hemsida som syns i adressraden i Safari. Men hur får jag motsvarande i Safaris Favoritsida? Bifogar en bild som förklarar. Där ser man en hel del ikoner som är gråa med en bokstav. Jag vill att min hemsida skall visas med en glad ikonbild. Har lagt upp png-bilder i storlekar från 16x16 till 152x152 på webbservern.
Hur gör jag sedan?

  • Medlem
  • Thailand
  • 2018-07-29 02:44
Ursprungligen av suddgummi:

Kolla punkt 2 i denna listan: https://www.creativebloq.com/html5/12-html5-t...

Tack Suddgummi! Det finns mycket intressant där, men inte det jag sökte. Borde kanske ha sagt att det är Safari för OSX som jag avsåg.
Att lägga till en webclip på telefonen hade jag faktiskt också lyckats med.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2018-07-29 10:39

Nu fungerar det.

Ursprungligen av Stig R:

Nu fungerar det.

Va bra!
Vad gjorde du för att få det att fungera?

  • Medlem
  • Thailand
  • 2018-08-18 10:26
Ursprungligen av suddgummi:

Va bra!
Vad gjorde du för att få det att fungera?

Beklagar sent svar.
Jag lade till i head-taggen ett antal rader så här:
<link rel="shortcut icon" type="image/vnd.microsoft.icon" href="../img/favicon.ico" />
<link rel="icon" type="image/png" href="../img/webclips/iw-16x16.png" sizes="16x16" />
<link rel="icon" type="image/png" href="../img/webclips/iw-32x32.png" sizes="32x32" />
o.s.v.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-08-18 22:54
Ursprungligen av Stig R:

Beklagar sent svar.
Jag lade till i head-taggen ett antal rader så här:
<link rel="shortcut icon" type="image/vnd.microsoft.icon" href="../img/favicon.ico" />
<link rel="icon" type="image/png" href="../img/webclips/iw-16x16.png" sizes="16x16" />
<link rel="icon" type="image/png" href="../img/webclips/iw-32x32.png" sizes="32x32" />
o.s.v.

Fast egentligen ska väl alla 16x16, 32x32, etc ligga i favicon.ico enligt ett W3C-standardiserat format, eller?

1
Bevaka tråden