Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återskapa raderat delat album

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Min AppleTv hängde upp och genom en massiv otur då flera knapptryckningar låg buffrade blev ett delat bildalbum raderat. Mycket störande. Det var givetvis bilderna på barnen de senaste 6 åren med kommentarer och datum. Bilderna finns ju kvar (bland typ 20 000 andra) men det är ju sjukt mycket jobb att leta upp alla och kommentarerna från mormor etc har jag ju inte sparat. Går det på något sätt att återskapa ett raderat delat album? Jag hittar inte hur man skall göra.

Är det appen Bilder du pratar om så kan jag inte hitta ett sätt att återskapa ett album som du själv har skapat och raderat.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-29 15:38

Ett delat album kan du inte ta bort med en Apple tv utan det är antingen på datorn eller en iPhone.
Så att det har försvunnit beror inte på Apple tv´n

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-07-29 16:14

Dom borde hamna i albumet Senast raderade och därifrån går det att återställa.

Ursprungligen av Mija:

Dom borde hamna i albumet Senast raderade och därifrån går det att återställa.

Testade på min iPhone och det verkar som att endast bilder hamnar där, inte album.

Ursprungligen av Innis:

Ett delat album kan du inte ta bort med en Apple tv utan det är antingen på datorn eller en iPhone.
Så att det har försvunnit beror inte på Apple tv´n

Jo, tyvärr går det att ta bort via appletv:n ... jag blev varse om detta idag.
Och bilder som raderas hamnar i en katalog som man kan återskapa men album går jag bet på

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-29 19:58
Ursprungligen av torbjorneklund:

Jo, tyvärr går det att ta bort via appletv:n ... jag blev varse om detta idag.
Och bilder som raderas hamnar i en katalog som man kan återskapa men album går jag bet på

Var du ägaren eller en prenumerant av det delade albumet?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-29 20:01

Om du var ägare så är det kört. Prenumerant så begär att ägaren skickar ut en nu förfrågan

Ursprungligen av Innis:

Om du var ägare så är det kört. Prenumerant så begär att ägaren skickar ut en nu förfrågan

Jag är ägaren

1
Bevaka tråden