Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur länge kommer min IPhone 8 hålla?

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag undrar hur länge min IPhone 8 kommer hålla jag har skärmskydd på och skal är jätterädd om den hur länge kommer den hålla och vara snabb? Köpte den Förra veckan

Brukar säga att man får 3 "snabba" versioner av iOS, och sen 2 "långsamma". Inte nån säker prognos men det stämmer rätt bra med mina egna upplevelser.

Alltså, med en iPhone 8 så kommer du säkert inte märka av nån tröghet förrän iOS 14.

iOS 12 är ju för övrigt snabbare än iOS 11.

Ett år 3 månader 17 dygn 9 timmar och 59 minuter...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-07-29 17:24

Jag brukar tappa min i golvet var tredje år ungefär, skärmen spricker och då kan det vara kul att byta hela telefonen.

Tror knappast att det är nåt du behöver oroa dig för de närmaste 4 åren.
Har själv en 5c som backup lur vilket funkar kalas bra, inte lika smidig som min SE men den gör de den ska utan krusiduller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-07-29 17:48

Min erfarenhet är att det är batterikapaciteten som försämras snabbast. Jag som använder min telefon otroligt mycket både i jobb och privat tycker man märker en tydlig försämring efter 1,5 år.

Så jag behöver inte oroa mig ??
ska denna i mist 2 år hoppas den funkar bra i 2 år

  • Medlem
  • 2018-07-29 18:16
Ursprungligen av Danneboi99:

Så jag behöver inte oroa mig ??
ska denna i mist 2 år hoppas den funkar bra i 2 år

Olycka kan alltid hända
Men mjukvarumässigt minst 2 år skulle jag säga ?

Ursprungligen av xms67:

Min erfarenhet är att det är batterikapaciteten som försämras snabbast. Jag som använder min telefon otroligt mycket både i jobb och privat tycker man märker en tydlig försämring efter 1,5 år.

försämras prestanda också ?

Ursprungligen av PaO:

Olycka kan alltid hända
Men mjukvarumässigt minst 2 år skulle jag säga ?

så Apple ger ut mjukvara till 2 år gamla mobiler ? Tänke på nästa år är min IPhone 8 ett år men enligt Apple så är de ju 2 år så hur ska jag tänka? kommer min IPhone 8 bli seg om 2 år från och med i år?

  • Medlem
  • 2018-07-29 18:28
Ursprungligen av Danneboi99:

så Apple ger ut mjukvara till 2 år gamla mobiler ? Tänke på nästa år är min IPhone 8 ett år men enligt Apple så är de ju 2 år så hur ska jag tänka? kommer min IPhone 8 bli seg om 2 år från och med i år?

Nu har du ju äntligen köpt din telefon. Gläds åt den, använd den och bekymra dig inte så mycket. Den kommer att fungera bra i flera år till.

  • Medlem
  • 2018-07-29 19:54
Ursprungligen av Danneboi99:

så Apple ger ut mjukvara till 2 år gamla mobiler ? Tänke på nästa år är min IPhone 8 ett år men enligt Apple så är de ju 2 år så hur ska jag tänka? kommer min IPhone 8 bli seg om 2 år från och med i år?

Nej den håller säkert hur fint som helst i minst 2år från och med när du köpte den

  • Medlem
  • 2018-07-29 19:54
Ursprungligen av Ljung:

Nu har du ju äntligen köpt din telefon. Gläds åt den, använd den och bekymra dig inte så mycket. Den kommer att fungera bra i flera år till.

Lysande förslag ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-29 19:59
Ursprungligen av Danneboi99:

Hej jag undrar hur länge min IPhone 8 kommer hålla jag har skärmskydd på och skal är jätterädd om den hur länge kommer den hålla och vara snabb? Köpte den Förra veckan

Tills den går sönder. Vilken oerhört dum fråga. Som att fråga.Hur länge kommer den där elden att brinna.
Om det är en Samuck kan det hända i morgon ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-07-29 20:07
Ursprungligen av Danneboi99:

försämras prestanda också ?

Nej, det tycker i alla fall inte jag. Men försök att inte oroa dig så mycket om det går. Du har en kanonfin telefon som kommer fungera mycket bra under lång tid. Lång tid vad det gäller moderna telefoner.

Ursprungligen av xms67:

Nej, det tycker i alla fall inte jag. Men försök att inte oroa dig så mycket om det går. Du har en kanonfin telefon som kommer fungera mycket bra under lång tid. Lång tid vad det gäller moderna telefoner.

aa fast nu kommer ju nästa nya Iphone till hösten vad händer då med Iphone 8? då känns ju den gammal liksom?

  • Medlem
  • 2018-07-29 20:28
Ursprungligen av Danneboi99:

aa fast nu kommer ju nästa nya Iphone till hösten vad händer då med Iphone 8? då känns ju den gammal liksom?

Din iPhone 8 kommer att fungera precis lika bra då som den gör nu.

Ursprungligen av Ljung:

Din iPhone 8 kommer att fungera precis lika bra då som den gör nu.

sväär hur vet du?

Ursprungligen av Danneboi99:

sväär hur vet du?

Dom flesta av oss här har säkert haft en iPhone som funkat 3-4 år och längre utan problem (kanske blir slöare med tiden, speciellt om man uppdaterar iOS, har två gamla som jag inte uppdaterar pga detta, och batteriet kanske inte är på topp längre).

Ursprungligen av CekariYH:

Dom flesta av oss här har säkert haft en iPhone som funkat 3-4 år och längre utan problem (kanske blir slöare med tiden, speciellt om man uppdaterar iOS, har två gamla som jag inte uppdaterar pga detta, och batteriet kanske inte är på topp längre).

men min IPhone 8 kommer hålla länge elle minst 2 år iallafall ??

Ursprungligen av Danneboi99:

men min IPhone 8 kommer hålla länge elle minst 2 år iallafall ??

Så länge du inte misshandlar den eller tappar, så ja!

Jag brukar rulla 4 år på mina mobiler som ligger i en prisklass runt 2500 spänn utan problem!

Kan man ha en IPhone i 3 år?

Hej jag undrar om man kan ha en IPhone i 3 år utan problem ?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-08-08 21:35

Ja.

Ursprungligen av Mija:

Ja.

kan man det hur vet du är du säker på det ?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-08-08 21:46
Ursprungligen av Danneboi99:

Hej jag undrar om man kan ha en IPhone i 3 år utan problem ?

Ja det har ungefär varit mina tidscykler genom iPhonehistorien. Till dels av kostnadsskäl men då så märker man förbättringarna som gjorts successivt mycket tydligare än om man går från ver NN till ver NN+ och sakta vidare framåt. Tycker alltså inte att varje ny modell tillför så mycket att det berättigar merkostnaden.
Gick själv för en tid sedan från en 6:a till en X. Det var ett lyft och jag kände att det gav valuta för penningarna.
Rent funktionsmässigt har det aldrig varit några problem med mina 'gamla' telefoner, inte ens besvärande trötta batterier. Men det beror förstås på hur man använder grejorna.

Senast redigerat 2018-08-08 22:17
Ursprungligen av Mija:

Du kommer att tappa telefonen i marken om en månad, då spricker glaset och du får skäll av pappsen.

har köpt den själv och har skärmskydd på den

Trådar sammanfogade (och rensade) och tråd låst, önskar TS att tråden öppnas för fler frågor av samma karaktär så skicka ett PM och motivera varför.

Senast redigerat 2018-08-08 22:55
1
Bevaka tråden