Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senast radera filer försvinner aldrig/återskapas efter ett tag

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2018-06-15 20:31

Jag har ett par filer (bilder) som jag tog bort från "Filer" i min iPhone.
De försvann sedan aldrig från "Senast raderade". Så jag bestämde mig för att markera alla och radera dem därifrån.
De försvann då direkt. Men senare (osäker på hur lång tid) kom de tillbaka till "Senast raderade".

Och de vägrar försvinna helt enkelt. Raderar jag dem så kommer de alltid tillbaka efter ett tag.

Jag har provat att stänga av iCloud drive på min iPhone och aktiverat det igen.
Jag har provat att återställa filerna och ta bort dem igen (då skapades kopior av alla bilder nästa gång de magiskt dök upp igen).
Jag har kollat alla andra enheter som har iCloud drive aktiverat så de inte ligger där någonstans.
Jag har testat att stänga av iCloud drive på alla enheter och sedan aktiverat efter att jag tagit bort bilderna.

Har högst sannolikt även testat saker som jag missat ange här nu.

Någon med fler idéer?

Logga ut och in i Icloud.

  • Medlem
  • 2018-07-30 22:31
Ursprungligen av Zeugma:

Logga ut och in i Icloud.

Nope, det var det första jag testade. Det som löste det för mig var att stänga av icloud från min Windows pc. Då försvann filerna direkt och kom aldrig tillbaka.

Ursprungligen av nmbrg:

Nope, det var det första jag testade. Det som löste det för mig var att stänga av icloud från min Windows pc. Då försvann filerna direkt och kom aldrig tillbaka.

Det var bra att du kompletterade med de uppgifterna. Det kan hjälpa andra med problem.

1
Bevaka tråden