Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avbrott i uppspelning vid statusändring laddanslutning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag retar mig som fasiken på att min iPhone togglar musik/ljudbok/audio av-på varje gång man ansluter eller kopplar bort laddkabeln. Hemma spelar det egentligen ingen roll, men det är riktigt drygt i bilen alldeles oavsett om det är i samband med att man kliver ur bilen eller i samband med att passageraren ska leta reda på nästa bra matstopp eller bara skifta musik. Osäker på om det alltid har varit så, men jag tror inte det.

Är det någon annan som haft samma problem och kommit på hur man kan lösa det? Hittar på egen hand ingen inställning som kontrollerar detta hur som helst...

/Jonas

Personligen har jag aldrig upplevt detta, med någon av mina iPhones.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-08-05 16:22

Det beror på att du inte kopplar in mobilen mot en USB-laddenhet utan mot nån form av uppspelningsenhet. Mobilen ser enheten den blir ihopkopplad med som en stereo typ.
Lösning: använd en dedikerad laddlösning eller kör via en USB-kondom.
En stor fördel med första förslaget är att du kan få 2.1A laddning istället för 0,5. Dvs snabbare laddad mobil.

Tack!

Tanken har inte slagit mig innan ditt svar, men jag inser nu att förändringen är kopplad till bilbyte snarare än telefonen.

Min Volvo har två USB-anslutningar:
En som används för CarPlay
En som jag fram tills alldeles nyss trodde bara var en 12V-till-USB

När jag bytte bil så körde jag uteslutande CarPlay tills jag ledsnade på uppstartstiderna och växlade till det andra USB-uttaget. Får helt enkelt skifta till USB-adapter i cigguttaget istället för att slippa beteendet.

Hatten av hur som helst!

/Jonas

Ursprungligen av reboot81:

Det beror på att du inte kopplar in mobilen mot en USB-laddenhet utan mot nån form av uppspelningsenhet. Mobilen ser enheten den blir ihopkopplad med som en stereo typ.
Lösning: använd en dedikerad laddlösning eller kör via en USB-kondom.
En stor fördel med första förslaget är att du kan få 2.1A laddning istället för 0,5. Dvs snabbare laddad mobil.

1
Bevaka tråden