Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grupperade notifikationer

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har inget ägt någon iPhone på många år, men har precis gått tillbaka till det.

Jag undrar om det finns någon inställning så man kan få alla notifikationer från en app t.ex. line eller messanger att vara tillsammans, i samma bubbla på låsskärmen typ. Likt det som finns på Android?
Just nu är hela min skärm fylld av meddelanden från messanger, så det är lite svårt att se om man t.ex. har fått ett mail också.

Har sökt lite men inte hitta något annat än att det fanns liknande funktioner i tidigare os versioner.

Tacksam för lite hjälp.

Senast redigerat 2018-04-27 14:26
Ursprungligen av ZeroD4y:

...att det fanns liknande funktioner i tidigare os versioner...

Visa gärna var du hittade den informationen. Då blir det lättare att bedöma om det är något som fortfarande finns, eller om det du har hittat kanske är något annat.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-04-27 14:33

Jag tror det är den här sorteringen per app som avses. https://www.howtogeek.com/254015/how-to-sort-...

Det finns inte mer vad jag vet.

Jag har aldrig känt till den inställningen med gruppering per app. Kollade runt lite nu, och det verkar som att den försvann i iOS 10.

Senast redigerat 2018-04-27 15:51

Ok tack för svar då behöver jag inte fortsätta att leta i inställningar. Tråkigt att det har försvunnit dock :/

Segt att denna inställning som var suverän kommer och försvinner och kommer igen.... Vad sysslar dom med därborta i högkvarteret?

Ursprungligen av CekariYH:

Segt att denna inställning som var suverän kommer och försvinner och kommer igen.... Vad sysslar dom med därborta i högkvarteret?

Inte samma funktionalitet eller implementering

Nu minns jag inte exakt hur den gamla sorteringen efter app fungerade eftersom jag inte använde den (medvetet val, jag föredrar kronologisk sortering) men den nya funktionaliteten är bättre

Sedan så skulle det, rent teoretiskt, kunna vara en medveten roadmapplanering för att underlätta introduktionen av det nya.

Nu tror jag inte det, men det är inte omöjligt. Planering av produktfunktionalitet kan vara komplext

Ursprungligen av BlackSmp:

Inte samma funktionalitet eller implementering

Nu minns jag inte exakt hur den gamla sorteringen efter app fungerade eftersom jag inte använde den (medvetet val, jag föredrar kronologisk sortering) men den nya funktionaliteten är bättre

Sedan så skulle det, rent teoretiskt, kunna vara en medveten roadmapplanering för att underlätta introduktionen av det nya.

Nu tror jag inte det, men det är inte omöjligt. Planering av produktfunktionalitet kan vara komplext

Tja, det såg väl ut som på din bild ung., där allt från samma app hängde ihop typ, så tex om man inte var intresserad av det som kom från FB-appen så kunde man radera dom alla enkelt utan att leta upp dom en och en som idag.

Ursprungligen av CekariYH:

Tja, det såg väl ut som på din bild ung., där allt från samma app hängde ihop typ, så tex om man inte var intresserad av det som kom från FB-appen så kunde man radera dom alla enkelt utan att leta upp dom en och en som idag.

Nope... det är en stor skillnad enligt mig

Ursprungligen av BlackSmp:

Nope... det är en stor skillnad enligt mig

https://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2016/05/gn_3.png

Jo, men om du "öppnar" varje grupp så blir det rätt likt, men betyder ett moment till för att se om det är nått man vill kolla upp innan man raderar hela gruppen...

1
Bevaka tråden