Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uber begränsas i New York

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Uber och Lyft har stött på patrull i New York, där staden röstat för att begränsa tjänsterna i staden under ett år.

Läs hela artikeln här

Tror inte ens vi har Uber i våran stad. Jag åker buss eller tar mina ben. Ska jag längre så tjatar jag på mina vänner och får skjuts! Funderar dock på en cykel!

Ett steg i rätt riktning. Nya "moderna" lösningar som Uber må vara bekvämt för kunden men det är förödande för de förare som fråntas rätten till en trygg anställning och känslan av att veta att ekonomin faktiskt går ihop när räkningarna ska betalas. Så kan vi faktiskt inte ha det, varken nu eller i framtiden. Oavsett digital utveckling och innovation.

Ursprungligen av sextontio:

Ett steg i rätt riktning. Nya "moderna" lösningar som Uber må vara bekvämt för kunden men det är förödande för de förare som fråntas rätten till en trygg anställning och känslan av att veta att ekonomin faktiskt går ihop när räkningarna ska betalas. Så kan vi faktiskt inte ha det, varken nu eller i framtiden. Oavsett digital utveckling och innovation.

Det man skulle vilja ta med sig från de här "innovatörerna" är smidigheten i att beställa och betala via appen, ser var bilarna befinner sig och lite annat. Men kombinerat med anställningstrygghet och rimligt betalt för chaufförerna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-08-09 11:28

Älskar über. Ser ingen nedsida.

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2018-08-09 13:18

Åh, älskar alla politiker och övrigt sött folk.
"bohoo uber/lyft konkurrerar traditionell taxi".

Välkomna till framtiden.
Den har självkörande bilar. Självkörande bussar. Självkörande lastbilar. Självkörande tåg.
Så fortsätt ni bråka nu, stora mängden chaffisar kommer förmodligen vara arbetslösa om 10-20 år ändå. Där har vi det verkliga problemet att lösa.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det man skulle vilja ta med sig från de här "innovatörerna" är smidigheten i att beställa och betala via appen, ser var bilarna befinner sig och lite annat. Men kombinerat med anställningstrygghet och rimligt betalt för chaufförerna.

Jag kan hålla med dig om att det vore smidigt om alla tar till sig av smidigheten att beställa via en app. En del har väl redan kommit dit också. Är det inte Taxi Stockholm m.fl som har att dem visar upphämtningstid, ankomsttid och beräknat pris både för fast pris-överenskommelse och rörligt pris för den som hellre önskar att använda det?."

För att undvika en politisk diskussion så avstår jag att fortsätta på på "se var bilarna befinner sig"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-08-09 23:07

Jag tycker inte att problemet är att man slår ut vanliga taxibolag utan att man hanterar sina anställda för dåligt.

1
Bevaka tråden