Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BankID och Swish i iOS12 beta

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2018-06-10 09:41
Ursprungligen av calinou:

Hur ska man då veta vad som är beta? Får uppmaningar att installera så gör man det. Det är inte alla som vet vad som är och vad det innebär.

En betaversion av iOS (och de andra operativsystemen) måste du själv ta initiativet till att installera. Det är ingenting som kommer automatiskt till din telefon.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-06-11 17:09
Ursprungligen av calinou:

Hur ska man då veta vad som är beta? Får uppmaningar att installera så gör man det. Det är inte alla som vet vad som är och vad det innebär.

Och för att få tillgång till iOS beta måste anmäla sig och sen installera en profil på sin telefon.
Inget som man direkt "råkar" göra utan det krävs några aktiva steg.

Ursprungligen av BlackSmp:

Däremot så lade Handelsbankens app av. Men den lade av redan på sista 11.4 betan av någon konstig anledning

Och nu började den fungera igen. Utan uppdatering av vare sig app eller beta...

Ursprungligen av BlackSmp:

Och nu började den fungera igen. Utan uppdatering av vare sig app eller beta...

Tamme tusan ??

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-06-19 18:20

Toppklass... ?

Btw. Fungerar fortfarande i ios12b2

Orkar inte hålla mig snart. BankID + Swish + OmniFocus är vad som behövs på en iPhone. Så det blir nog att uppdatera. Vill ju testa shortcuts.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-07-05 22:00

Public beta 2 är ute #nyhetstips

Någon som testat om GPS och CarPlay problemen är lösta?
Och om swish och BankID fortfarande fungerar

Ursprungligen av Json_81:

Public beta 2 är ute #nyhetstips

Någon som testat om GPS och CarPlay problemen är lösta?
Och om swish och BankID fortfarande fungerar

Swish och BankID fungerar fortfarande ?

Jag tycker nog att det är lite fascinerande att människor verkligen förväntar sig att kritiska appar ska fungera i en beta av ett operativsystem. Det borde någonstans säga sig självklart att risken att det inte fungerar är hög.

Ursprungligen av sextontio:

Jag tycker nog att det är lite fascinerande att människor verkligen förväntar sig att kritiska appar ska fungera i en beta av ett operativsystem. Det borde någonstans säga sig självklart att risken att det inte fungerar är hög.

Vad är det för kritiska appar som inte fungerar nu?

Ursprungligen av sextontio:

Jag tycker nog att det är lite fascinerande att människor verkligen förväntar sig att kritiska appar ska fungera i en beta av ett operativsystem. Det borde någonstans säga sig självklart att risken att det inte fungerar är hög.

Vem har förväntat sig? Har bara sett frågor om det fungerar och isf varit beredda att prova.

Ursprungligen av simokron:

God morgon,
Finns här någon som är vågad nog att ha installerat iOS 12 betan som kan bekräfta att BankID och Swish fungerar som dem ska? Kommer ihåg att de var trasiga i iOS 11 betorna rätt ofta!

Tackar! ^_^

En helt annan sak gällande BankID och iPhone..

Hur jag än bär mig åt kan jag varken aktivera eller avaktivera notiser för BankID. Använder jag en android enhet finns valen under inställningar/appen.

Är detta med notiser inbyggt i en iPhone eller finns det inte? Vore ju skönt om man fick notiser vid anmärkningsvärda händelser.

Ursprungligen av Cyril3:

En helt annan sak gällande BankID och iPhone..

Hur jag än bär mig åt kan jag varken aktivera eller avaktivera notiser för BankID. Använder jag en android enhet finns valen under inställningar/appen.

Är detta med notiser inbyggt i en iPhone eller finns det inte? Vore ju skönt om man fick notiser vid anmärkningsvärda händelser.

Kan inte minnas att jag har fått notiser från BankID. Använder ens appen det i iOS?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kan inte minnas att jag har fått notiser från BankID. Använder ens appen det i iOS?

Enligt BankID hemsida så ska det finnas notiser. Man ska tex få det om ett nytt BankID beställs.

Ursprungligen av Cyril3:

Enligt BankID hemsida så ska det finnas notiser. Man ska tex få det om ett nytt BankID beställs.

Länk? Kan i och för sig inte komma ihåg senast när jag beställde ett nytt BankID.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Länk? Kan i och för sig inte komma ihåg senast när jag beställde ett nytt BankID.

https://support.bankid.com/sv/fragor-svar/mob...

Sidär.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Sidär.

Men visst är det samma för dig.. Om du tittar under Inställningar-Notiser samt under själva Appen via Inställningar så kan du inte välja något om Notiser/Aviseringar?

Ursprungligen av Cyril3:

Men visst är det samma för dig.. Om du tittar under Inställningar-Notiser samt under själva Appen via Inställningar så kan du inte välja något om Notiser/Aviseringar?

Jodå. Notiser är påslaget för BankID för mig. Kör dock iOS 12 beta.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Jodå. Notiser är påslaget för BankID för mig. Kör dock iOS 12 beta.

Mycket märkligt..

http://forumbilder.se/H7PDU/img-20180812-1445...

Ja, skumt.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ja, skumt.

Inte blir det bättre..

Där finns inte ens BankID med för mig..

http://forumbilder.se/H7PDV/img-20180812-1507...

Ursprungligen av Cyril3:

Inte blir det bättre..

Där finns inte ens BankID med för mig..

http://forumbilder.se/H7PDV/img-20180812-1507...

Du kan alltid testa att installera om appen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2018-08-21 23:20

Någon som vet om skandias bankapp fungerar? Beta 8 och 9 ska tydligen vara riktigt stabila och prestera bättre än 11.4.1

Stabila och stabila... det är troligen bara några veckor kvar innan release så det vore attan om de inte var stabila

Jag är helt övertygad om att den fungerar men om du inte har gett dig in i leken förän nu så kan du lika gärna vänta på release.

Bevaka tråden