Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill du ha en Apple Pencil till Iphone?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag är på Steve Jobs sida angående detta...

"Who wants a stylus?!"

  • Medlem
  • 2018-08-18 22:16
Ursprungligen av iTiger:

Jag är på Steve Jobs sida angående detta...

"Who wants a stylus?!"

I dont want a stylus but an S-pen
Det är det som är skillnaden
Många tror att pennan till Note serien är en stylus vilket är otroligt fel

  • Medlem
  • 2018-08-18 22:16
Ursprungligen av Hank Solo:

Nej, med en s-pen har du bara 7 fingrar, 3 fingrar går åt för att använda pennan på ett behagligt sätt. ?

Oavsett är det fler än en ?

Jag förstår inte varför ni tänker er att pennan ska användas till textinmatning som sedan blir "riktig" text.
Vi har tangentbord så det är knappast en funktion nån betalar 1000 kr för att få.

  • Medlem
  • 2018-08-18 23:15
Ursprungligen av Chaosstar:

Jag förstår inte varför ni tänker er att pennan ska användas till textinmatning som sedan blir "riktig" text.
Vi har tangentbord så det är knappast en funktion nån betalar 1000 kr för att få.

Samsung har utvecklat s-pen under lång tid att vara så mycket mer än en stylus. En av funktionerna är att omvandla det man skriver eller ritar till tex, formler eller form. För de som använder Note med s-pen funktioner är det värt varenda krona.

Ursprungligen av PaO:

Jag har tio fingar och en s-pen ?

"Jag har ett finger, som Steve sa..." då var det underförstått att han menade ett finger i stället för en stylus, men det kanske du inte förstod riktigt...;D

  • Medlem
  • 2018-08-19 05:52
Ursprungligen av Hjopekk:

"Jag har ett finger, som Steve sa..." då var det underförstått att han menade ett finger i stället för en stylus, men det kanske du inte förstod riktigt...;D

Jag vet exakt vad han menade ?
Och hade Samsung skickat med en stylus till Note serien så hade det inte varit värt pengarna men nu gör de som tur är inte det. Grejen är att mjukvarufunktionerna är minst lika viktiga om inte viktigare än själva s-pen. Dem tillsammans är en oslagbar kombination, du borde prova ?

Hur stor marknad har Note? Ser inte dem särskilt ofta.. Kan bara komma på att jag sett en enda person skriva med en S-Pen.

Bra om man utforskar alla vägar och kan man tillföra något nytt så, varför inte? Det är väl bra om man utan att göra telefonerna sämre ger nya möjligheter.

Det kommer nog aldrig att bli en vanlig och spridd företeelse att folk använder pennan och en iPhone. 1. Behovet är marginellt. 2. Att llatid ha med en grej till - en penna (som desutom ska vara laddad) - är inte realistiskt. Den stora revolutionen med iPhone var att Apple insåg det viktigaste av allt: vi har fingrar och de är alltid med oss, redo och "laddade".
Men...jag kan se en framtid där alla skärmar i alla smartphones/webplattor är redo för penna. Det blir standard helt enkelt. Det blir i stutändan ingen kostnadsskillnad att tillverka dessa skärmar jämfört med "vanliga" skärmar. Alla skärmar kommer att ha output och avancerad input...om det skulle behövas, om någon vill använda det (hur många använder FaceTime/Skype/videosamtal?). Detta gäller många, många tekniska och mekaniska produkter; har massor av funktioner och användaren använder en del av dessa efter behov och lust.

Ursprungligen av PaO:

Jag vet
Apple kan ju göra ett fack i luren och ändå få plats med 4000 mAh batteri ?
Skämt åsido mest intressanta ryktet tycker jag högst personligen

Nja tror inte Apple vill vara en direkt kopia av note.
Den säljer ju bara cirka 10 miljoner om året så är ju aldrig den bäst sålda smartphonen.
Dock är ni högljudda och tydliga med vad ni ska ha ?
Jag tror iPhone XS plus kommer få ca 3400 mAh och ta över note 9 i bäst batteritid ?

Apple vidgar bara sina features med detta för den lilla skara som vill använda sig utav det, som kanske sitter på en gammal note men är nyfiken på iPhone.

Jag tänker mig mer att pennan blir något man använder till sin iPhone då man är hemma eller på jobbet, när något måste bildredigeras eller liknande snabbt och du inte orkar skicka över eller kruxa i datorn (pennan ligger ändå på skrivbordet). Jag tror inte att pennan blir något man har med sig utan att först ha en orsak till det.
Det är ju ganska ofta man vill ta bort nån finne eller fixa nån linje innan man laddar upp på Facebook, men man skiter i att ladda upp bilden för man orkar inte in i Photoshop eller liknande. Där kan den ju ge mervärde.

Men vi får väl se.
Jag tror fortfarande att det bara blir:
"Nu har den största iPhonen också stöd för pennan, gör vad ni vill med det."

Jag! Inte för att en Iosenhet är aktuell förrän den får filsystem och sidladdning, utan för att en Apple-penna skulle vara det enda som förmår hela skocken av kinesiska kopieringsföretag att äntligen erbjuda Note lite konkurrens på området.

Bevaka tråden